صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۹  ، 
کد خبر : ۷۸۰۲

الریاض :ایران به قدرت بزرگ منطقه است


" یوسف بن احمد العثیمین " کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی عربستان سعودی در گزارشی که در شماره‌ی روز دوشنبه روزنامه "الریاض" منتشر شد، نوشت : ایران اکنون به یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شده است .

وی در این گزارش ابراز عقیده کرد که آمریکا باید نقش تاثیرگذار ایران را در تحولات منطقه‌ای به رسمیت بشناسد و باید بپذیرد که جمهوری اسلامی یک قدرت رو به رشد است.

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی همچنین خاطرنشان کرد که بهترین گزینه پیش روی سران کاخ سفید گشودن باب گفتگوی مستقیم و بدون پیش شرط با ایران است.

به اعتقاد این کارشناس، تحولات منطقه‌ای و آرایش جریانات سیاسی در ایران بهترین فرصت را برای از سرگیری روابط تهران واشنگتن مهیا کرده است.

العثیمین ادعا کرد: ایران خواستار گفتگوی مستقیم ولی بدون هیچ پیش شرطی با آمریکا است و پیام‌های "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران به رهبران آمریکا و اروپا گویای این واقعیت است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات