صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۳  ، 
کد خبر : ۷۸۱۲۵

نقش صهیونیست‌ها در ساختار فرهنگی آمریکا (بخش هفتم)


فتح‌الله پریشان
فتح قله های فرهنگی در جهان امروز کاری دشوار و پروسه ای پیچیده است. گستره وسایل ارتباطی از خبرگزاری ها و مطبوعات گرفته تا سینما، تئاتر، تلویزیون، اینترنت و شبکه های ماهواره ای، همگی در پیوند با یکدیگر می تواند زمینه های سیطره بر نگرش انسان ها را فراهم سازد. از این رو، صهیونیسم نفوذ خویش را نه تنها در خبرگزاری ها و ابزارهای نوشتاری گسترش داده بلکه با درک شرایط و تطابق خود با زمان و همپایی با فناوری روز و شناخت تأثیر هر کدام از این ابزارها به رسانه های دیداری مانند سینما، تلویزیون، امکانات ماهواره ای و... هجوم آورده تا با تسلط بر آنها حلقه های مفقود سلطه فرهنگی خود را کامل نماید. بر همین اساس یهودیان و سازمان ها و گروه های لابی یهودی در آمریکا به شبکه جهانی اینترنت پیوسته، سایت های مختلف تخصصی، علمی، فرهنگی و تفریحی را راه اندازی نمودند. در این زمینه می توان از سایت معروف جهانی «yahoo» نام برد که یک سایت یهودی متعلق به آمریکا است و در واقع لفظ آن از کلمه «یهوه» به معنای خدای یهود أخذ شده است.
علاوه بر عرصه هایی چون مطبوعات، شبکه های رادیو و تلویزیونی و خبرگزاری ها و رسانه های نوین الکترونیکی تبلیغات تجاری و نشر کتاب نیز در آمریکا در تسلط و سیطره یهود و صهیونیست ها قرار دارد. زیرا اولا کتاب و آثار مکتوب به عنوان یکی از موثرترین رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی از اهمیت بسزایی در عرصه فرهنگ و ارتباطات برخوردار است و خواندن چون در پیوند با فرآیند اندیشه و تفکر است، اثرات عمیق تری در جان مخاطب بر جای می گذارد و از سوی دیگر القای مفاهیم پیچیده و مطالب سنگین و پایدار تنها از رهگذر آثار مکتوب امکان پذیر است و محدودیت هایی که بر دیگر رسانه ها در انتقال پیام وجود دارد، در این عرصه وجود ندارد. از این رو، صهیونیسم در راستای تحقق اهداف خود و برای به محاصره درآوردن اندیشه ها، وارد عرصه نشر و صنعت پردرآمد و تأثیرگذار تبلیغات تجاری نیز شده است. هم اینک طبق آمار در آمریکا بیش از پنجاه درصد از شبکه های چاپ و نشر کتاب و دیگر آثار مکتوب در اختیار یهودیان می باشد.
شرکت های بزرگی چون «پرینتیس هال»، «رندوم هاوس» و «سایمن اندشوستر» که در امر نشر کتاب و تبلیغات تجاری فعالیت می کنند، تحت اداره و مدیریت صهیونیست ها هستند و این نفوذ و سلطه صهیونیستی از مدیران تا سطوح پایین تر و حتی عاملان خرده فروش را نیز شامل می شود.
البته این وضعیت تنها در آمریکا حاکم نیست بلکه در دیگر کشورهای غربی نیز وضع از این بهتر نیست. به عنوان مثال پروفسور «روژه گارودی» فیلسوف و متفکر مشهور فرانسوی، پس از گرویدن به اسلام و نگارش کتاب جنجالی خود «ریشه های اسطوره ای سیاست اسرائیل» نه تنها نتوانست در فرانسه : که به زعم غربی ها مهد آزادی و دموکراسی است - ناشری برای چاپ و انتشار کتاب خود بیابد، بلکه به محاکم قضایی نیز احضار شد. از دیگر عرصه هایی که صهیونیست ها در آن پرتلاش مشغول فعالیت اند، تبلیغات تجاری است که از بخش های پربیننده و سرگرم کننده در کشورهای پیشرفته و آمریکا است. در این گونه تبلیغات، اعراب و مسلمانان به عنوان نمادی از انسان های بی تمدن، ابله، آلوده و شهوتران مورد هجوم جدی تبلیغی قرار می گیرند، در حالی که یهودیان همانند آنچه که در فیلم های هالیوودی نشان داده می شود، انسان هایی مهربان، اهل علم و دانش، علاقه مند به حقوق بشر و ... به تصویر کشیده می شوند.
به عنوان نمونه چند سال پیش، در یکی از آگهی های تجاری در تلویزیون آمریکا، برای تبلیغ نوعی محلول بیهوش کننده، این گونه عمل می شود که دختر جوانی به آرامی از راهی می گذرد که مردی با لباس عربی به او هجوم می آورد تا به وی تجاوز نماید. زن جوان در کمال خونسردی با اسپری بیهوش کننده (موضوع آگهی تجاری) او را بیهوش نقش بر زمین می نماید و پس از آن با تنفر در حالی که به صورت او آب دهان می اندازد، به راه خود ادامه می دهد.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات