صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۶  ، 
کد خبر : ۷۸۳۶۱

بارگذاری سوخت مجازی در نیروگاه بوشهر


بصیرت: روز چهارشنبه و در جریان سفر کرینکو به ایران سوخت گذاری مجازی در داخل راکتور نیروگاه بوشهر آغاز شد.
به گزارش بصیرت به نقل از ایسنا، میله های سوخت مجازی به لحاظ مشابه سوخت اصلی که حاوی اورانیوم کم غنی شده است، می باشد.
یکی از کارکنان بهره بردار نیروگاه بوشهر با اعلام این مطلب تصریح کرد: تفاوت این سوخت گذاری این است که به جای سوخت اصلی در میله های سوخت، سرب قرار دارد که این میله ها را هم وزن سوخت اصلی می کند.
وی ادامه داد: هدف از این کار شبیه سازی کردن شرایط هیدرولیکی مدار اول برای انجام تست سرد و گرم راکتور است.
شیرازی افزود: در بارگذاری سوخت اولیه 80 تن سوخت بارگذاری خواهد شد که هر سال یک سوم آن تعویض می شود.
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات