یک روزنامه آمریکا یی با اعتراف به از بین رفتن نفوذ آمریکا در آسیا و تاثیر عمیق جنگ عراق بر وجهه و اعتبار واشنگتن در جهان به این مسئله پرداخته است که هم اکنون اروپایی ها و نه آمریکا به دنبال نقش آفرینی در موضوع هسته ای ایران هستند.
«آن آپلبام» نویسنده این مطلب خاطر نشان کرده است: باید بگویم که هرنوع خوش بینی به طورکلی بیجاست. نه به این دلیل که اوضاع درعراق در حال بهبود است بلکه به این دلیل که آسیب وارد شده در نتیجه این جنگ بر رابطه آمریکا با دیگر نقاط جهان بسیارعمیق تر و گسترده تر از آن چیزی است که اکثر آمریکا یی ها به آن پی برده اند.