صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۴  ، 
کد خبر : ۸۵۷۰۵

اخبار ویژه روزنامه های 23 فروردین 1388


جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***امام جمعه پیرانشهر گفت : حاکمان بی دین عرب به جای اولیای خدا کافران را ولی خود قرار داده اند. ماموستا مصطفی محمودی در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه سراسری علوم قرآنی آذربایجان غربی در سخنانی شدیداللحن ضمن محکوم کردن اقدامات دولت های عربی در قبال مقاومت لبنان و کشتار مردم بی دفاع غزه اظهار داشت : این حاکمان بی دین مقاومت لبنان و مردم مظلوم غزه را یاری ندادند بلکه با جنایتکاران بی دین غاصب و اشغالگر هم دست شدند. وی گفت : این ها منافقینی هستند که قرآن می گوید عذابی شدید برای آنهاست که هم در دنیا رسوا خواهند شد و هم عذاب آخرت نصیب آنها خواهد گردید.

***شبکه های مختلف تلویزیون در روزهای گذشته تلاش کردند در برنامه های مختلف با پخش مصاحبه هائی از مردم کوچه و بازار چنین وانمود کنند که در تعطیلات نوروزی برنامه های تلویزیون خوب بوده است . هر چند ممکن است این اقدام نوعی تقابل با اعتراضات شورای نظارت بر صدا و سیما به برنامه های نوروزی تلویزیون و انتقادات مطبوعات باشد ولی مسئولان رسانه ملی باید توجه داشته باشند هرقدر اصرارشان بر تعریف از برنامه های نوروزی بیشتر باشد بطور غیرمستقیم این نکته را به اذهان القا می کنند که این اقدام برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ها صورت می گیرد ضمن اینکه مردم متوجه این نکته نیز هستند که اظهارنظرهای منفی از تلویزیون پخش نمی شود کما اینکه اقدامی برای نقد کارشناسانه صورت نمی گیرد.

***مدیر کل اداره بازرگانی استان اردبیل به اتهام سواستفاده مالی دستگیر و بازداشت شده است . در روزهای پایانی سال گذشته نیز 5 نفر از کارمندان اداره کل بازرگانی به همین اتهام بازداشت شده بودند.

***مدیر کل زندانهای استان تهران خبر منتشر شده در بعضی از رسانه ها مبنی بر احتمال آزادی شهرام جزایری را به شدت تکذیب کرد. سهراب سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد : تاکنون از سوی مراجع قضائی دستوری درخصوص آزادی شهرام جزایری به ما اعلام نشده است و خبر آزادی وی به هیچ عنوان صحت ندارد. این اظهارات در پاسخ به مطالب یکی از جراید کشور است که از زدوبند شهرام جزایری در دستگاه قضایی و آزادی قریب الوقوع وی خبر داده است.

کیهان

نامزد انتحارى ترفند ائتلاف اورژانسى (خبر ویژه)

شماری از مدعیان اصلاحات از جمله دبیر کل کارگزاران در دیدار هفته گذشته با عبدالله نوری، از وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اند.

یک سایت اصلاح طلب از قول یکی از نزدیکان عبدالله نوری گفت: در دیداری که اخیراً آقای کرباسچی به همراه محمد عطریانفر با عبدالله نوری در منزل وی داشته اند، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ضمن دعوت از ایشان برای حضور در انتخابات در این باره گفت که با وجود احترام بسیار زیاد برای آقای موسوی، «وی نمی تواند حمل کننده تابلوی اصلاح طلبی باشد و عبدالله نوری رسالت دارد که با آمدن خود، اصلاحات را به مسیرش بازگرداند و شعارهای فراموش شده را به یاد ذهن خاموش جامعه بیاورد.»

«جمهوریت»  با ابراز شگفتی نسبت به مواضع متناقض کرباسچی و کارگزاران اضافه کرد: نوری تصمیم نهایی را به احتمال زیاد تا آخر هفته  جاری خواهد گرفت.

در ملاقات مذکور غیر از کرباسچی و عطریانفر، هاشم آغاجری، علی رضا علوی تبار، احمد خرم، احمد زیدآبادی، سعید لیلاز و جمعی از فعالان دانشجویی حضور داشتند و برخی از حاضران در مخالفت و برخی دیگر در موافقت با نامزدی نوری به اظهار نظر پرداختند.

گفته می شود سناریوی به میدان آوردن نوری نه برای حمایت از وی به عنوان نامزد اصلی - که هیچ اجماعی بر سر وی وجود ندارد- بلکه در راستای قربانی و هزینه کردن وی برای نامزد نهایی افراطیون که نزد بدنه این جریان مورد مقبولیت و اعتبار نیست صورت می گیرد تا با رد صلاحیت محتمل نوری، سناریوی ائتلاف و انسجام از طریق مظلوم نمایی تکمیل و نظر افراطیون از سر اضطرار و تألم روحی! متوجه نامزد اصلی شود! شاهد این ادعا تحلیل سایت ضد انقلابی روز آن لاین است که با اشاره به رایزنی دوباره برای حضور عبدالله نوری نوشت: احزابی مانند مشارکت  و مجاهدین انقلاب اسلامی گرچه در رأس خود به میرحسین موسوی ابراز تمایل کرده اند اما برای اقناع بدنه جوان خود به تن دادن به کاندیدایی محافظه کارتر از محمد خاتمی با مشکل مواجه شده اند، نکته ای که می توان نشانه آن را در دیدار «حامیان جوان خاتمی» با عبدالله نوری کمتر از ده ساعت پس از اعلام انصراف خاتمی مشاهده کرد.

 انتقاد به جاى خود اما اصولگرایان احمدى نژاد را رها نمى کنند (خبر ویژه)

یک منتقد اصولگرای دولت در مجلس ضمن تقدیر از عملکرد عدالت خواهانه رئیس جمهور گفت هیچ اصولگرایی، احمدی نژاد را برای حمایت از موسوی رها نمی کند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم (رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح هدفمند کردن یارانه ها) که با روزنامه اعتماد سخن می گفت، عملکرد احمدی نژاد را در مسائل اقتصادی بین متوسط و خوب ارزیابی کرد و ضمن انتقاد از تزریق نقدینگی اظهار داشت: اما در توزیع ثروت، آقای احمدی نژاد خط مشی رسیدن به نقطه عدالت را دنبال کرده و سقف وکف درآمدهای بخش دولتی را به هم نزدیک کرد. این توزیع پلکانی حقوق و دستمزدها، گرایش ایشان به عدالت را نشان می دهد.

مصباحی مقدم درباره گرایش موسوی به اقتصاد بسته دولتی و توجیه وی مبنی بر اینکه آن سیاست ها ضرورت های دوره جنگ بود گفت: شاید یک مقدار شرایط جنگ اثر داشت اما فقط این نبود. من یادم هست در همان شرایط جنگ مورد عتاب امام(ره) قرار گرفتند که میدان را برای بخش خصوصی باز کنید. حتی در سیاست خارجی که بنابر اصل 44 قانون اساسی دولتی تلقی شده بود امام تاکید داشتند دولت نظارت کند و اجازه بدهد مردم وارد میدان شوند و صادرات و واردات را به مردم بسپارند. این نشان می دهد دولت موسوی آنقدر متمرکز و دولت سالار بود که اعتراض امام را برانگیخت. اگر خط مشی ایشان همان باشد طبعا امروز خیلی فضا مناسب آن مدیریت نیست.

وی با اشاره به وجود دو قطبی اصولگرا- اصلاح طلب در انتخابات گفت: شاید همین موجب شود بیشتر گروه ها و جمعیت های اصولگرا روی حمایت آقای احمدی نژاد متمرکز شوند. یک نشانه اش هم این است که آقای قالیباف اعلام کرد کاندیدا نمی شود.

نماینده تهران درباره این ابهام که منتقدانی چون قالیباف چگونه می توانند از احمدی نژاد حمایت کنند، توضیح داد: انتقادات سر جای خود. خیلی ها به رئیس جمهور انتقاد می کنند ولی در مسئله سیاسی مهمی مانند انتخابات آقای قالیباف احساسش این بود که اگر در صحنه بماند رقیب موسوی نیست و آرای اصولگرایان تقسیم می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: من تقریبا مطمئن هستم هیچ یک از گروه های اصولگرا آقای احمدی نژاد را رها نمی کنند که به حمایت از موسوی بپردازند.»

رئیس فراکسیون روحانیون در مجلس شورای اسلامی درباره موضع اصولگرایان نسبت به احمدی نژاد گفت: من معتقدم از آقای احمدی نژاد عبور نمی شود و همچنان اکثریت به آقای رئیس جمهور اعتقاد دارند. هرچند که ما حرف ها و نقدهایی داریم اما برای من که نبض جامعه را در دست داریم واقعیت این است که اکثریت با آقای احمدی نژاد است.

محمدتقی رهبر درباره لابی برای اجماع بر سر احمدی نژاد گفت: لابی ها خیلی سازگار نیست. ما باید به عقل و شعور مردم احترام بگذاریم. به هرحال آقای احمدی نژاد هر جا که می رود مورد توجه است.

وی درباره اظهارات اخیر موسوی هم گفت: در کشور ما برای اظهارنظر آزادی وجود دارد و هرکسی حق دارد حرف بزند. اما اینکه صحبت های وی تا چه حد در آرای اصولگرایان تاثیرگذار است باید گفت که اصولگرایان در مسیر انتخابات با ایشان همراهی ندارند و اکثریت اصولگرایان گرایشی به ایشان ندارند. ممکن است یک اقلیتی باشند ولی اکثریت این طور فکر نمی کنند.

 مزدور کا گ ب رهنمود انتخاباتى مى دهد (خبر ویژه)

عضو مرکزیت حزب توده که پس از افشای وابستگی و مزدوری این گروهک برای شوروی، به دولت کودتایی و کمونیستی نجیب الله در افغانستان پناه برد، رأی  دادن به نامزد اصلاح طلبان را توصیه می کند و آن را دور شدن از دوزخ می داند!

محسن حیدریان طی مقاله ای در سایت ضد انقلابی ایران امروز نوشت: جنبش انتخاباتی که با انصراف خاتمی سرد شده بود، به تدریج به میدان بروز دگرگونی های خاموش مبدل می شود. پیروزی احمدی نژاد هموار شدن راه دوزخ است. امتیاز موسوی به احمدی نژاد و کروبی تاکید  او بر اجرای قانون،  آزادی مطبوعات، جمع آوری گشت های ارشاد   و موافقت  با تلویزیون خصوصی است.

وی با بیان اینکه پیروزی احتمالی نامزد اصلاح طلبان باعث محدود شدن قدرت نظام می شود نوشت: پیروزی وی در واقع راه را برای بستن پرانتز احمدی نژاد و سمت گیری  کل نظام به سوی مسیر طبیعی دوران پس از  رفسنجانی   و خاتمی با تنش کمتر هموار می کند. بنابراین شرکت در انتخابات و استفاده از این فرصت برای فشار بیشتر به موسوی در انطباق بیشتر او با نیازها برای کسانی که خواهان تغییر قانون اساسی هستند، یک وظیفه سیاسی است.

نامبرده دو ماه پیش با حمایت از نامزدی خاتمی، وی را متفاوت از کروبی و موسوی خوانده و نوشته بود پیروزی خاتمی گام بزرگی برای عرفی ]سکولار[  شدن نظام جمهوری اسلامی است... البته از خاتمی نباید انتظار یک تحول ساختاری در نظام داشت اما فضیلت و تمایز او به کروبی و موسوی در این است که از دل سنت می آید ولی توانایی و فهم مدرن  دارد(!)

حیدریان از جمله عناصر خیانتکاری است که با افشای سرسپردگی حزب توده، در سال 1363 ابتدا به مسکو گریخت و در آن جا کا گ ب به وی و شماری از هم قطارانش ماموریت  داد تا ضمن استقرار در کابل و در پناه دولت کودتایی و کمونیستی نجیب الله فعالیت های خائنانه خود را ادامه دهند.

این چپ  آمریکایی شده سال گذشته به بی بی سی گفته بود: از دید آن روزی ما  که اسیر یک رادیکالیسم کور و تفکر  ایدئولوژیک  بودیم، تحولات افغانستان ]روی کارآمدن کمونیست ها[ رویدادی امیدبخش بود و گمان می بردیم که پیروزی در ایران هم در دسترس ماست چرا که کمونیست ها به پیروزی رسیده بودند  و این نشان قدرت جهانی  اردوگاه سوسیالیستی به  سرکردگی  اتحاد شوروی بود. از نگاه ما افغانستان و حزب برادر بزرگ تر،  سکوی پرش مناسبی به سوی ایران بود. ما در  آنجا رادیو زحمتکشان را به همراهی سازمان اکثریت راه انداختیم.

هرچند میرحسین موسوی در کنفرانس مطبوعاتی خود تصریح کرد نمی تواند با ساختارشکنان  کار کند اما به نظر می رسد برخی مواضع سوال برانگیز وی در همان کنفرانس و همچنین اعتماد و ائتلاف با برخی احزاب و جریان های افراطی باعث طمع جریان های ضد انقلاب شده است.

نگرانى از نفوذ مشارکت و مجاهدین در ستاد موسوى (خبر ویژه)

امام جمعه شمیران گفت: من جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب را برانداز می دانم.

محسن دعاگو تصریح کرد: اعضای این دو حزب تا زمانی که توبه نکرده اند نباید در کارها مشارکت کنند چون این افراد قابل اعتماد نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تلویحی به موضع اخیر موسوی گفت: به جای انتقاد کامل از طرح امنیت اجتماعی و برخورد با اشرار باید طرح های اصلاحی داد تا بهترین کار انجام شود.

دعاگو افزود: برای رای جمع کردن نباید آلوده به این شویم که آنچه درست است و آنچه نادرست است را با هم نفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دعاگو حضور تشکل های لیبرال، سکولار و پلورال را در عرصه های قدرت سیاسی گرفتار سازی حاکمیت ملی در بحران های سیاسی اجتماعی توصیف نموده اظهار داشت: سومین کاستی در جبهه اصلاح طلب اصولگرا احتمال شکل گیری بسترهای نگران ساز با نفوذ تشکل های سیاسی لیبرال، سکولار و پلورال در عرصه های حاکمیت ملی است. جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تا زمانی که از مواضع ناهنجار گذشته در حوزه ساختار سیاسی، قانون اساسی و هویت نظام جمهوری اسلامی توبه نکنند حضورشان در عرصه های حکومتی، کشور را با خطر بحران های سیاسی، اجتماعی و رکود علمی و فنی روبرو می سازد. اصلاح طلبان اصولگرا باید با تیزهوشی تمام مراقب باشند تا مخالفان اسلامیت نظام و خط امام(ره) بار دیگر توفیق بازآفرینی ناهنجاری ها و ناروائی های گذشته را نیابند.

گفتنی است آقای دعاگو از حامیان آقای هاشمی رفسنجانی قلمداد می شود و با توجه به حمایت هاشمی از موسوی، گرایش وی به موسوی نیز طبیعی به نظر می رسد اما حمایت علنی احزاب افراطی و آلوده ای چون مشارکت و مجاهدین باعث اتخاذ مواضع اصولگرایانه اخیر از سوی آقای دعاگو شده است.

خروج از حاکمیت و راه اندازی تشنج علیه نظام، انجام تحصن غیرقانونی در مجلس ششم، مواضع علنی در حمله به خط امام و قانون اساسی، حمله صریح به ساحت امامت و مرجعیت، و پیوند با گروهک های وابسته به آمریکا از جمله مواضع ضدانقلابی دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین است و فعالیت آنها به عنوان ارکان اصلی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی باعث نگرانی های جدی حتی در میان حامیان وی شده است.

بالاخره بالا ببریم یا پایین بیاوریم؟! (خبر ویژه)

«شما اشتباه آقای خاتمی را مرتکب نشوید که رفتارش را به چیزی وصل کرد که نمی دانست چه می شود» در حالی که ستاد جوانان حامی خاتمی به تازگی تصمیم گرفته پشت سر میرحسین قرار بگیرد عباس عبدی با بیان مطلب فوق از آنان خواست تا از هیچ یک از دو نامزد مطرح اصلاحات حمایت نکنند.

به گزارش  سحام نیوز عبدی که به نمایندگی از ستاد مهدی کروبی در گردهمایی مشترک روسای ستاد 88 سخن می گفت، تصریح کرد: «حمایت از یکی از دو کاندیدا برای شما اشتباه است. زیرا یک بار این کار را کرده اید. بگذارید رقابت سیاسی صورت گیرد شما اشتباه آقای خاتمی را مرتکب نشوید که رفتارش را به چیزی وصل کرد که نمی دانست چه می شود.»

وی همچنین اصرار برخی اصلاح طلبان به انصراف یکی از کاندیداها را مورد اعتراض قرار داد و گفت: «اصرار به وحدت و یکی شدن نامزدها اولین اشتباهی است که در این جا صورت می گیرد. به نظر من پیش از همه وحدت در بخش اجتماعی باید صورت گیرد اما متاسفانه به جای این، از اینجا وارد می شویم که یکی به نفع دیگری کنار برود.»

عبدی در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع چگونگی شعارهای انتخاباتی نامزدها اشاره کرد و افزود: «ما باید سطح مطالبات را بالا ببریم. گفته آقای مهندس موسوی درباره جمع کردن گشت های ارشاد چه بتوانند این کار را انجام دهند و چه نتوانند، مهم است و باید شعارهایی داده شود که سطح انتظارات مردم بالا برود.»

این اظهارنظر عبدی در حالی انجام شد که رمضان زاده در همان جلسه از شعارهای انتخاباتی موسوی انتقاد کرده و گفته بود «من این حرف آقای مهندس موسوی را درک نکردم که چرا گفت گشت ارشاد را جمع می کنم» و تاکید کرد «امروز مهمترین کاری که باید انجام دهیم این است که انتظارات را در هیچ زمینه ای بالا نبریم.»

قدس

اخبار ویژه 

کاندیداتوری ولایتی منتفی است

آریا- علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بحث کاندیداتوری آقای ولایتی در انتخابات منتفی است.

پالیزدار امروز جراحی می شود

ایرنا- «هادی ارمغان» وکیل «عباس پالیزدار» گفت که موکلش امروز عمل جراحی قلب می شود.وی با تایید برخی اخبار مبنی بر سکته قلبی «عباس پالیزدار» گفت: موکلش از سه شنبه گذشته در بخش قلب بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شده و امروز عمل جراحی قلب می شود.

در دیدارخاتمی وکروبی چه گذشت؟

ایرنا - عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به دیدار اخیر محمد خاتمی با مهدی کروبی ، گفت: آقای کروبی هرگز میدان انتخابات ریاست جمهوری را خالی نمی کند.«ابوالفضل شکوری» دیروز در خصوص برخی گزارشها مبنی بر اینکه در این دیدار بر کنار رفتن یکی از نامزدهای اصلاح طلب تأکید شده است، گفت: در این دیدار هیچ گونه صحبتی مبنی بر کنار رفتن یا نرفتن هیچ یک از کاندیداهای اصلاح طلب مطرح نشده است.

پاسخ «عموپورنگ» به برخی شایعه ها

فارس- داریوش فرضیایی، عمو پورنگ، در واکنش به برخی شایعه ها پیرامون برنامه زنده و مستقیم خود گفت: من با افتخار اعلام می کنم که برنامه زنده عموپورنگ هیچ حاشیه ای نداشته است. فرضیایی تأکید کرد: هیچ کدام از بچه هایی که در برنامه با من تماس می گرفتند، کوچکترین حرف زشت و بی ربط و اشتباهی نزدند.

تنزل 54 رتبه ای ایران از نظر فساد مالی طی چهار سال

شهاب نیوز- آمارهای بین المللی نشان می دهد که طی چهارسال گذشته حدود 50 رتبه در زمینه فساد مالی و شفافیت، تنزل داشته ایم.ایران در حالی در سال 2008 رتبه 141 را از میان 180 کشور به دست آورده که در سال 2007 در رتبه 131 ، در سال 2006 در رتبه 105 و در سال 2005 در رتبه 93 قرار داشته است.

توقع اعتماد ملی

سلام- گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در اظهار نظری گفت: توقع داریم مجمع روحانیون از کروبی حمایت کند.

بیات: کاندیدای ریاست جمهوری هستم

ایسنا- رفعت بیات، فعال سیاسی با اعلام اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود، خواستار تلاش فعالان سیاسی زن و مرد برای تغییر دیدگاه شورای نگهبان در تعریف رجل سیاسی در قانون اساسی شد.

کارگزاران میرحسین را ترجیح می دهد

سلام- هدایت آقایی، عضو ارشد کارگزاران، یادآور شد: در این برهه زمانی، حضور موسوی را نسبت به دیگر کاندیداها ترجیح می دهیم.

«عادل» ممنوع التصویر شده؟

عصرایران- اخبار تأیید نشده از آن حکایت دارد که جریان مخالف برنامه 90 ، سرانجام توانست مسؤولان صدا و سیما را به حذف عادل فردوسی پور از این برنامه متقاعد کند.

براساس شایعات موجود، عادل تا زمان نامعلومی ممنوع التصویر شده و تنها مجاز خواهد بود مسابقات فوتبال را گزارش کند.

حتی گفته شده که از جواد خیابانی برای جانشینی این برنامه دعوت شده است.

دیدار محسن هاشمی رفسنجانی با میرحسین

پلاک نیوز - محسن هاشمی فرزند ارشد آیة ا... هاشمی رفسنجانی با میرحسین موسوی- نامزد جبهه دوم خرداد دیدار کرده است.

کروبی هم گشت ارشاد را جمع می کند

ایسنا - مهدی کروبی که برای بیان دیدگاههای انتخاباتی خود به زنجان سفر کرده است، با حضور در دانشگاه زنجان گفت: من اگر رئیس جمهور شوم، خود گشت ارشاد برنامه هایش را متوقف خواهد کرد و حتی لزومی ندارد که من به آنها بگویم.

ایران

دیگه چه خبر؟ 

دلیل بالا بودن میزان مصرف دارو در جامعه

خبر اول این که ۳۵/۰۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روز پنجشنبه «ایران» معتقدند که دلیل بالا بودن میزان مصرف دارو در جامعه آن است که برخى داروها آنچنان که باید تأثیر ندارند و بیماران مجبور به استفاده مجدد دارو مى شوند.۲۶/۲۸ درصد مخاطبان هم دلیل این امر را این چنین توصیف مى کنند که مردم پزشک خوب را کسى مى دانند که حتى در نسخه یا دفترچه بیمار چندین قلم دارو بنویسد.۲۵/۵۵ درصد خوانندگان نیز مى گویند که پزشکان بیش از نیاز بیماران و حتى گاهى ۳ تا ۴ برابر مورد نیاز دارو تجویز مى کنند.۱۳/۱۴ درصد افراد هم بر این باور هستند که مردم علاقه دارند که علاوه بر مصرف دارو تا زمان درمان کامل، مقدارى داروى اضافه نیز در خانه داشته باشند.

خدمت به موساد، هدف اتهام هاى مصر به حزب الله

خبر دیگر این که مطبوعات لبنان گزارش داده اند: اتهام هاى مصر علیه حزب الله ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات مصر و در جهت خدمت به اهداف موساد مطرح شده است.نشریات لبنانى با تأکید براینکه حزب الله،جنبش مقاومت لبنان در برابر تجاوزگرى هاى رژیم صهیونیستى است افزوده اند: هدف از طرح این اتهام هاى هدفمند که با هدایت تل آویو و توسط مصر صورت مى گیرد؛ مخدوش کردن چهره حزب الله و اهانت به سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان است. مطبوعات لبنان با انتقاد شدید از دولت مصر به علت این گونه اقدامات علیه لبنان بیان داشته اند: این تحرکات بویژه پس از شکست هاى متوالى رژیم صهیونیستى در لبنان در سال ۲۰۰۶ و شکست آن در غزه شدت یافته است.

ابهام در هماهنگى مسیح مهاجرى با مشارکت و مجاهدین

شنیدیم که پس از «آرى» احزاب مجاهدین و مشارکت به آخرین نخست وزیر کشور، برخى منابع از نقش فعال «مسیح مهاجرى» در ستاد انتخاباتى میرحسین پرده برداشتند. گرچه پیش از این روزنامه جمهورى اسلامى عضویت مدیرمسئول خود را در ستاد انتخاباتى میرحسین موسوى تکذیب کرده بود اما اخبار رسیده از نقش فعال «مسیح مهاجرى» در ستاد انتخاباتى میرحسین حکایت دارد. مهاجرى که در دولت هاشمى رفسنجانى و محمد خاتمى نقش مشاور رئیس جمهور را ایفا کرده، این روزها در تنظیم و برگزارى برنامه هاى انتخاباتى آخرین نخست وزیر کشور نقش ویژه اى دارد اما تلاش میرحسین براى کسب حامیان حداکثرى بدون در نظر گرفتن جهت گیرى و تفکر آنان، به مشارکت و مجاهدین منتهى نشد؛ چنانکه برخى سایت ها از انتساب یکى از افراد مسئله دار تحکیم وحدت در ستاد وى و حتى دیدار و جلسه با اعضاى نهضت آزادى خبر داده اند /

صهیونیست ها: ایران لیبى نیست

باخبر شدیم که یک روزنامه صهیونیستى با اشاره به پافشارى ایران بر حق خود در استفاده از انرژى هسته اى نوشتند: ایران لیبى نیست که از طرح هاى هسته اى خود صرف نظر کند.روزنامه صهیونیستى «معاریو» به راه اندازى مرکز تولید سوخت هسته اى در نطنز از رئیس جمهور اسلامى ایران اشاره کرده و نوشته: در حالى که کاخ سفید تمایل خود را براى گفت وگو با ایران اعلام کرده، احمدى نژاد تولید سوخت هسته اى را راه اندازى کرده که این اقدام، سیلى به امریکایى ها بود و سخنان او، کارمندان دولت امریکا را به دردسر انداخت.

زیرپوست بیانیه سازمان مجاهدین

خبر رسیده که سازمان مجاهدین انقلاب با صدور بیانیه اى با محوریت حمایت از میرحسین موسوى، همزمان با سیاه نمایى علیه دولت نهم به توجیه آخرین نخست وزیر کشور پرداخت. سازمان مجاهدین انقلاب با صدور بیانیه اى حمایت رسمى خود را از کاندیداتورى میرحسین موسوى در انتخابات ریاست جمهورى دهم اعلام کرد. این بیانیه بیش از آنکه معرفى آخرین نخست وزیر کشور به عنوان کاندیداى سازمان مجاهدین باشد سیاه نمایى و زیر سؤال بردن اقدامات و فعالیت هاى چندساله دولت نهم ارزیابى شده است. سازمان مجاهدین که با صدور این بیانیه حجت را بر میرحسین تمام و خواسته هایش را از وى بیان کرده، شرط تداوم این حمایت را این چنین اظهار نموده که سازمان در عوض این حمایت هیچ گونه انتظار و چشمداشتى جز التزام و وفادارى میرحسین به این بیانیه ندارد.

توهین فرقه ضاله بهائیت به پیامبر اسلام (ص)

دست آخر این که یک سایت اینترنتى که از سوى رهبران فرقه ضاله بهائیت اداره مى شود با انتشار مقاله اى به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفى(ص) ،پیامبر اعظم مسلمانان جهان جسارت نمود.وى در ادامه مسلمانان را تروریست خواند و از یهودیان صهیونیست چهره اى سختکوش و انسانى ترسیم کرد.گفتنى است پیش از این دادستان کل کشور اعلام کرده بود: فعالیتهاى تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در تمامى رده ها و نیز هر نوع تشکیلات جایگزین آن غیر قانونى و ممنوع است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات