صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۷  ، 
کد خبر : ۸۶۰۲۶

مصر و پروسه حزب ا... هراسی/حسن هانی زاده*


بصیرت: دستگیری 50 تن از اتباع مصری که دستگاه های امنیتی این کشور آنان را به همراهی با حزب ا... لبنان متهم کرده در چارچوب یک طرح مشترک مصری اسرائیلی برای به انزوا کشیدن مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین قابل ارزیابی است.
دولت مصر مدعی است که این 50 نفر قصد داشتند دست به اعمال تخریبی در مصر بزنند در حالی که متهمین ضمن رد این اتهامات حوزه همکاری خود را با حزب ا... تنها در چارچوب ارسال کمک لجستیکی به مردم غزه می دانند.
رسانه های مصری و رژیم صهیونیستی در یک اقدام هماهنگ به جریان سازی خبری علیه حزب ا... بویژه سیدحسن نصرا... دبیر کل این حزب پرداختند و تلاش کردند تا حزب ا... را به تلاش برای تغییر رژیم مصر متهم کنند.
رسانه های مصری همچنین، حزب ا...، حماس و جریانهای وابسته به اخوان المسلمین مصر را به سازماندهی یک توطئه مشترک برای سر نگونی رژیم حسنی مبارک متهم کردند.
طبق گزارش رسانه های مستقل عربی سازمان امنیت مصر کلیه اطلاعات مربوط به افراد دستگیرشده را در اختیار دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی و از جمله موساد قرار داده است.
اقدام دولت مصر در متهم ساختن حزب ا... به تلاش برای سر نگونی رژیم مصر صرفاً برای بد نام کردن جریانهای سیاسی مبارز مصر و فلسطین صورت می گیرد.
حزب ا... که در طول 26 سال گذشته هرگز از دایره مبارزه با رژیم صهیونیستی آن هم در محدوده اراضی لبنان، خارج نشده اتهامات دولت مصر نسبت به هواداران این حزب را تکذیب کرد.
حزب ا... لبنان تأکید کرده که این حزب هرگز درصدد سرنگونی هیچ رژیم عربی نبوده و نیست و لذا دستگیری 50 تن از اتباع مصری توطئه ای بیش نیست.
آنچه که در فرایند پروسه «حزب ا... هراسی» قابل تأمل است همکاری امنیتی مصر، اردن و رژیم صهیونیستی برای تحت تعقیب قرار دادن شخصیتهای اسلامی ضد صهیونیستی است که هدف آن ایجاد یک کمربند امنیتی برای رژیم اسرائیل می باشد.حزب ا... پس از جنگ 33 روزه و پیروزی بر ارتش رژیم صهیونیستی محبوبیت فوق العاده ای در میان جوانان مسلمان عرب پیدا کرد.
این محبوبیت بویژه در میان جوانان مصری، اردنی و فلسطینی پر رنگ تر است و به همین دلیل مقامات مصر و اردن برای مقابله با گرایش جوانان به حزب ا... پروسه حزب ا... هراسی ر ا با کمک رژیم صهیونیستی طرح ریزی کردند.
اگرچه ممکن است اینگونه طرحها در کوتاه مدت بازخورد قابل قبولی در افکار عمومی و رسانه های عربی داشته باشد اما در نهایت پروسه حزب ا... هراسی با شکست مواجه خواهد شد و رژیمهای مصر واردن در میان ملتهای خود بیش از پیش منزوی خواهند شد.
از سوی دیگر عملکرد دولت مصر در جریان جنگ 22 روزه غزه و بستن گذرگاه رفح تأثیر منفی بر افکار عمومی مصر باقی گذاشت و موجب شد تا شکاف میان دولت و مردم مصر افزایش یابد.
لذا دولت حسنی مبارک پس از پایان جنگ 22 روزه ابتدا تلاش کرد تا انگشت اتهام را بسوی برخی کشورهای تأثیرگذار منطقه دراز کند اما سرانجام تبلیغات رسانه های مصر و اسرائیل با شکست مواجه شد و اینک دولت مصر مرحله حزب ا... هراسی را با دستگیری تعدادی از جوانان مسلمان مصری آغاز کرده که این پروسه نیز در آینده با شکست مواجه خواهد شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات