صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۸  ، 
کد خبر : ۸۶۰۵۹

اخبر ویژه روزنامه های بیست وپنجم فروردین


 قدس

اخبار ویژه 

اظهارات کذب

فارس- کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در ابهر گفت: اظهاراتی که درباره کناره گیری من به نفع آقای موسوی بیان می شود کذب محض است و من هیچگاه به نفع میرحسین کناره گیری نمی کنم.

الویری: خاتمی مجال را از دیگران گرفت

باشگاه خبرنگاران- مرتضی الویری، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با یک پایگاه اپوزسیون خارج نشین با اعلام اینکه از ابتدا نیز موافق کاندیداتوری خاتمی نبوده است، گفت: من با نامزد شدن آقای خاتمی موافق نبودم، دلایل آن را در اواخر بهار 87 به ایشان گفتم؛ ایشان هم استدلال من را قبول داشت.

پس از جلسات و مذاکرات و مشاوره های فراوان، آقای خاتمی به این نتیجه رسید که بایستی در این صحنه وارد شود. بنابراین برای من قابل توجیه نیست، در حالی که فردی خود را به جمعیتی متعهد کرده است و فرصت تصمیم گیری سپری شده است، ناگهان اعلان انصراف کند.

دیدار مراجع با میرحسین به معنی طرفداری از او نیست

باشگاه خبرنگاران- آیة ا... ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر دیروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به برخی برداشتهای شخصی در جراید و روزنامه ها از دیدار اخیر ایشان با میرحسین موسوی گفت: دیدار بنده با کاندیدا هیچ دلیلی بر حمایت و یا عدم حمایت از آن شخص ندارد و کسی نباید اظهار نظر شخصی کند.

اصولگرایان هم کاندیدای اصلی هم کاندیدای سایه دارند

باشگاه خبرنگاران - دبیر کمیته سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در رایزنی و گفتگویی که احزاب اصولگرا دارند، کاندیدای اصلی مشخص شده که پس از جمع بندی نهایی بزودی اعلام می شود.

غلامحسین امیری گفت: یکی از کاندیداهای ما احمدی نژاد است، اما در کنار کاندیدای اصلی کاندیدای سایه هم خواهیم داشت که کاندیدای سایه در زمان ثبت نام به صورت رسمی اعلام می شود.

ادغام ستاد انتخاباتی میرحسین با کروبی؟

باشگاه خبرنگاران - مسؤول ستاد اجرایی انتخابات حزب اعتماد ملی در خصوص اجماع موسوی و کروبی گفت: در این مقطع هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

مسعود سلطانی فر، همچنین در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه ستاد میرحسین با ستاد کروبی ادغام می شود، گفت: تا این لحظه بحث ادغام این دو ستاد وجود نداشته است.

جوابیه مجلس به خبر پارلمان نیوز

خانه ملت- اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس اعلام کرد: فیلترینگ و مسدود کردن سایتها در اینترنت مجلس، در راستای طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی است که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز سال جدید نسبت به توزیع کنندگان کلان اینترنت اعمال شده و مرکز فناوری اطلاعات مجلس هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

استمرار برخوردهای موهن مأموران سعودی با زائران ایرانی

فارس- برخی از مأموران سعودی با گرفتن مفاتیح از زائران ایرانی صفحه زیارت عاشورای آن را پاره می کنند.

مهدی امینیان، معاون حج و زیارت کشور با بیان این که از سوی سفارتخانه ایران این موضوع پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: ایران به این برخورد خشن تندروها اعتراض کرده است.

داوودی: دولت نهم هر سال 6 برابر دولتهای پیشین کار کرده

فارس- دیروز و همزمان با افتتاح کارخانه سیمان ساروج کنگان، داوودی، معاون اول محمود احمدی نژاد ادعا کرد که در هر سال از فعالیت دولت نهم، تقریباً شش برابر دولتهای گذشته کار شده است.

شکایت فاطمه رجبی به مرتضوی

شهاب نیوز - فاطمه رجبی با انتشار یک شکوائیه سرگشاده به سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران، از تخریب خود شکایت کرد.

همسر غلامحسین الهام در این شکوائیه تأکید کرده که شکوائیه اش را به عنوان یک «شهروند» و نه یک «شخصیت» می نویسد.

فاطمه رجبی در این نامه سرگشاده تأکید کرده که هیچ گاه درصدد «اعدام» سید محمد خاتمی بر نیامده و هرگز نیز میرحسین موسوی را شبیه «بختیار» نخوانده است.

ادعای جایزه یک میلیون دلاری برای ترور!

شیعه آنلاین - روزنامه «یدیعوت آحارونوت» چاپ سرزمینهای اشغالی در شماره دیروز خود نوشت: یک منبع آگاه مصری، سپاه پاسداران ایران را متهم کرد که جایزه ای نقدی به قیمت یک میلیون دلار برای ترور «حسنی مبارک» دیکتاتور مصر تعیین کرده است.

« شجریان» برای «خلیج پارس» خواند

فارس- همایون شجریان از اجرای تصنیفی برای «خلیج پارس» خبر داد.

تلاش مشکوک برای ساخت فیلم مستندی از مجلس

ایرنا- شنیده ها حاکی از آن است که گروهی از مستندسازان خارجی با ورود به تهران و ارتباط با برخی نمایندگان و خبرنگاران پارلمانی قصد تهیه فیلم مستندی در خصوص مجلس را دارند.

اخبار به دست آمده حکایت از آن دارد که این مستند به سفارش شبکه بی بی سی فارسی تهیه می شود و پس از تولید قرار است در آن شبکه پخش شود.

از مستندات تهیه کنندگان این مستند، کتاب نوشته شده از سوی یکی از خبرنگاران سابق پارلمانی است که به دلیل رعایت نکردن اصول حرفه ای از مجلس هفتم اخراج شد و هم اکنون در خارج از کشور به سر می برد.

فرزند دیپلمات ربوده شده ایرانی در اجلاس دوربان 2

مهر- «سید رائد موسوی» فرزند دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان در اجلاس دوربان 2 که اواخر فروردین ماه جاری در ژنو برگزار می شود، شرکت می کند.

دوربان 2 ادامه کنفرانس جنجالی سال 2001 در دوربان آفریقای جنوبی است که به کنفرانسی ضدصهیونیستی برای محکوم کردن اقدامات نژادپرستانه این رژیم تبدیل شد.

استعمال دخانیات در سپاه تخلف انضباطی است

ایرنا- سردار پاسدار «سید محمد حجازی» جانشین فرمانده سپاه دیروز در مراسم هفته سلامت در ستاد نیروی هوایی سپاه با حضور وزیر بهداشت تأکید کرد: استعمال دخانیات در محیط سپاه به عنوان یک کار منکر، ناپسند و تخلف انضباطی است.

بیانیه اعلام حمایت دایی جعلی بود

ایرنا- کارشناسان مسایل ورزشی در اردبیل گفتند: بیانیه ای که تحت عنوان «اعلام حمایت علی دایی از یک کاندیدای اصلاح طلب در اردبیل توزیع شده بود، جعلی است.»

نفوذ «اراده های سایه» در مجمع

شبکه ایران- حمایت مجمع روحانیون از میرحسین موسوی که به گفته پایگاه اطلاع رسانی این مجمع به طور «قاطعانه» انجام شد، باز هم حکایت از اختلاف مجمع روحانیون و دبیر کل سابق مجمع (کروبی) داشت.

شیرزاد: دیر یا زود، کروبی کناره گیری می کند

فارس- احمد شیرزاد، عضو شورای مرکزی مشارکت که چند روز پیش خاتمی و موسوی را به عسل و خربزه تشبیه کرده و گفته بود، اینها روزگار را به ما زقوم کرده اند، در مطلب جدید وبلاگ خود نوشت: به نظرم دیر یا زود آقای کروبی در تصمیم خود تجدیدنظر خواهند کرد.

دولت نگذاشت سیب زمینی ها مثل پیازهای دوره خاتمی بگندد

ایرنا- کاظم انبارلویی، عضو حزب مؤتلفه در واکنش به جنجال برخی از رسانه ها درخصوص توزیع رایگان سیب زمینی در بین اقشار کم درآمد، مرتبط کردن این مسأله با بحث انتخابات ریاست جمهوری را توهین به مردم دانست.

وی یادآور شد: در سال پایانی دولت خاتمی 130 هزار تن پیاز خریداری شده از کشاورزان در انبارها گندید و مسؤولان دولتی وقت حاضر نشدند که این محصول را در بین اقشار کم درآمد توزیع کنند.

تمجید رئیس آکادمی اسکار از ایران

ایسنا- «سید گانیس»، رئیس آکادمی اسکار که اوایل ماه مارس با هیأتی بلندپایه به ایران سفر کرد، در گفتگو با نشریه « Foreign Poliey Journal » اعلام کرد: تصویری که رسانه های غربی از ایران نشان می دهند، نمی گذارد تا آمریکایی ها با فرهنگ و تمدن ایران آشنا شوند.

مهاجرانی هم مشاور کروبی شد

پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی- مهدی کروبی در حکمی مهاجرانی را به عنوان مشاور خود در امور ایرانیان خارج از کشور منصوب کرد.

داستان های پیامبران آشفته بازار اسرئیلیات است

مهر- حجة الاسلام فاطمی نیا با تمجید از سازندگان مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» تأکید کرد در تولید چنین آثاری، اصل باید مبتنی بر یقینیات باشد، نه مطالب غیر مستند.

این اندیشمند دینی افزود: داستانهای پیامبران، آشفته بازار اسرئیلیات است که برخی از این موارد از جمله جوان شدن زلیخا یا رد پاسخ پیامبر خدا از سوی او به واسطه اشتغال به مناجات با خدا در «احیاء العلوم» غزالی هم آمده که بنده هنوز هم سند صحیح آنها را پیدا نکرده ام.

سرباز کانادایی امام جمعه شد

فرارو- یک سرباز جوان کانادایی در شهر قندهار افغانستان امامت نماز جمعه را به عهده گرفت و آن را یکی از بهترین تجربیات زندگی خود نامید. کاپیتان امیر الماسری 29 ساله در کویت بزرگ شده است و مصری است.

پروژه مثلث شوم برای ترور سیدحسن نصرا...

شیعه آنلاین- یک منبع آگاه مصری فاش کرد: پس از سخنرانی اخیر سیدحسن نصرا... دبیر کل حزب ا... لبنان، سرویسهای امنیتی مصر، سعودی و رژیم صهیونیستی در طرح مشترکی به ترور دبیرکل حزب ا... تصمیم گرفته اند.

خشم اسرائیل از حضور احمدی نژاد در دوربان 2

فارس- پایگاه صهیونیستی «صدای اسرائیل» با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان ملل برای مبارزه با نژادپرستی معروف به «دوربان 2 » اعلام کرد که منابع وزارت خارجه اسرائیل بشدت از اقدام سازمان ملل در دعوت از «احمدی نژاد» رئیس جمهوری ایران برای این نشست انتقاد کردند.

دانشگاه آریزونا: دکترای افتخاری به اوباما نمی دهیم

عصر ایران- به گزارش آسوشیتدپرس، اوباما ماه آینده در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آریزونا سخنرانی می کند و این در حالی است که این دانشگاه، رئیس جمهور آمریکا را واجد شرایط دریافت مدرک دکترای افتخاری نمی داند.

جمهوری

جهت اطلاع 

***خبرهای رسیده از برخی نهادهای تحت نظر ریاست جمهوری حمایت از دست و دلبازی رئیس دولت در آستانه انتخابات دارد. علاوه بر ماجرای مشهور توزیع سیب زمینی مجانی و دادن پول دستی به کارکنان وزارت خارجه کارکنان نهاد ریاست جمهوری نیز از شش ماه پیش هدیه جشن تولد دریافت می کنند. در این طرح در روز تولد کارمندان به هر نفر از آنها یک سکه تمام بهار آزادی داده می شود. کارکنان این نهاد هرچند از گرفتن سکه بدشان نیامده اما از اینکه چرا در نزدیکی انتخابات آقای رئیس جمهور یادش آمده سکه به آنها بدهد; به شدت تعجب کرده و آن را حرکتی تبلیغی آنهم از کیسه بیت المال می دانند.

***مهندس محسن هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه ای به رسانه ها اعلام کرد : « متاسفانه طی چند روز گذشته چند سایت اینترنتی و چند روزنامه با اهداف خاص سیاسی از دیدار این جانب با آقای مهندس میرحسین موسوی خبر داده اند و با اینکه تکذیبیه آن خبر را برای همه آنان فرستادم اما به خاطر همان سیاست خاص از درج آن پرهیز می کنند و همین باعث تکرار چاپ این خبر دروغ در برخی از رسانه ها شده است . واقعیت مطلب این است که هر چند دیدار با بزرگانی مثل مهندس میرحسین موسوی که برای پیروزی تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی زحمات فراوان کشیده اند برای من باعث افتخار است اما این خبر ساخته و پرداخته آن سایت هاست و با اهداف سیاسی و تخریب تنظیم شده است و موضوع دیدار و مسایل مطرح شده در آن کذب بوده و تکذیب می گردد » .

***به گزارش خبرگزاری فارس دکتر داودی معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه سیمان ساروج کنگان گفت : « در هر سال از فعالیت دولت نهم تقریبا شش برابر دولت های گذشته کار شده است » . یکی آهی کشید و گفت : خدایا برسان یک من برنج و دو من روغن . رفیقش به او گفت : یک من برنج دو سیر روغن میخواهد نه دو من . اولی جواب داد : حالا که خیالیه بگذار چرب ترش کنیم !

کیهان

کسى جیک نزند وضعیت اصلاحات شکننده است (خبر ویژه)

طیف گسترده ای از فعالان اصلاح طلب وضعیت انتخاباتی این جریان را شکننده و فرصت ها را از دست رفته ارزیابی می کنند.

در این باره مرتضی الویری شهردار اسبق تهران به سایت ضد انقلابی روز آن لاین گفت: انصراف خاتمی برای من غیرمنتظره بود. تصور من این بود که آقای خاتمی بعد از ورود به صحنه و با توجه به اینکه خودشان گفتند تأمل چند ماهه ای در این باره داشتند و مشورت با آقای موسوی، از صحنه کنار نخواهند کشید.

اوباما راه 6 سال پیش 1+5 را مى رود (خبر ویژه)

وی درباره اخلاقی توصیف شدن انصراف خاتمی گفت: من با نامزد شدن آقای خاتمی هم موافق نبودم، دلایل آن را در اواخر بهار 87 به ایشان گفتم. ایشان هم استدلال من را قبول داشت و گفت که جمع بندی خودش نیز چنین است. در آن موقع راهکاری ارائه شد برای اینکه اصلاح طلبان بتوانند روی فردی واجد شرایط به تفاهم برسند. اما قاطبه دوستان بر این باور بودند که هیچ کسی جز خاتمی، زمینه قطعی پیروزی را ندارد و لذا نبایستی کسی غیر خاتمی به عنوان نامزد مطرح شود. بهرحال پس از جلسات متعدد و مذاکرات و مشاوره های فراوان، آقای خاتمی به این نتیجه رسید که بایستی علیرغم میل خود در این صحنه وارد شود. لذا برای من قابل توجیه نیست، در حالی که فردی خود را به جمعیتی عظیم متعهد کرده است و فرصت تصمیم گیری سپری شده ناگهان اعلان انصراف دهد. البته فرایند اعلام انصراف حدود یک هفته طول کشید و آقای خاتمی تا آنجا که مقدور بود با دوستانشان به مشورت نشست. اما مهم این است که برآیند نظر دوستان، ماندن خاتمی بود نه کناره گیری. اگرچه بسیاری از دوستان، پس از انصراف خاتمی زبان به تجلیل و تمجید گشودند و آنرا اقدامی اخلاقی دانستند، اما من چنین باوری ندارم. ما عادت کرده ایم که اگر بزرگی اقدامی ولو خلاف انجام دهد، آن را حمل بر صحت کنیم.

الویری افزود: متأسفانه انصراف آقای خاتمی، آن هم دیرهنگام، فرصت را از موسوی یا کروبی و یا هر شخص دیگری که بخواهد وارد صحنه شود و آرای خاتمی را به طور کامل جمع کند ربوده است. قطعاً با کناره گیری آقای خاتمی بخشی از اصلاح طلبان انگیزه خود را برای حضور از دست داده اند... فرصت ها از دست رفته و من بعید می دانم بتوان چهره جدیدی را وارد کرد.

از سوی دیگر حسن رسولی عضو هیئت مدیره بنیاد باران که توسط خاتمی راه اندازی شده در دیدار با محمدرضا عارف رئیس بنیاد گفت:  ما به آقای کروبی و موسوی گفتیم که پس از کناره گیری آقای خاتمی امکان ندارد موجی همانند دوم خرداد 76 به راه بیفتد.

جعفر توفیقی وزیر علوم در دولت خاتمی هم در دیدار یاد شده گفت: فضای انتخاباتی اصلاح طلبان بسیار شکننده به نظر می رسد و اگر گله گذاری ها مطرح شود فضا را شکننده تر می کند و به آرای آقای موسوی لطمه می زند. در جریان اخیر، آقای خاتمی از شعار یا خاتمی یا هیچ کس ]شعار سازمان مجاهدین و مشارکت[ بسیار ناراضی بودند. در رفتن به سوی دو کاندیدای موجود به نظر می رسد هیچ انسجامی وجود ندارد و هر کسی هرگونه که تصمیم می گیرد عمل می کند.

هادی خانیکی مشاور خاتمی هم تصریح کرد: من هم جزء کسانی هستم که به وضعیت اصلاح طلبان خوش بین نیستم.

عارف در این ملاقات گفت: الان زمان گله گذاری و بحث درباره گذشته نیست، اما پس از انتخابات باید به طور جدی فعالیت سال 87 جبهه اصلاحات را تحلیل کنیم؛ چرا که به عقیده من، ما در سال گذشته به دلیل در اختیار نداشتن رسانه مدیریت شدیم و این غیرقابل چشم پوشی است.

 سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل برخلاف مواضع وزارت خارجه این کشور مبنی بر تردید در پیشرفت های اتمی ایران گفت: این پیشرفت ها جدی است و من شخصا اظهارات احمدی نژاد در این زمینه را جدی می گیرم.

جان بولتون به فاکس نیوز گفت: زمان به نفع ایران در گذر است. استراتژی حکومت ایران این است که به سرعت قابلیت های غنی سازی خود را گسترش دهد و دنیا را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد.

بولتون در ادامه با بی  نتیجه خواندن سیاست دولت اوباما در مذاکره با ایران، اعمال این سیاست را تکرار 6 سال مذاکرات بی نتیجه با ایران خواند و گفت: «کشورهای اروپایی بیش از 6 سال با ایران مذاکره کردند و نتیجه ای نگرفتند. حالا اگر دولت اوباما تصور می کند که اگر با ورود آمریکا به روند مذاکرات می تواند نتیجه بگیرد من فکر می کنم که این فرض اشتباهی است. از نظر من مذاکرات به ایران امکانی می دهد که آنها نمی توانند این امکان را با پول یا هر چیز دیگری برای خود مهیا کنند و آن امکان در واقع زمان است. تجربه نیز ثابت کرده است که زمان همواره برای کشور «اشاعه دهنده» یک فرصت است تا بتواند از آن طریق برنامه اتمی خود را گسترش دهد

حمایت مجمع از موسوى صددرصدى نیست (خبر ویژه)

به فاصله یک روز از اعلام حمایت مجمع روحانیون نسبت به میرحسین موسوی، عضو شورای مرکزی مجمع اعلام تحفظ کرد و گفت: حمایت ما از میرحسین موسوی، مساوی پذیرش همه دیدگاه های وی نیست.

حجت الاسلام مجید انصاری در گفت وگو با برنا و درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه با توجه به اعلام حمایت دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین از میرحسین موسوی احتمال تکرار تندروی های گذشته که مجریان آن همین دو حزب بودند، وجود دارد، گفت: میرحسین موسوی به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شده؛ همانطوری که خاتمی سال 76 مستقلاً وارد عرصه شد و بعد جریانات مختلف سیاسی، احزاب و گروهها از وی حمایت کردند.

دبیر کمیته سیاسی مجمع روحانیون مبارز اظهارنظر درخصوص احتمال تکرار تندروی ها را در راستای تبلیغات منفی انتخابات ارزیابی کرد و افزود: احزاب و گروهها نسبت به تعهدی که به کشور دارند، با خط و مشی خودشان می توانند با توجه به منافع نسبی از اشخاص حمایت کنند و لذا اعلام حمایت یک حزب یا گروه از یک کاندیدا بدان معنی نیست که آن حزب یا گروه 100 درصد همه دیدگاه های کاندیدا را قبول دارند و یا اینکه آن کاندیدا همه مواضع و مرامنامه آن حزب را پذیرفته است.

گفتنی است به هنگام اعلام انصراف خاتمی نیز مجمع مخالف سرسخت این انصراف به نفع موسوی بود اما به تدریج مجبور شد  با عمل انجام شده کنار بیاید و پس از اعلام حمایت سازمان  مجاهدین (انقلاب)، مشارکت و کارگزاران،  به حمایت از موسوی بپردازد.

 عروسک کوکى مبارک را این آقا راه انداخت (خبر ویژه)

سران رژیم صهیونیستی به تدریج از پشت پرده اتهام پراکنی رژیم مصر علیه حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران آفتابی می شوند.

در حالی که پیش از این هم بسیاری از محافل سیاسی و مطبوعاتی در منطقه تصریح کرده بودند اتهام پراکنی اخیر رژیم مبارک علیه حزب الله لبنان در راستای توجیه خیانت ها در غزه و یاری رسانی به رژیم بحران زده صهیونیستی است، شیمون پرز به معرکه گردانی در این زمینه اعتراف کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی در اظهارنظری  روشن و خالی از ابهام گفت: دولت ایران نیروهایی را علیه ما به کار می گیرد اما نیروهایی نیز علیه او وجود دارند. آنچه در مصر رخ داد تشکیل جبهه علیه ایران بود. ما باید همه مخالفان ایران را از سنی ها گرفته تا اروپایی ها و افرادی که نگران تسلیحات هسته ای  و تروریسم هستند متحد سازیم.

وی همچنین از احمدی نژاد خواست وارد مذاکره با اوباما شود و افزود: ما در صورت خودداری ایران از نرم ساختن موضع هسته ای به ایران حمله می کنیم. البته این حمله بدون اطلاع آمریکا نخواهد بود و تنش با آمریکا چیزی نیست که آمریکا اکنون به آن نیاز داشته باشد.

پرز همچنین گفت: اتهامات مصر به حزب الله لبنان باعث تضعیف قدرت ایران  می شود.

ادعای رئیس رژیم صهیونیستی مبنی بر متحد ساختن سنی ها علیه ایران در حالی مطرح می شود که رژیم مرتجع مصر اساساً ضداسلام است و به همین دلیل اخوان المسلمین مصر و دیگر جریان های سنی، به شدت با این رژیم مخالفند و حتی برخی جریان های سنی به تکفیر مبارک پرداخته اند. همچنین جنبش  حماس به عنوان یک نهضت مقاومت سنی مذهب  دشمن سرسخت اسرائیل است. طغیان خشم عمومی  علیه سیاست های  خیانت آمیز رژیم  مبارک به ویژه در جریان جنگ نابرابر  غزه و همچین بحران گسترده داخلی و خارجی برای رژیم صهیونیستی باعث طراحی سناریوی اخیر اتهام پراکنی علیه حزب الله لبنان شده است.

تظاهر شیمون پرز به خوشحالی از تخاصم مصر علیه حزب الله در حالی است که دشمنی حکومت مبارک با حزب الله که از پایگاه گسترده مردمی در میان  ملت مسلمان مصر برخوردار است، پایه های رژیم مبارک را بیشتر از گذشته سست و متزلزل کرده است.

ایران

دیگه چه خبر؟ 

 ادغام ایران خودرو و سایپارقابت خودروسازان را کاهش مى دهد

خبر اول این که ۴۳/۰۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى با موضوع ادغام دو خودروساز بزرگ کشور عنوان کرده اند این ادغام باعث کاهش رقابت بین دو خودروساز بزرگ کشور مى شود. ادغام ایران خودرو و سایپا را ۲۵/۳۲ درصد از خوانندگان نیز گزینه رشد بیشتر صنعت کشور دانسته اند.

۱۶/۴۶ درصد اعتقاد دارند در صورت ادغام زمینه جهانى شدن صنعت خودرو فراهم مى شود. و بالاخره ۱۵/۱۹ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجى همکارى دو خودروساز را بر ادغام آنها ارجح تر دانسته اند.

احمدى نژاد، در میان شخصیت هاى محبوب مردم مصر

خبر دیگر این کهنتایج یک نظرسنجى نشان مى دهد که دبیرکل حزب الله لبنان و رئیس دفتر سیاسى حماس و رئیس جمهور اسلامى ایران در صدر محبوب ترین شخصیت هاى خاورمیانه اى مردم مصر قرار گرفته اند.

مرکز مطالعاتى توسعه اى ابن خلدون این نظرسنجى را انجام داده و این شخصیت ها از میان ۳۰ شخصیت مهم در خاورمیانه انتخاب شده اند. این نظرسنجى که تا پایان هفته جارى ادامه دارد، تاکنون از میان یک هزار و ۲۰۰ نفر در ۱۵ استان مصر که شامل ۲۶ شهرستان است، انجام شده است.

۴ دیپلمات ایرانى ربوده شده توسط صهیونیست ها، زنده اند

شنیدیم که براساس نشانه ها و اخبار به دست آمده امکان زنده بودن ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان توسط رژیم اشغالگر قدس افزایش یافته است. با توجه به این مسئله براى پیگیرى وضعیت این ۴ دیپلمات ایرانى با اهتمام دکتر احمدى نژاد رئیس جمهورى اقدامات خوبى در سطح داخلى و خارجى صورت گرفته است.

سید احمد موسوى رئیس کمیته پیگیرى ۴ دیپلمات ربوده شده ایرانى با بیان این مطلب گفته: به عنوان یک اقدام مؤثر پس از گفت وگوها و پیگیرى هاى مکرر، دولت لبنان مسئولیت این پرونده را از امسال در دستور کار خود قرار داد؛ چرا که تا پیش از این در عین وقوع این ربایش در لبنان، این دولت مسئولیتى را نپذیرفته بود. در واقع این یکى از مطالبات جدى دولت جمهورى اسلامى ایران از دولت لبنان است.

سفیر ایران در سوریه افزوده: از سوى دیگر سازمان ملل نیز به صورت جدى ترى نسبت به خواست جمهورى اسلامى و نامه نگارى هاى انجام شده، واکنش مثبت نشان داده و دیدارهایى با مقامات این سازمان و خانواده دیپلمات ها به منظور همدردى و انتقال این خواست به دستگاه ها و سازمان هاى بین المللى صورت پذیرفته است.

رئیس رژیم صهیونیستى: احمدى نژاد را ترور مى کنیم

با خبر شدیم که شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستى ادعا کرده: چنانچه جمهورى اسلامى فعالیت هاى هسته اى اش را متوقف نکند، علیه ایران دست به اقدام نظامى خواهد زد. پرز افزوده: چنانچه احمدى نژاد سرانجام نخواهد موضعگیرى هسته اى اش را نرم تر کند، ما وى را مورد حمله قرار خواهیم داد.

رئیس رژیم صهیونیستى همچنین گفته: ما به طور یقین بدون کمک امریکا قادر به انجام این کار نخواهیم بود و به طور قطع علیه ایالات متحده هم نخواهیم بود. تهدید به اقدام نظامى و ترور رئیس جمهورى اسلامى ایران در حالى صورت مى گیرد که هیچ یک از کشورهاى مدعى مبارزه با تروریسم علیه این سخنان واکنشى نشان نداده اند. از سوى دیگر همین کشورها به دلیل طرح یک سؤال درباره هولوکاست، ایران را متهم به تروریسم کردند.

احتمال انشعاب در سازمان مجاهدین انقلاب

خبر رسیده که احتمال انشعاب میان بدنه و رأس سازمان مجاهدین انقلاب به دلیل بالا گرفتن اختلافات قوت گرفته است. اختلاف میان بدنه و رأس سازمان مجاهدین انقلاب از مدت ها قبل وجود داشته و حتى در کنگره سال گذشته این سازمان نیز برخى از دفاتر شهرستانى قصد اعلام انشعاب و انتشار بیانیه داشتند که با وساطت برخى افراد از رخداد این اتفاق جلوگیرى شد. در بخشى از بیانیه مجمع مجاهدین انقلاب که قرار است بزودى منتشر شود آمده که اگر برخوردهاى دیکتاتورمآبانه ادامه یابد «مجمع مجاهدین انقلاب اسلامى» اعلام موجودیت مى کند.

شینهوا: دستاوردهاى هسته اى ایران نتیجه مقاومت هاى احمدى نژاد است

دست آخر این که خبرگزارى چین- شینهوا- در گزارشى نوشت: دستاوردهاى هسته اى ایران نتیجه مقاومت هاى محمود احمدى نژاد رئیس جمهورى ایران است.

این گزارش افزوده: مقام هاى ایران تأکید دارند این کشور چرخه سوخت هسته اى را تکمیل و زیرساخت هاى قوى براى فناورى هسته اى ایجاد کرده و به این دانش دست یافته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات