صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۸۶۴۴۱

اخبار ویژه روزنامه های 27 فروردین 88


کیهان

به تخلفات دولت خاتمى که رسید "کلمه " موسوى سانسور کرد! (خبر ویژه)

خبر «برملا شدن تخلفات نفتی اصلاح طلبان» که در سایت انتخاباتی میرحسین موسوی (کلمه) منتشر شده بود پس از انتشار آن در دیگر سایت ها از سایت کلمه حذف شد!

به گزارش جهان در این خبر آمده بود: «میرحسین صبح امروز با جمعی از کارشناسان و اعضای انجمن اسلامی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز دیدار کرد. به گزارش خبرنگار اعزامی کلمه به اهواز، در این دیدار نمایندگان انجمن اسلامی مناطق نفت خیز جنوب، گزارشات انتقادآمیزی را از عملکرد مدیریت کلان وزارت نفت از سال 76 تا 84 به مهندس موسوی ارائه کردند و سرفصل هایی از ابهامات و تخلفات و سیاست گذاری های غیرکارشناسی انجام گرفته در این دوره را توضیح دادند. کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب، تعارض قراردادهای بیع متقابل در بخش بالادستی با منافع ملی  را در دوره مورد بحث تشریح نمودند و افت تولید میادین و غفلت از تزریق گاز را به عنوان یکی از چالش های بزرگ صنعت نفت و اقتصاد کشور برشمردند.

اعضای انجمن اسلامی صنعت نفت با تقدیر از موضع مهندس موسوی درباره شفافیت اطلاعات در بخش بالادستی نفت، توضیحاتی را درباره مفروضات غیرواقعی و اطلاعات خلاف واقع  از سوی مدیریت کلان وزارت نفت به مسئولین نظام و مراجع تصمیم گیرنده ارائه کردند. اعضای این انجمن بسیاری از آمار و اطلاعات فنی و اقتصادی ارائه شده در حوزه اکتشاف و تولید را در آن دوره غیرواقعی دانستند و تاکید کردند: برخی از روندهای مدیریتی و سیاست گذاری انجام گرفته در بخش بالادستی نفت مغایر با منافع ملی کشور بوده است.

کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب نتیجه تجزیه، تخریب و تضعیف سازمان های منسجم تولید تحت عنوان تغییرات ساختاری و بازآرایی تشکیلات، بدون انجام مطالعات کارشناسی را موجب افزایش هزینه های بالاسری بوروکراسی اداری، کاهش قدرت نهادهای تولیدی، تمرکزگرایی شدید در وزارتخانه و ایجاد سازمان های متعدد و موازی دانستند. این کارشناسان همچنین اعمال مدیریت آمرانه با ناکارآمد کردن کمیته های کارشناسی عملیاتی فنی، مالی، قراردادی  در ایجاد پروژه های سنگین ارزی و ریالی بدون پشتوانه فنی و واگذاری آن ها به شرکت های خارجی و شرکت های واسطه گر داخلی که در مواردی بدون ترک تشریفات مناقصه انجام گرفت را از جمله دیگر انتقادات وارد به این دوره دانستند و واگذاری مسئولیت های حساس و کلیدی وزارتخانه به افراد فاقد صلاحیت های  علمی، فنی، تجربی را مغایر با قانون نفت خواندند. کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب همچنین گزارشاتی را از برخی از رانت جویی ها و تخلفات فنی و مالی انجام گرفته در قراردادهای بالادستی نفت مانند قراردادهای سروش، نوروز، درود و دارخویین ارائه کردند و با اشاره به موضع مهندس موسوی درباره ضرورت انتشار عمومی قراردادهای نفتی، خواستار بررسی های دقیق تری در این باره شدند.»

شاید زور دو نفر بیشتر باشد! (خبر ویژه)

ناامیدی اصلاح طلبان از رسیدن به اجماع، آنها را وادار به توجیه شکاف موجود میان جبهه اصلاحات کرد.

به گزارش ایسنا سیدابراهیم امینی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با بیانی توجیه آمیز که از ناامیدی اصلاح طلبان در رسیدن به اجماع خبر می داد، خاطرنشان کرد: «در کنار هم بودن دو کاندیدا باعث می شود مجموع آرای آنها بیش از احمدی نژاد باشد.»

وی در ادامه عنوان می کند: «در صورتی که اگر احمدی نژاد با یکی از آقایان موسوی و کروبی رقابت کند این که بگویند احمدی نژاد بیشتر رأی آورده دور از ذهن نیست».

این اعتراف، به ناتوانی در رقابت با آراء دکتر احمدی نژاد نشانگر آن است که اصلاح طلبان از موفقیت در دور اول انتخابات کاملا مأیوس شده و با وجود شکاف عمیق میان جبهه اصلاحات، درصدد تلاش برای رساندن انتخابات به مرحله دوم هستند.

اگر مذاکره نمى کنید لااقل عکس یادگارى بگیریم! (خبر ویژه)

یک نماینده مجلس که در اجلاس اخیر اتحادیه بین المجالس شرکت کرده بود از درخواست های مکرر هیات نمایندگی آمریکا برای گفت وگو و ملاقات هیات پارلمانی ایران خبر داد.

یوناتن بت کلیا در گفت وگو با عصر ایران با اشاره به این که اجلاس اتحادیه بین المجالس هفته گذشته در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شد تصریح کرد: هیات نمایندگان آمریکا چند مرتبه از طرق مختلف درخواست دیدار با نمایندگان ایران را مطرح کردند  ما به این درخواست ها توجهی نمی کردیم تا این که در نهایت آمریکایی ها درخواست خود را از طریق دبیرکل اتحادیه بین المجالس با هیات ایرانی در میان گذاشتند اما هیات ایرانی این درخواست را هم رد کرد.

نماینده آشوریان در مجلس فاش کرد آمریکایی ها پیشنهاد کرده بودند که اگر امکان مذاکره وجود ندارد حداقل یک لحظه با هیات ایرانی روبه رو شوند و با نمایندگان مجلس ایران دست بدهند که این درخواست نیز از طرف هیات ایرانی رد شده است.

وی گفت: هیات ایرانی در پاسخ به دبیرکل اتحادیه بین المجالس اعلام کرد تا زمانی که آمریکایی ها در عمل مواضع خود را در قبال ایران تغییر ندهند، سیاست های ایران هم تغییری نخواهد کرد.

قرار نبود از برنامه هسته اى ایران دفاع کنی! (خبر ویژه)

مصاحبه میرحسین موسوی با فایننشال تایمز و پافشاری بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت صریح با تعلیق غنی سازی اورانیوم به مذاق عناصر افراطی و ضد انقلاب خوش نیامد.

حسن اسدی زیدآبادی از اعضای گروهک موسوم به ادوار تحکیم ، طی مقاله ای در سایت ضد انقلابی روز آن لاین و در واکنش به موضع اخیر موسوی نوشت: در محافل سیاسی گفته می شد موسوی در سیاست خارجی مواضعی مشابه احمدی نژاد دارد و این روزها با گرم شدن انتخابات وی موضعی اتخاذ می کند که حدس و گمان ها را اندک اندک به یقین مبدل می سازد.

موسوی در پاسخ این سؤال فایننشال تایمز که «آیا غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درمی آورید» گفت «نه هیچ کس در ایران تعلیق را نمی پذیرد. ما تجربه بدی از تعلیق داریم. این کار در سال 2003 تا 2005 انجام شد و قرار بود سوءظن ها از بین برود اما تعلیق در عوض ابزاری برای محروم کردن ایران از دسترسی به فناوری هسته ای شد. این خاطره بدی است. تضمین برای عدم انحراف برنامه هسته ای ایران را در مذاکرات فنی می توان بدست آورد. راه حل مسئله به ما وابسته نیست بلکه به گفتمان آمریکایی ها بستگی دارد. اگر حق ایران را به رسمیت بشناسند روشن است که شرایط برای یافتن راه حل مساعدتر خواهد شد».

سایت ضد انقلابی روزآن لاین در واکنش به این موضع، موسوی را به عدم صداقت و بی مبالاتی متهم کرد و نوشت: آقای موسوی طی چند کنفرانس خبری بر تنش زدایی تاکید کرده و سیاست دولت و شخص احمدی نژاد در این زمینه را افراطی توصیف کرده است.

دبیرکل سازمان تحرکات ضدانقلاب را لو مى دهد! (خبر ویژه)

دبیرکل سازمان مجاهدین (انقلاب) از تحرکات ضدانقلاب برای ضربه به این سازمان خبر داد.

محمد سلامتی به قلم نیوز(سایت حامیان موسوی) گفت: « از طرف ضد انقلاب تحرکاتی بر علیه سازمان آغاز شده است. ما نیز  در زمان مناسب با رو کردن دست آنها، ضد انقلاب را افشا خواهیم کرد.»

وی درباره این ادعا که میرحسین موسوی مخالف حمایت سازمان   از  نامزدی خود بوده، گفت: مهندس  موسوی هیچ مشکلی با این اعلام حمایت ندارد.

سلامتی درباره حمایت از موسوی هم گفت: ایشان همواره مورد توجه ما بوده اند. در انتخابات دوره هفتم (سال 76 ) ما ابتدا به سراغ ایشان رفتیم و پس از این که نپذیرفتند از آقای خاتمی برای حضور در انتخابات دعوت کردیم. در دوره نهم هم از ایشان خواستیم که اعلام نامزدی کنند. این موضوع  را در شورای  هماهنگی جبهه اصلاحات هم مطرح کردیم  اما ایشان  نپذیرفتند. در دوره دهم هم در ابتدا فکر نمی کردیم که ایشان کاندیدا شوند. اما پس از انصراف آقای خاتمی  ما مجدداً به سراغ ایشان رفتیم.»

ادعای تحرکات ضدانقلاب برای ضربه زدن به سازمان مجاهدین (انقلاب) از سوی دبیرکل آن در حالی مطرح  می شود که برخی اعضای سازمان ارتباطات گسترده ای با جریان های گروهکی ضدانقلاب نظیر نهضت آزادی و حتی برخی عناصر چپگرای سابق برقرار کرده اند که دیدارهای مکرر با  سران نهضت آزادی و حتی دعوت آنها به کنگره سال گذشته خود نمونه ای از این مراودات نزدیک است.

ابراهیم یزدی چندماه پیش در گفت وگو با یکی از سایت های ضد انقلابی تصریح کرد احزاب اصلاح طلب بر خلاف 10 سال قبل که حاضر به همکاری و مذاکره با ما نبودند، اکنون مرز خودی و غیرخودی را به هم زده و با ما مذاکره می کنند در حالی که از خط قرمزهای خود هرگز کوتاه نیامده ایم.

شاید بتوان سخنان محمد سلامتی را این گونه تعبیر کرد که عناصر نفوذی آمریکا و گروهک ها در سازمان، باعث لطمه زدن به حیثیت آن  شده اند و این حیثیت ، میراث  شهدایی چون محمد جهان آراست. البته بعید است جناب سلامتی اجازه افشای عملکرد نفوذی های جریان ضدانقلاب در سازمان طی ماجراهایی نظیر فشار برای مذاکره پنهانی با آمریکا، تحصن در مجلس ششم و شب نامه پراکنی، فشار بر دولت خاتمی برای تعطیلی انتخابات مجلس هفتم، تلاش برای حرمت شکنی و جسارت به ساحت ائمه معصومین(ع) و مرجعیت و... را داشته باشد.

مردم موافقند مخالفان گشت ارشاد هم که رأى نمى دهند (خبر ویژه)

اظهارات دو نامزد اصلاح طلبان درباره لزوم برچیدن گشت های ارشاد، فضایی ناامید کننده را در میدان عناصر افراطی همکار رسانه های خارجی ایجاد کرده است.

در این زمینه نعمت احمدی به دویچه وله گفت: «من متأسفم که خواسته های ما  این قدر حقیر شده اند که کاندیداهای ریاست جمهوری از برداشتن گشت ارشاد صحبت می کنند. تقلیل آزادی به گشت ارشاد، یک انحراف است.  به نظر من آقایان موسوی و کروبی، مسیر را بد انتخاب کرده و دارند شعارهای حداقلی را طرح می کنند. اگر نامزدهای اصلاح طلب، کف یا سقف نظرات خود را تا این حد پایین بیاورند، باید گفت بدا به حال ما! جالب اینجاست که اینها وقتی از برچیدن گشت ارشاد یاد می کنند که دیگر خنثی ترین روزهای خود را می گذرانند. همین الان من از پنجره دفترم سه گشت را می بینم که ساکت ایستاده اند و به کسی کاری ندارند. اما زمانی بود که از همین پنجره نگاه می کردم و می دیدم پنج نفر پنج نفر آدم می برند».

البته بخش اخیر سخنان این عنصر افراطی نشان می دهد که رفتار سنجیده و هدفمند گشت های ارشاد به میزان زیادی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی مؤثر بوده است.

سایت دویچه وله همچنین از قول فرامرز قره باغی نوشت: آقایان موسوی و کروبی به راحتی در مورد این طرح ارتقای امنیت اجتماعی و گشت ارشاد شعار می دهند اما این شعارها تاریخ مصرف انتخاباتی دارد.

شهلا لاهیجی هم به دویچه وله گفت: به نظرم کاندیداها نباید برای جلب رأی زنان، کمپین های انتخاباتی خود را تا حد گشت ارشاد تنزل بدهند.

در همین حال نعمت احمدی در ادامه گفت وگوی خود با دویچه وله تصریح کرد: برچیدن گشت ارشاد تنها در تهران و کلان شهرها معنا دارد و ممکن است تعدادی را به رأی دادن ترغیب کند. تازه آنها که از کار ارشاد ناراضی هستند، اصولاً علاقه ای به رأی دادن هم ندارند. من معتقدم خواست اصلی اقتصادی است.

اخیراً محمد هاشمی عضو مرکزیت کارگزاران هم تصریح کرده بود گشت ارشاد نه دغدغه مردم است و نه در حوزه اختیارات رئیس جمهور.

 جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***یک منبع آگاه و نزدیک به دکتر ولایتی در مورد اظهارات نسبت داده شده اخیر توسط یکی از روزنامه ها به دکتر ولایتی راجع به مهندس موسوی گفت : اولا ادعای حضور دکتر ولایتی در چنین جلسه ای به هیچ وجه حقیقت ندارد. ثانیا مطالب نقل شده توسط برخی جراید از قول ایشان درباره مهندس موسوی کذب است .

***همایش ایرانیان خارج از کشور که طی روزهای گذشته در تهران برگزار شد این سوال را در جامعه پدید آورده که تحمیل اینهمه هزینه به بیت المال حضور زنان بزک کرده دف زنی همراه با حرکت بدن توسط یک زن و شعارها و سخنانی که نوعی بازگشت به استخوان های پوسیده جباران و ستمگران است چرا این قبیل تحرکات در بعضی دولت های گذشته نیز صورت گرفته بود که با عکس العمل های نیروهای متعهد و رسانه های اصولگرا مواجه شد.

***مهندس میرحسین موسوی در سفر به استان خوزستان با استقبال قابل توجه مردم این استان مواجه شد. مردم اهواز از ساعت ها قبل با تجمع در فرودگاه و خیابان های اطراف مسجد ارشاد نسبت به نخست وزیر دوران دفاع مقدس ابراز احساسات نشان دادند. ازدحام جمعیت در فرودگاه اهواز و همراهی مردم با وسایل نقلیه شخصی به حدی بود که فرودگاه و خیابان های اطراف مسجد ارشاد را با ترافیک سنگینی مواجه کرد و مهندس موسوی با 2 ساعت تاخیر در جمع مردم حاضر شد . حضور جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس از ویژگی های این تجمع بود.

***مدیر عامل شرکت اماراتی کرسنت که پس از افشای اعمال خلاف قانونی که در جریان انعقاد قرارداد صادرات گاز ایران به امارات توسط این شرکت رخ داده بود شاهد برباد رفتن امیدهای واهی خود برای تحمیل این قرارداد به ایران شد با استفاده از عوامل به ظاهر رسانه ای خود که چهره های شناخته شده ای در میان خبرنگاران حوزه انرژی هستند برای احیای مجدد این قرارداد تلاش می کند. در تازه ترین این تلاشها فردی که خود را مدیر عامل این شرکت معرفی می کند توانسته با کمک همین عناصر رسانه ای تعدادی از خبرنگاران را که در میان آنان خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاریهای رسمی و بعضا مدعی اصولگرایی نیز حضور داشتند به دفتر خود دعوت کرده و ادعاهای واهی در زمینه توافق با « نمایندگانی از بعضی مقامات بالای اجرائی برسر انعقاد این قرارداد و قیمت گاز صادراتی مطرح کرده است . مشخص نیست خبرنگاران رسانه ها با چه نیتی در این جلسه شرکت و مسئولان این رسانه ها نیز با چه توجیهی این اخبار را مخابره کرده اند. ابتدا قرار بود این خبرنگاران به امارات بروند و مهمان آقای مدیر عامل باشند ولی وزارت خارجه جلوی این سفر را گرفت .

قدس

اخبار ویژه 

از «دا» سریال بسازید

قدس- گروه سیاسی: 45 نماینده مجلس دیروز در نامه ای به وزیر ارشاد، رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تقدیر از کتاب «دا» و استفاده از ادبیات ارزنده و فاخر دفاع مقدس برای بیان خاطرات کم نظیر راوی قهرمان کتاب که خود دختر و خواهر شهید است، از آنها خواستند یک برنامه مشترک برای تولید سینمایی و تلویزیونی به صورت سریال تهیه کنند.

دانشگاه آزاد در کمیسیون اصل 90

پرونده زمین خواری ندارد

قدس- گروه سیاسی: حسین اسلامی، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر زمینی که دانشگاه آزاد از دولت تحویل گرفته است، بر اساس مقررات بوده است، تصریح کرد: این دانشگاه هیچ پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل 90 ندارد.

انتقاد کواکبیان از صدا و سیما

قدس- گروه سیاسی: مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح طلب مجلس با انتقاد از برنامه های انتخاباتی صدا و سیما گفت: این رسانه یک رسانه ملی است و نباید جناحی عمل کند.

آغاز به کار ستاد عملیات روانی علیه دولت با پیامک

جهان- گروه موسوم به «راه اندازی عملیات روانی علیه دولت» فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز کردند.این گروه با الهام از سریالهای تلویزیونی پیامکهایی در تخریب احمدی نژاد ساخته اند.

این گروه متشکل از حدود 190 نفر از چهره های طنزپرداز کشور با نظارت و راهنمایی ویژه «س. ح» فعالیت خود را در موضوعات جنگ روانی در دفتر ظفر (خیابان ظفر) سازماندهی کرده و قصد دارند با ساخت بیش از سه میلیون پیامک و بلوتوث برای تخریب اصولگرایان و دولت فعالیت کنند.

فروش سی دی غیراخلاقی به اسم «اخراجی های 2 »

برنا - در برخی از میادین اصلی شهر، آدمهایی دیده می شوند که ادعا می کنند، سی دی اخراجی های 2 را در اختیار دارند، اما آنهایی که این سی دی ها را می خرند، بعد از باز کردن آنها متوجه می شوند که سی دی فروخته شده، سی دی خام یا تصاویر مستهجن است.

مرعشی: فقط کرباسچی اجازه حمایت از «کروبی» را دارد

ایلنا - حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: طبق مصوبه شورای مرکزی، تمامی اعضای این حزب جز کرباسچی موظف به حمایت از مهندس موسوی هستند.

حمایت «سلحشور» از نامزد اصولگرایان

فارس- کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) با بیان اینکه در انتخابات آتی به احمدی نژاد رأی می دهم، گفت: انتشار برخی شایعات درخصوص حمایت از میرحسین را تکذیب می کنم.

فرج ا... سلحشور افزود: با توجه به شناختی که از تلاشهای صادقانه احمدی نژاد دارم وی را اهل خدمت بی منت به مردم و خادمی صادق در راستای مبارزه با کانونهای فساد می شناسم.

انتقاد از تعبیر «صدقه» به واگذاری سهام عدالت به مردم

مهر- مشاور رئیس جمهور از تعبیر «اعطای صدقه» از سوی برخی منتقدان دولت در واگذاری سهام عدالت به مردم به شدت انتقاد کرد.

جوانفکر دیروز در همایش شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی در تبریز افزود: دولت نهم واگذاری سهام عدالت را ادای دین در حق مردم قلمداد می کند.

وی بکارگیری لفظ صدقه در واگذاری سهام عدالت به مردم را حرکتی تبلیغاتی خواند.

حمایت دیگری که تکذیب شد

ایرنا- «گوهر خیراندیش»، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تاکنون از هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکرده ام.بازیگر اشکها و لبخندها در واکنش به نامبردن از وی به عنوان حامی میرحسین موسوی گفت: من از هیچ دولتمردی در انتخابات حمایت نمی کنم.

جمع آوری گشت ارشاد «شعار انتخاباتی» نباشد

مهر- جواد آرین منش، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص اظهارنظر برخی نامزدهای انتخاباتی مبنی بر جمع آوری گشت ارشاد گفت: شعار جمع آوری گشت ارشاد نباید جزو وعده ها و شعارهای نامزدهای انتخاباتی باشد و عرصه ظریف و پیچیده فرهنگ نباید با درگیریهای سیاسی برای کسب رأی آمیخته شود.

نیک آهنگ کوثر: ابطحی وبلاگ نویس درباری است

باشگاه خبرنگاران- نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست و وبلاگ نویس دوم خردادی در وبلاگ شخصی اش، درباره رویکرد دوگانه محمدعلی ابطحی به میرحسین و خاتمی نوشت: نکته جالبی که وبلاگ ابطحی این روزها دارد، و شاید هم بشود گفت در چند ماه اخیر، تک مضراب هایش در نقد میرحسین موسوی باشد، نگاه او در مورد خاتمی بیشتر تبلیغاتی و متملقانه است.حتی وقتی هم شاکی است، انگار امکان ادامه تملق را از او گرفته اند،که ناراحت شده است؛ اما بر عکس، وقتی در مورد میرحسین صحبت می کند، انگار به گفته های او شک دارد، به اینکه توان تغییر در میرحسین هست یا نه. این به نظر من چیزی است که نوشته های ابطحی کم داشت.

وی با تشبیه محمدعلی ابطحی به «ممد بوقی» نوشت: می توان از ابطحی پرسید که اگر از نگاه منتقد به خاتمی بنگرد و نه یک دلباخته، چه نکات عملی در مراد خود جسته بود که اینچنین «ممد بوقی» رئیس سابق دولت شده بود؟

برخی اعضای ستاد «موسوی» در خوزستان با گروه های تجزیه طلب ارتباط دارند

فارس- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز در بیانیه ای تأکید کرد: برخی اعضای ستاد میرحسین موسوی در خوزستان داری سوابقی همچون ارتباط با گروه های تجزیه طلب هستند.

نجفی مشاور کروبی شد

سحام نیوز- مهدی کروبی در حکمی محمدعلی نجفی را به عنوان مشاور اقتصادی و برنامه ریزی خود منصوب کرد.

گفتگوی هاشمی رفسنجانی و وزیر خارجه آمریکا تکذیب شد

دیپلماسی ایرانی- رضا سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گفتگوی تلفنی آقای هاشمی رفسنجانی با وزیر خارجه آمریکا کذب محض است.

این خبر تحت عنوان «ادعای گفتگوی رفسنجانی و هیلاری» روز چهارشنبه، بیست و ششم فروردین ماه در سایت تابناک منتشر شد.مهدی هاشمی نیز پیگیری این خبر را نشانه بیکاری دانست و گفت: این خبر دروغ است و از سوی دفتر آقای هاشمی تکذیب خواهد شد.

ملاقات نمی کنید حداقل بیایید اتفاقی با هم دست بدهیم!

عصر ایران- یک نماینده مجلس ایران که در اجلاس اخیر اتحادیه بین المجالس شرکت کرده بود از درخواستهای مکرر هیأت نمایندگی آمریکا برای گفتگو و ملاقات با هیأت پارلمانی ایران خبر داد.

یوناتن بت کلیا با اشاره به اجلاس اتحادیه بین المجالس هفته گذشته در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی تصریح کرد: هیأت نمایندگان آمریکا چند مرتبه درخواست دیدار با نمایندگان ایران را مطرح کردند و ما به این درخواستها توجهی نمی کردیم تا اینکه آمریکاییها درخواست خود را از سوی دبیرکل اتحادیه بین المجالس با هیأت ایرانی در میان گذاشتند اما هیأت ایرانی این درخواست را هم رد کرد.

نماینده آشوریان همچنین فاش کرد که آمریکاییها پیشنهاد کردند که اگر امکان مذاکره وجود ندارد حداقل یک لحظه با هیأت ایرانی رو به رو شوند و با نمایندگان مجلس ایران دست بدهند و بعدها عنوان کنند که این دیدار اتفاقی رخ داده است(! ) که این درخواست نیز از طرف هیأت ایرانی رد شده است.

استعفای ثمره هاشمی با هدف فعالیت انتخاباتی

ایرنا-ثمره هاشمی با انگیزه جلوگیری از ایجاد شائبه بهره گیری از موقعیت و امکانات دولتی در انتخابات، استعفای خود از مشاورت عالی رئیس جمهوری را تقدیم رئیس قوه مجریه کرده است.

ضرورت تشکیل کمیته اى ویژه براى ساماندهى سیستم بانکى

خبر اول این که ۲۸/۵۷ درصد از شرکت کنندگان روز سه شنبه «ایران» معتقدند براى رفع عملکرد ضعیف سیستم بانکى در حرکت به سمت بانکدارى الکترونیک تشکیل کمیته اى ویژه براى ساماندهى این موضوع ضرورت دارد. ۲۶/۶۷ درصد مخاطبان نیز گفته اند براى حل این مسئله اعمال برخى محدودیت ها براى بانک هایى که عملکرد ضعیف دارند، لازم است. ۲۲/۸۶ درصد افراد هم مى گویند در این عرصه باید تجهیزات به روز شوند و از فناورى هاى برتر نیز استفاده شود. ۲۱/۹۰ درصد خوانندگان نیز بر این باور هستند که بانک ها در زمینه بانکدارى الکترونیک باید سرمایه گذاری بیشترى انجام دهند.

ایران

دیگه چه خبر؟

آغاز به کار ستاد جنگ روانى علیه دولت نهم با ارسال پیامک

خبر دیگر این که گروه موسوم به «راه اندازى جنگ روانى علیه دولت» فعالیت خود را از هفته گذشته به طور رسمى و عملى آغاز کرده اند. این گروه در اولین اقدام، با الهام از سریال هاى تلویزیونى پیامک هایى در تخریب احمدى نژاد ساخته و در سطح وسیعى ارسال کرده اند. این گروه متشکل از حدود ۱۹۰ نفر از چهره هاى طنزپرداز کشور فعالیت خود را در موضوعات جنگ روانى در محلى تحت عنوان دفتر ظفر سازماندهى کرده و قصد دارند با طراحى و ساخت بیش از سه میلیون پیامک و بلوتوث براى تخریب اصولگرایان و دولت فعالیت کنند. پایه حقوق هر یک از این افراد ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و آنها مأموریت دارند فعالیت هاى خود را در اردیبهشت ماه افزایش دهند.

دلیل چاپ نشدن کتابچه معروف مجلس هشتم

شنیدیم که در پى بروز شایعاتى در خصوص نادرست بودن اطلاعات اظهار شده از سوى نمایندگان، لاریجانى از چاپ کتابچه معرفى نمایندگان مجلس جلوگیرى کرده است. این کتابچه حاوى اطلاعات و مشخصات شامل سن، تحصیلات، سابقه اجرایى و.// نمایندگان است که با وجود گذشت حدود یک سال از فعالیت مجلس هشتم، کتابچه مذکور هنوز تهیه و چاپ نشده است. علت عدم چاپ این کتابچه، دستور رئیس مجلس مبنى بر استعلام مشخصات نمایندگان، بویژه مدارک تحصیلى آنان است که در پى بروز شایعاتى در خصوص نادرست بودن اطلاعات اظهار شده از سوى نمایندگان، صادر شد.

نویسنده سعودى: احمدى نژاد در دل اعراب جاى گرفته است

با خبر شدیم که یک نویسنده سعودى نوشته: محمود احمدى نژاد رئیس جمهور ایران توانسته با گفتار و کردارش در دل اعراب و مسلمانان جاى گیرد. میثم الجشى در مقاله اى در روزنامه الدار کویت با بیان این که ایالات متحده امریکا، ایران را از هر سو محاصره کرده و دشمنى همسایگانش را بر ضد آن برانگیخته است، یادآور شد: ولى با وجود همه این مشکلات، ایران توانسته که در عرصه علمى و فناورى پیشرفت کند و پایه هاى دموکراسى در آن کشور تثبیت شود. کسى نمى تواند ادعا کند که در بین اعراب، کشورى وجود دارد که از یک چهارم دموکراسى ایران برخوردار باشد.

افشاگرى ستاد میرحسین علیه دولت اصلاحات

خبر رسیده که در حالى که اصلاح طلبان و برخى دیگر از منتقدان دولت در مجلس قصد دارند با فضاسازى رسانه اى اقدامات دولت نهم در حوزه نفت و گاز را تخریب کنند قرار گرفتن خبرى در سایت انتخاباتى میرحسین موسوى تمامى نقشه هاى این گروه ها را نقش بر آب کرد.

این خبر که با عنوان « کارشناسان صنعت نفت به میرحسین موسوى چه گفتند » منتشر شده است، این گزارش به تخلفات صورت گرفته در صنعت نفت کشور در فاصله سال هاى ۷۶ تا ۸۴ یعنى دوران حاکمیت اصلاح طلبان مى پردازد که از سوى مدیران و اعضاى انجمن اسلامى مناطق نفت خیز جنوب تهیه و در ۱۰۰۰ صفحه به میرحسین موسوى تحویل داده شده است.

تعارض قراردادهاى بیع متقابل در بخش بالادستى با منافع ملى، افت تولید میادین و غفلت از تزریق گاز و ارائه آمار غیر واقعى در حوزه اکتشاف و تولید نفت تعدادى از تخلفات اشاره شده در گزارش مى باشد.

دستورالعمل دولت آلمان براى جانبدارى از رژیم صهیونیستى

دست آخر این که در دورانى که نظام هاى به اصطلاح دموکراسى غرب از آزادى بیان و آزادى رسانه دم مى زنند و دیگر کشورها را به نقض آزادى بیان متهم مى کنند، اخیراً دولت آلمان دستورالعملى را در مورد لزوم جانبدارى از رژیم صهیونیستى به رسانه هاى این کشور ابلاغ کرده است. این دستورالعمل ۱۲ ماده اى، آشکارا از جنایات صهیونیست ها حمایت کرده و حقوق ملت مظلوم و بى دفاع فلسطین و لبنان را نادیده گرفته است. در این دستورالعمل آمده: در صورتى که از کلماتى چون حزب الله و یا حماس استفاده شود، همیشه عنوان افراطى و یا تشکیلات تروریستى مرتبط با ایران و سوریه با آن همراه گردد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات