صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰  ، 
کد خبر : ۸۶۵۵۵

رویال در برابر سارکوزی/حامد رشیدی


بصیرت: سگولن رویال،رقیب انتخاباتی سارکوزی در انتخابات اخیر فرانسه پس از شکست سوسیالیستها همچنان سعی دارد سیاستهای رئیس جمهور فرانسه را به بوته نقد بکشد.بر این اساس رویال یکی از مهمترین مخالفان دولت فرانسه محسوب می شود.
جالب توجه اینکه مردم فرانسه نیز رویال را مهم ترین منتقد دولت سارکوزی می دانند. نظر سنجی موسسه اوپی نیون وی در ماه مارس نشان میدهد سگولن رویال اصلی ترین منتقد سیاست های سارکوزی است،اما در میان افرادی که در این نظر سنجی شرکت کردند تنها چهارده درصد معتقدند سگولن رویال می تواند گزینه مناسبی برای سمت ریاست جمهوری فرانسه باشد. در هر صورت مخالفان سارکوزی در برهه فعلی سعی دارند رئیس جمهور ناتوان و بحران ساز فرانسه را با شدت و حدت بیشتری به چالش بکشند.نیکولا سارکوزی،رئیس جمهور فرانسه سعی دارد با موج سواری بر اقتصاد بحران زده فرانسه و متهم ساختن سوسیالیستها نسبت به بی برنامگی اقتصادی،همچنان حضور خود در راس معادلات سیاسی و اجرایی پاریس را تضمین نماید اما فرانسویها همچنان نسبت به سارکوزی بی اعتماد هستنند.
رئیس جمهور فرانسه از بانکهای این کشور خواسته است تا پیشنهادها و مصوبات نشست اقتصادی سران گروه بیست را که مدتی پیش در لندن برگزار شد به اجرا درآورند. سارکوزی بر لزوم تعامل هرچه بهتر بانک های فرانسه با مصوبات نشست گروه بیست در زمینه بهشت های مالیاتی و صندوقهای ذخایر ارزی و پیشنهادها درباره اصلاح نظام بانکداری تاکید کره است.
اما این اظهارات و اقدامات سارکوزی نتوانسته است اعتماد از دست رفته مردم فرانسه را نسبت به کاخ الیزه بازگرداند. نتایج نظرسنجی موسسه “CSA “ نشان می‌دهد 58 درصد از فرانسویان بر این باورند که اقدامات و تدابیر اتخاذ شده “نیکلا سارکوزی “ برای کاهش آثار مخرب بحران اقتصادی جاری در این کشور، غیر موثر و بی‌فایده است. این در حالی است که 42 درصد از آنها معتقدند که این اقدامات با نگرانی‌های مردم فرانسه مطابقت دارد و برای حل بحران مناسب است. نظرسنجی فوق در حالی صورت می‌گیرد که طبق نظرسنجی ماه سپتامبر گذشته، 47 درصد از فرانسویان با اقدامات و تدابیر اتخاذ شده از سوی سارکوزی برای مبارزه با بحران جاری موافق بودند حال آنکه میزان این موافقان هم‌اکنون پنج درصد کاهش یافته و تنها 42 درصد از پرسش‌شوندگان معتقدند که اقدامات و تدابیر ضدبحران سارکوزی برای حل بحران موثر است.
در هر صورت سارکوزی امروزه پشتوانه مردمی مناسبی ندارد و همین مسئله رویال‌و دیگر منتدان وی را نسبت به آینده امیدوار می سازد.سگولن رویال پس از شکست در انتخابات سراسری فرانسه همچنان حضور خود را در عرصه سیاسی حفظ نمود و علی رغم بحرانهایی که گریبانگیر حزب سوسیالیست گردید انتقادات خود از سارکوزی را ادامه داد.البته عدم هماهنگی میان سوسیالیستهای فرانسه کاملا مشهود می باشد و راستگرایان نیز با استناد به همین عدم هماهنگی سعی دارند حضور خود در قدرت را تضمین نمایند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات