براساس آخرین سند منتشره از سوى شوراى امنیت سازمان ملل، ایران فعالترین کشور در مقابله با تروریسم معرفى شده است. در این سند که به گزارش 50 برگى ایران درباره رویارویى با تروریسم اشاره شده، ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستى طرفهایى معرفى شدهاند که گزارشى درباره رویارویى خود با تروریسم ارائه نکردهاند.
ایران خود در ردیف بزرگترین قربانیان تروریسم است. درست اندکى پس از پیروزى انقلاب اسلامى گروهکهاى ضد انقلاب و تجزیه طلب، کار تروریستى خود را علیه “کارگزاران و وفاداران نظام و شهروندان بىدفاع ایرانی” آغاز کردند.غائله کردستان، خوزستان، بلوچستان، ترکمن صحرا و... که با انگیزههاى قومى و جدایى طلبانه صورت گرفت تنها از یک اراده بومى سرچشمه نمىگرفت بلکه دستهاى خارجى در پشت این غائلهها قرار داشتند. به طور نمونه در غائله خوزستان سایه رژیم بعث عراق کاملا پیدا بود که جبران شکست این غائله اساسا یکى از دلایل ورود عراق به جنگ با ایران معرفى مىشود. از سال 60 به این سو گروهکهاى ضد انقلاب و در راس همه سازمان منافقین کار ترورهاى کور و بمبگذارىهاى پراکنده در مراکز و معابر عمومى را به منظور از میان برداشتن کارگزاران نظام و ناامن کردن فضا و به دنبال آن بروز نارضایتى مردمى را با جدیت پى گرفتند. انفجار دفتر حزب جمهورى اسلامى و دفتر نخست وزیرى و شهادت رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دیوان عالى کشور و جمعى از وزرا و نمایندگان مجلس و چهرههاى سیاسى و مذهبى در سالهاى 60 و 61 تنها بخشى از جنایتهاى ضدانقلاب و نمادهاى تروریسم است. تجاوز رژیم بعث عراق در 31 شهریور سال 59 که با هدف جدا کردن خوزستان از ایران وسرنگونى نظام جمهورى اسلامى و با حمایت 80 کشور بزرگ و کوچک از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و... صورت گرفت، بزرگترین توطئه و اقدام تروریستى علیه مردم ایران بود. رویدادى که اگرچه به دنبال حفظ تمامیت ارضى کشور و نظام جمهورى اسلامى ایران به یک پیروزى غرورانگیز تبدیل شد اما جداى از زیانهاى اقتصادى و ... منجر به شهادت و معلولیت نزدیک به نیم میلیون ایرانى شد. طى 28 سال گذشته جمهورى اسلامى ایران نه تنها در برابر تروریسمى که امنیت داخلى ایران را به طور مستقیم هدف قرار داده بودند، پیروزمندانه ایستادگى کرد که به امنیت همسایگان و دیگر کشورهاى غیرهمسایه هم بىاعتنا نبود. شهادت بیش از سه هزار نفر از نیروهاى انتظامى و نظامى ایران در رویارویى با قاچاقچیان مواد مخدر بهایى بوده است که براى امنیت همه کشورهایى که مواد مخدر از معبر ایران به سوى آنها ترانزیت مىشد، از ناحیه ایران پرداخته شده است.
پس از پاگیرى گروه تروریستى طالبان در افغانستان، تهران با آگاهى نسبت به ماهیت پلید این گروه از برقرارى هرگونه روابط با این گروه پرهیز کرد. پس از سرنگونى این گروه و بىسامانى گروه تروریستى القاعده همکارى ایران در جلوگیرى از ورود عناصر این گروه به خاک ایران و شناسایى و دستگیرى منتسبان القاعده، از نقش برجسته ضد تروریستى ایران در سطح منطقه خبر داد. دستگیرى و رویارویى با گروه تروریستى پ.ک.ک و شاخه ایرانى آن پژاک و اشرار مرزى را نیز مىتوان به عنوان نمادهاى رفتار ضدتروریستى ایران دانست. ایران به عنوان بزرگترین قربانى تروریسم و به شهادت سند سازمان ملل در حالى در جایگاه فعالترین کشور در زمینه مقابله با تروریسم معرفى مىشود که همواره از ناحیه غرب متهم به حمایت از تروریسم مىشود و مضحک این است که اتهام واهى حمایت از تروریسم از ناحیه دولتهایى مطرح مىشود که خود ایجاد کننده و یارى رسان بزرگ گروههاى تروریستى بودهاند. آیا طالبان با حمایت آمریکا حکومت برهان الدین ربانى را سرنگون نکرد؟ آیا صدام حسین التکریتى به تحریک واشنگتن و با یارى اطلاعاتى و جنگ افزارى انگلیس، فرانسه و ... پا به معرکه جنگ با ایران نگذاشت؟ اعترافات سخنگوى نظامى حکومت بعث که چندى پیش منتشر شد به خوبى از نقش یارى رسان غرب نسبت به صدام در برابر ایران پرده برداشته است. آیا جز این است که منافقین که اهرم اعمال جنایت علیه مردم ایران و ابزار سرکوب مخالفان رژیم بعث بودهاند، امروز در سایه پشتیبانى آمریکا و انگلیس قرار دارند؟از این رو هیچ جاى شگفتى و پرسش ندارد که بنا به اعلام شوراى امنیت، آمریکا و یکى از همدستان آن چون رژیم صهیونیستى گزارشى درباره مبارزه با تروریسم ارائه نمىکنند و دولتى چون انگلیس درباره حمایت خود از عناصر تروریستى جنوب ایران در محاکم حقوقى بینالمللى سخنى به میان نمىآورد.