بصیرت: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در سفری به آمریکا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات خاورمیانه به گفت و گو پرداخت. سفر عبدالله دوم از آن جهت اهمیت دارد که پیش از آن کشورهای عربی در نشست امان، بر تدوین مواضعی مشترک برای اجرای طرح به اصطلاح صلح عربی تاکید و پادشاه اردن را به عنوان نماینده و واسطه خود با اوباما تعیین کردند. هرچند که وی و برخی سران عرب ادعا دارند که تحرکات آنها به ویژه سفر ملک عبدالله دوم به آمریکا برای تحقق صلح خاورمیانه و مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی است اما رویکرد آنها نشانگر تکرار بازی سوخته مذاکره با رژیم صهیونیستی به میزبانی آمریکا است که همچون گذشته دستاوردی برای فلسطین و حتی اعراب جز امتیازدهی به رژیم صهیونیستی نخواهد داشت. پادشاه اردن در حالی با نام نماینده اعراب به آمریکا رفته که در حاشیه آن سعی دارد تا بار دیگر جایگاه خود را در تحولات منطقهای بیان و امتیازاتی را کسب کند. اردن که در جنگ 22 روز غزه به دلیل همسویی با رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفت اکنون سعی دارد تا از این انزوا خارج شود در حالی فلسطین و صلح خاورمیانه را بهانه این سیاست ساخته است. همچنین اردن سعی دارد تا در کنار کشورهایی مانند مصر و عربستان به اجرای اهداف آمریکا در منطقه بپردازد تا در ازای این خوش خدمتی امتیازاتی دریافت کند. باتمام این تفاسیر روند تحولات نشان میدهد که سفر عبدالله دوم به آمریکا بار دیگر نشانگر خیانت اعراب به آرمانهای فلسطین است که به تشدید سیاستهای خصمانه علیه مقاومت و در نهایت تحقق اهداف صهیونیستها منجر میشود در حالی که آمریکا نیز با واسطه گری خود به حمایت از خواست صهیونیستها برای حذف حقوق فلسطینیان و به سازش کشاندن اعراب میپردازد.