صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۸۶۸۱۰

شکست برلوسکونی در آموزنی دیگر/وحید کوچه مشکی


بصیرت: سیلویو برلوسکونی ،نخست وزیر ایتالیا در مواجهه با زلزله اخیر این کشور ناکام مانده و نسبت به سوء مدیریت در این خصوص متهم گردیده است.هرچند سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا برنامه سفر خود به روسیه را به دلیل زمین لرزه شدید در کشورش لغو کرد اما لغو این سفر دلیلی بر دغدغه برلوسکونی در خصوص حفظ جان شهروندان خود نیست!
با آنکه بیش از ده روز از زلزله ویرانگر ایتالیا می گذرد اما هنوز بازماندگان این حادثه طبیعی در شرایط نامناسبی در چادرهای موقت شبها را به صبح می رسانند. سرمای شدید در شهر آکوییلا موجب شده است تا مشکلات آوارگان زلزله اخیر در این منطقه افزایش یابد.این در حالی‌است که بسیاری از زلزله زدگان در چادرهای موقت صلیب سرخ زندگی می کنند.
این در حالی‌است که سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا وعده داده است تا دو ماه دیگر به وضعیت نابسامان زلزله زدگان پایان و آنها را اسکان دائم خواهد داد!مسلما تحول این دوماه برای زلزله زدگان سخت و دشوار خواهد بود . در زمین لرزه آکوییلا واقع در نزدیکی پایتخت ایتالیا، دویست و نود و چهار نفر کشته و هزار و صد و هفتاد نفر زخمی شده اند.در حال حاضر بیش از پنجاه هزار نفر خانه و کاشانه خود را از دست داده اند و در چادرهای موقت زندگی می کنند.
رابرتو مارونی وزیر کشور ایتالیا اعلام کرده است که دستکم دوازده میلیارد یورو معادل شانزده میلیارد دلار برای بازسازی مناطق حادثه دیده از زمین لرزه اخیر لازم است و دولت باید برای یافتن منابع و ایجاد شرایط لازم با مسئولان محلی گفتگو کند.
ناتوانی دولت ایتالیا در اسکان آوارگان سبب شده است تا مردم ایتالیا نسبت به فقدان توانایی مدیریتی برلوسکونی و همراهانش بیشتر آگاه شوند.پیروزی راستگرایان در انتخابات ایتالیا و بازگشت سیلویو برلوسکونی به راس معادلات سیاسی رم سبب عقبگرد ایتالیا در اتحادیه اروپا و نظام بین الملل گردیده است.برلوسکونی فردی وابسته به ایالات متحده آمریکاست که جهت اداره امور سیاسی و اقتصادی ایتالیا کوچکترین طرح و برنامه ای ندارد.کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی اروپا معتقدند که شهروندان ایتالیایی ناچارا مجبور به پذیرش برلوسکونی در راس قدرت شده اند.
برلوسکونی از اکنون فعالیت سیاسی خود را همراه با تنش زایی آغاز نموده است.همان‌گونه که پیش بینی می شد،وی به دغدغه های مالی که بیشتر به زندگی شخصی وی و دوستان نزدیکش بستگی دارد بیشتر از هر مسئله دیگری توجه می کند.
صراحتا می توان اعلام نمود که دوران سیاه رم باردیگر آغاز شده است.پس از شکست اخیر برلوسکونی و پیروزی رومانوپرودی در دور قبلی انتخابات،ایتالیا در عرصه سیاست خارجی و مدیریت داخلی توانست وجهه قابل توجهی کسب کند.اما ایجاد اختلاف میان پرودی و همراهانش و بازگشت مجدد برلوسکونی،که تحت اجبار و شرایط خاصی صورت گرفته ، ایتالیایی ها را نگران ساخته است. سوء مدیریت برلوسکونی در حل و فصل ساده ترین بحرانهای پیش روی دولت رم نشان می دهد که در صورت ظهور رقیبی جدی مانند رومانو پرودی،وی دیگر جایی در راس معادلات اجرایی رم نخواهد داشت.هم اکنون بسیاری از ایتالیایی ها در انتظار برگزاری انتخاباتی دوباره هستند تا در آن از نامزد رقیب برلوسکونی حمایت نمایند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات