صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۳  ، 
کد خبر : ۸۷۰۴۲

اخبار ویژه روزنامه های پنجم اردیبهشت 88


کیهان

دولت ائتلافى منحل شد (خبر ویژه)

اعلام نامزدی محسن رضایی با وجود انتشاری رسمی، برای چندمین بار منتفی و تکذیب شد.

هر چند که روز چهارشنبه خبر نامزدی محسن رضایی به صورت مستقل- و نه نامزد دولت ائتلافی- از سوی تمام خبرگزاری ها منتشر شد اما دیروز روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه ای به خبرگزاری ها اعلام کرد: محسن رضایی هنوز تصمیم قطعی جهت حضور و نامزدی انتخابات نگرفته است.

این روابط عمومی در عین حال در توضیحی، انحلال «ستاد دولت ائتلافی» را تایید کرد و از افراد و تشکل هایی که رضایی را به عنوان نامزد دولت ائتلافی معرفی کرده بودند حمایت کرد.

رضایی دو هفته پیش مایل بود به عنوان نامزد دولت ائتلافی نامزدی خود را اعلام کند اما عملا با کنار کشیدن لاریجانی، ولایتی و قالیباف، وی به صورت مستقل به عرصه آمد اما این نحوه حضور هم به تعویق افتاده است.

ستاد دولت ائتلافی در چهارمین و آخرین بیانیه خود با اذعان به این که «آقایان ولایتی و لاریجانی و قالیباف از نامزدی دولت ائتلافی خودداری کردند»، تصریح کرده بود «به همین دلیل مقرر شد محسن رضایی، به صورت مستقل و مردمی نامزد انتخابات شود و ایده دولت ائتلافی را پس از انتخابات پیگیری کنند، لذا این ستاد به کار خود پایان می دهد». ناصری رئیس ستاد مردمی حمایت از هاشمی رفسنجانی در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری، ریاست ستاد دولت ائتلافی را بر عهده داشت.

 اختیارات نیم بند نبود خاتمى توان نداشت (خبر ویژه)

دیدار رئیس دولت سابق با مجمع نمایندگان ادوار مجلس، با اظهاراتی نگران کننده درباره وضعیت انتخاباتی اردوگاه اصلاح طلبان همراه بود.

خاتمی در این نشست، مجدداً اختیارات رئیس جمهور را زیر سؤال برد و گفت: اختیارات رئیس جمهور اختیارات نیم بندی است.

وی اضافه کرد: البته همین اختیارات هم از برکت دوره ریاست جمهوری رهبری و از تلاش های ایشان در آن دوران بوده است اما تلاش ها باید بر این باشد که رئیس جمهور ضمانت اجرایی برای اجرای قانون اساسی داشته باشد.

پیش از این سخنان خاتمی در تدارکاتچی خواندن رئیس جمهور با انتقاد شماری از اصلاح طلبان مواجه شده بود که با استناد به دوران ریاست دکتر احمدی نژاد تصریح می کردند رئیس جمهور، تدارکاتچی و فاقد اختیار نیست و این خاتمی بود که ریاست جمهوری را در حد تدارکاتچی تنزل داد.

گفتنی است در نشست خاتمی با مجمع نمایندگان ادوار، الویری، کولایی، نجفقلی حبیبی، یدالله اسلامی و ابراهیم امینی به سخنرانی پرداختند و کروبی هم به عنوان رئیس اسبق مجلس حضور داشت. یدالله اسلامی دبیر کل مجمع نمایندگان ادوار با لحنی انتقادی گفت: شوک ناشی از ورود و خروج خاتمی در عرصه انتخابات، بخش های گوناگون و آرایش را تحت تأثیر قرار داد و ما باید بپذیریم که به جای برنامه، روی شخص تکیه کردیم و به همین خاطر هم ضربه خوردیم.

مرتضی الویری شهردار اسبق تهران هم در نشست مذکور، تصریح کرد: احتمال داشتن کاندیدای واحد از سوی اصلاح طلبان تقریباً نزدیک به محال است. وی اضافه کرد: معلوم نیست یکی شدن نامزدهای اصلاح طلب به نفع ما باشد.

وی اظهار  کرد: در انتخابات دوره گذشته شاهد بودیم که برخی کسانی که به کاندیداهای اصلاح طلب رأی داده بودند در مرحله دوم انتخابات به خاطر نحوه تبلیغات و سوء مدیریت اصلاح طلبان به آقای احمدی نژاد رأی دادند.

از سوی دیگر نجفقلی حبیبی عضو مرکزیت حزب مشارکت و رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در استان تهران با انتقاد از وضعیت موجود گفت: من متأسف هستم که این تشکل ]مجمع نمایندگان ادوار[ که سرمایه عظیمی است و طرفداران زیادی هم دارد هنوز تصمیمی برای انتخابات نگرفته است.

 عملیات روانى "سازمان" پاتک خورد! (خبر ویژه)

عضو مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب گفت: در جبهه اصولگرایان هماورد جدی برای احمدی نژاد متصور نیست و او کاندیدای محوری جریان مقابل است.

سران سازمان طی هفته های اخیر و در راستای عملیات روانی هماهنگ شده چنین القا می کردند که اصولگرایان از احمدی نژاد عبور خواهند کرد. اما فیض الله عرب سرخی با عبور از سناریوی سازمان متبوع خود گفت: در جبهه اصولگرایان، هماوردی برای احمدی نژاد وجود ندارد و او کاندیدای محوری این جریان است. اگر هم افرادی به عنوان کاندیدا وارد شوند وزن چندانی برای آن که عرصه را بر کاندیدای اصلی اصولگرایان تنگ کنند، ندارند.

وی همچنین با اشاره به تعدد نامزدهای اصلاح طلبان گفت: ما نباید بنشینیم و بگوییم اجماعی در مرحله دوم خود به خود حاصل خواهد شد.

 امتناع احزاب اصولگرا از حضور در نشست نامزد حزب مشارکت (خبر ویژه)

میرحسین موسوی روز چهارشنبه یک دیدار اختصاصی با دبیرکل و سران حزب مشارکت داشت. وی دیدار دیگری هم با نمایندگان  برخی احزاب داشت.

هر چند از محتوای دیدار موسوی با مشارکتی ها گزارش روشن و دقیقی منتشر نشده اما بنابر گزارش سایت های نزدیک به این حزب (نظیر نوروز و یاری نیوز) موسوی در دیدار مذکور گفته است: «اگرچه در برخی  موارد دیدگاه هایم متفاوت است اما با شما بسیار نزدیک هستم. در سوی دیگر نیز افرادی هستند که عاقلانه و اصولی  می اندیشند و در دیدارها آنها را نیز بخود نزدیک می یابم. من از همکاری و حمایت آنها نیز استقبال می کنم و امیدوار هستم انتخابات دیدگاه های نیروهای دلسوز را به هم نزدیک کند.»

در این دیدار محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از موسوی، از مواضع وی در مورد تحزب و احزاب قدردانی کرد. محمدرضا خاتمی و چند تن  دیگر از اعضای مرکزیت مشارکت در دیدار با موسوی حضور داشتند. حزب مشارکت حضور تعیین کننده ای در ستاد موسوی دارد.

اما در دیدار موسوی با نمایندگان برخی احزاب، نکته جالب توجه، دعوت از سران گروهک های نهضت آزادی و ملی-مذهبی ( عزت سحابی، غلام عباس  توسلی، محمد بسته نگار و محمدحسین رفیعی) بود. همچنین به گزارش قلم نیوز،  آذر منصوری (حزب مشارکت)، مجید انصاری (مجمع روحانیون)  میر محمدی (حزب تمدن اسلامی)، شهربانو امانی ( مجمع نمایندگان، ادوار)، کواکبیان  (حزب مردم سالاری)، امیر محبیان (حزب نواندیشان)، عماد افروغ و سعید ابوطالب (به صورت منفرد) حضور داشتند اما از احزاب و گروه های مهم اصولگرا  هیچ نماینده ای حاضر به شرکت در این جلسه نشده بود.

نکته  جالب اینکه با وجود تلاش موسوی برای  تقلیل اختلافات نیروهای انقلابی با گروهک های ملی-مذهبی در حد «اختلاف سلیقه»، عناصر گروهکی حاضر در جلسه، با حالت قهر جلسه مشترک با موسوی را ترک کردند. سحابی در گفت وگو با رادیو ضد انقلابی زمانه و در توجیه اقدام مذکور گفت: با توجه به اینکه علی رغم اعلام قبلی، فرصت سخنرانی و اظهارنظر به نمایندگان شورای ملی-مذهبی داده نشد، ما محل نشست را ترک کردیم. سایت ضد انقلابی رادیو زمانه ذیل مصاحبه خود با سحابی  و از قول خوانندگان نوشت: در واقع  دم خروس پیدا شد. آقای موسوی از ملی-مذهبی ها بعنوان وسیله می خواهد  استفاده کند، اما نه بیشتر. زیرا اصولگرایان دارند او را نظاره می کنند و اگر پا را از گلیمش فراتر بگذارد، صلاحیتش را برای نامزدی  تایید نخواهند کرد. اصلاح طلبان نیز شعارهای کلی می دهند مشکل آقایان ملی-مذهبی هنوز اینست که دنبال راه حل در درون رژیم اند.

این سایت افزود: اینکه  اجازه نمی دهند ملی-مذهبی ها سخنرانی کنند یعنی آنکه میرحسین موسوی هم به شهروند  درجه یک  و دو مانند حسین شریعتمداری معتقد است ولی این ملی-مذهبی ها هستند که باید درک کنند بابا شما خودی نیستید حکومت فقط مال خودی هاست و حتی حمایت شما را هم نمی خواهند. باز هم شرکت در انتخابات را تبلیغ کنید تا این جماعت بیشتر مشروعیت پیدا کنند. متاسفانه حکومت پیوسته  از ملی-مذهبی ها استفاده ابزاری کرده و ما هم همیشه به این شغل شریف تن داده ایم!

 "افتضاح" مشترک اصلاح طلبان و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی! (خبر ویژه)

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و نامزد حزب مشارکت، به طور تصادفی حضور مقتدرانه و عزتمندانه رئیس جمهور اسلامی ایران در کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان 2 (ژنو) را «افتضاح»! خواندند. موسوی در جریان سفر به مشهد، مدعی شده بود «افتضاح سوئیس، نتیجه افراطی گری رئیس جمهور است.» همزمان سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم نوشت «کنفرانس دوربان 2، افتضاح و شکست سیاسی برای احمدی نژاد بود». البته ناراحتی و خشم رژیم صهیونیستی قابل پیش بینی است اما آنچه جای تعجب است موضع اصلاح طلبان است.

سایت وزارت خارجه اسرائیل در مطلبی تند و آمیخته با خشم نوشت: به عیان دیدیم روزهای گرانبهای کنفرانس به حملات افسارگسیخته برخی کشورهای اسلامی و عرب و جهان سومی علیه اسرائیل به هدر رفت و در پایان کنفرانس نیز دوباره ادعا کرد که نهضت ناسیونالیسم یهود (صهیونیسم) برابر نژادپرستی است... در روزی که جهان باید با هولوکاست همدردی نشان دهد، رئیس جمهور سوئیس، احمدی نژاد را می پذیرد و او را مورد تفقد نشان می دهد؛ که این به نوبه خود یک فاجعه تاریخی است و یک سرشکستگی عمیقاً رنج آور برای غربی ها است که جز به منافع خود، به چیز دیگری نمی اندیشند. غرب امروز در مماشات با فاشیسم مذهبی ایران خطوط قرمز اخلاقی بیشتری را پشت سر می گذارد(!) برخورد احمدی نژاد هتاکانه وغیرقابل تحمل بود.

در همین حال سایت بولتن نیوز با اشاره به بازتاب حضور شجاعانه احمدی نژاد در اجلاس ژنو از قول آسوشیتدپرس و فاکس نیوز نوشت «احمدی نژاد از محبوب ترین شخصیت های خاورمیانه است و این محبوبیت را به خاطر مخالفت با صهیونیسم به دست آورده است... رئیس جمهور ایران تاول اسرائیل را ترکاند.»

بولتن نیوز آنگاه با اشاره به مواضع برخی نشریات زنجیره ای وطنی نظیر روزنامه اعتماد که رفتار احمدی نژاد را دور از عزت می دانند نوشت: نظر این طیف را به اقدام اخیر خاتمی در ترکیه و دست دادن با نخست وزیر هتاک دانمارک (دبیر کل فعلی ناتو) و میزان انطباق آن با عزت و غرور ملی ایرانیان جلب می کنیم.

بومى کردن مجادله به جاى سیاست پتک (خبر ویژه)

یک هفته نامه آمریکایی فاش کرد تیم باراک اوباما به دنبال کتمان سوابق خصمانه کاخ سفید و درونی کردن مجادلات میان ملت و حاکمیت ایران است.

هفته نامه نیویورکر با اشاره به اینکه ایرانی ها در زمان بوش راحت می توانستند بگویند رفتار بوش خصمانه است، از قول ولی  نصر مشاور اوباما می نویسد اوباما می کوشد با زیرکی مناظره و مجادله ای را در درون ایران در میان مردم و مقامات و حتی در درون حاکمیت به راه  اندازد.

چندماه پیش نیز روزنامه نیویورک تایمز تصریح کرد سیاست پتک درباره ملت ایران جواب نداده و اکنون با سیاست  فریب باید ایرانی ها را مهار کرد.

هفته نامه نیویورکر در عین حال که دعوت آمریکا به مذاکره را در راستای همان سناریوی فریب هوشمند ارزیابی می کرد، هشدار داد: انتخابات ایران چالشی بر سر راه دولت اوباما است. اگر که بیش از حد انعطاف نشان دهند، احمدی نژاد می تواند بگوید که با موفقیت در برابر آمریکا ایستاده و می تواند خود را در نظرسنجی ها بالا  بکشد. پرندرگاست، معاون سیاسی سابق دبیرکل سازمان ملل  که از نزدیک با مسائل ایران درگیر بوده، می گوید: «آمریکا قصد ندارد به  کاری دست بزند که موجب تقویت احمدی نژاد پیش از انتخابات شود. این در حالی است که البته این صبر کردن  خطرهایی هم در پی دارد.»

هفته نامه مذکور همچنین از قولی لی همیلتون که یکی از اعضای منتخب کنگره برای تهیه سند و گزارش «بیکر-همیلتون»  در راستای تجدیدنظر اساسی در سیاست های به بن بست رسیده آمریکا بود، به نیویورکر گفت: فکر نمی کنم هیچ کشوری به اندازه ایران در چند ماهه اخیر ما را آزار داده باشد.

گفتنی است سیاست اصلی آمریکا در دوره جدید بر این قرار گرفته که با وجود پافشاری بر سیاست های خصمانه، چنین القا شود که آمریکا طرفدار سازش و مذاکره و حل مسالمت آمیز مسائل است اما ایرانی ها دنبال لجاجت و نزاع و به بن بست کشاندن مسائل هستند. اخیراً رسانه های آمریکایی فاش کردند که رابرت گیتس وزیر دفاع  فعلی و رئیس اسبق  سیا مکرر گفته است «ایرانی خوب و معتدل ایرانی است که  با گلوله کشته باشد» که ظاهراً  با سیاست اخیر باید گفت از نگاه آنها ایرانی خوب کسی است که خودکشی کرده باشد!

نگران استقلال مجلس یا ناراحت از همدلى اصولگرایان؟! (خبر ویژه)

مواضع زیگزاگی سران فراکسیون اقلیت مجلس، باعث انتقادها و ابهاماتی در درون و بیرون فراکسیون شده است. هر چند برخی اعضای این فراکسیون 50 نفره از کروبی حمایت می کنند، اما شماری از سران فراکسیون خواستار پیروی اعضا از احزاب بیرون مجلس (مشارکت، مجاهدین و کارگزاران) و اعلام حمایت از موسوی شده اند. آنها در صدد صدور بیانیه  حمایت موردنظر به نام فراکسیون اقلیت هستند.

در این میان،  نکته جالب اظهارات کسانی چون قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت است که با پیش بینی حمایت اکثریت اعضای فراکسیون اصولگرایان (شامل 210 نماینده) گفته است «فراکسیون ما انتظار دارد استقلال مجلس تحت عنوان تعامل با دولت از بین نرود». اخیرا نریمان دیگر عضو اقلیت هم مدعی شده بود اکثر اصولگرایان مجلس از نامزد اصلاح طلبان (موسوی) حمایت می کنند.

اما سخنگوی اقلیت پا را فراتر گذاشته و با تظاهر به حمایت از آقای لاریجانی، وارد بحث های داخلی فراکسیون اصولگرایان شد و نسبت به مواضع برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان در قبال لاریجانی ابراز نگرانی کرد! وی مدعی شد اکثریت مجلس نمی خواهد تحت عنوان تعامل با دولت، در چنبره قوه مجریه قرار گیرد.

القای چنین مطالبی که از همدلی دولت و مجلس اصولگرا ناشی می شود در حالی است که مجلس اصولگرا با وجود حمایت قاطع از دولت- که آخرین آن صدور بیانیه حمایت از مواضع انقلابی رئیس جمهور با امضای 210 نماینده بود- از نقش نظارتی خود هرگز غفلت نکرده است و این در حالی است که اقلیت مجلس عملا از برخی روزنامه های زنجیره ای و احزاب افراطی رهنمود می گیرد یا کاملا منفعلانه عمل می کند. برخی اعضای اقلیت به شدت مشغول اختلاف افکنی و ایجاد خصومت در میان اصولگرایان مجلس هستند.

 یاران خاتمى هنوز همراه موسوى نشده اند (خبر ویژه)

قائم مقام ستاد  انتخاباتی خاتمی، پیوستن «یاران خاتمی» به ستاد موسوی را تکذیب کرد. اظهارات امین زاده پس از آن صورت گرفت که هدایت آقایی عضو مرکزیت حزب کارگزاران از تشکیل «ستاد  یاران  خاتمی و همراهان موسوی» خبر داد.

محسن امین زاده در واکنش به اظهارات آقایی به ایلنا خبر مذکور را تکذیب کرد و گفت: «صحبت هایی از سوی برخی دوستان برای راه اندازی چنین ستادی انجام شده است ولی هنوز به صورت رسمی  این ستاد آغاز به کار نکرده است.»

وی همچنین با رد صدور احکام برای روسای این ستاد در استانها، تاکید کرد: « در صورت تشکیل چنین ستادی، به هیچ وجه با ستاد مرکزی میرحسین موسوی به صورت موازی عمل نخواهیم کرد و در جهت همکاری با ستاد مرکزی فعالیت خواهیم کرد.»

گفتنی است برخی طیف های جوان تر حامی خاتمی ضمن اعتراض به نامزدی غافلگیرکننده موسوی که معتقدند انصراف از سر ناچاری را به خاتمی تحمیل کرد، در پذیرفتن موسوی به عنوان نامزد اصلاح طلب تردید دارند.

قدس

شهادت مرزبانان ایرانی در نقطه صفر مرزی

قدس- گروه سیاسی: مأموران مرزبانی ایران در تعقیب دو قاچاقچی در نقطه صفر مرزی داخل خاک کشورمان به شهادت رسیدند.به گزارش خبرنگار ما به نقل از اداره کل فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، یک منبع آگاه در نیروهای مسلح اعلام کرد: نیروهای مرزی افغانستان به سوی یک اکیپ گشت مرزبانی ایران که در منطقه عمومی زابل در تعقیب یک دستگاه موتورسیکلت حامل قاچاق بودند، تیراندازی کردند.این منبع آگاه در ادامه به شهادت یک نفر مأمور مرزبانی و زخمی شدن مأمور ایرانی دیگر اشاره کرد و افزود: پس از این رخداد، دولت افغانستان، آنان را به بیمارستان منتقل کرد که یکی از مأموران ایرانی به دلیل شدت جراحات به درجه رفیع شهادت رسید. هم اکنون این موضوع از سوی مسؤولان ایران و افغانستان در دست بررسی است.

رضایی هنوز تصمیم قطعی نگرفته است

فارس- روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: محسن رضایی هنوز تصمیم قطعی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را نگرفته و نظر خود را در روزهای آتی اعلام می کند.

نظرات کروبی درباره «زیر آب زدن» و ترور

ایسنا - کروبی در حاشیه مجمع عمومی مجمع نمایندگان ادوار در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برخی شخصیتهای حامی وی قرار است در روزهای پایانی انتخابات به سمت دیگری گرایش پیدا کنند، گفت: نه محمد قوچانی، نه ابطحی و نه کرباسچی در چنین مایه هایی نیستند که زیر پای ما را خالی کنند.وی درباره طرح بحث ترور ساختگی از سوی اصلاح طلبان نیز گفت: چنین چیزی رخ نمی دهد و تشکیلات امنیتی و انتظامی ما از اوضاع همه مراقبت می کنند، البته هیچ گروه عاقل سیاسی هم از این کارها نمی کند.

برج سازی در زمین های موقوفه در الهیه تهران

فارس- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از برج سازی غیرقانونی در 60 هکتار زمین موقوفه در الهیه تهران خبر داد.

زاکانی: جاسبی علاقه دارد پشت هاشمی بایستد ایسنا- علیرضا زاکانی، نماینده مجلس در نشست هفتگی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: جاسبی علاقه دارد، پشت هاشمی بایستد تا هر وقت کسی با او مواجه شد با هاشمی روبه رو شود. این درحالی است که ما در کارهایمان تلاش کردیم تنها با جاسبی مواجه شویم و اجازه ندهیم او چنین روندی را در پیش گیرد.

ابطحی نماینده خاتمی در کنار کروبی است

فارس - محمدرضا ناصری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: تعداد زیادی از شخصیتهای سرشناس اصلاح طلب امروز با کروبی همراه شده اند که از جمله آنها می توان به کرباسچی، عبدی و ابطحی اشاره کرد البته ابطحی نماینده خاتمی در کنار کروبی نیز هست.

زمزمه های بازگشت خاتمی

پلاک نیوز - شورای بزرگان جبهه دوم خرداد برای بازگشت خاتمی تشکیل جلسه داده است.

«یوزارسیف» به افغانستان رفت

شبکه خبر- مجموعه «یوسف پیامبر(ع) » از سه شبکه تلویزیونی افغانستان در حال پخش است.مردان آنجلس، شب دهم، معصومیت از دست رفته و طفلان مسلم نیز از دیگر مجموعه های تلویزیونی با مضمون دینی بودند که با استقبال گرم مردم افغانستان روبرو شده است.

حداد: نام یکی از رؤسای جمهور فرانسه سعدی بود

مهر- غلامعلی حداد عادل در مراسم پایانی چهارمین جشنواره شعر دانش آموزی (موسم گل) با بیان اینکه سعدی با شعر، نام ایران را به همه جای دنیا برده است، گفت: 4 خیابان در پاریس به نام سعدی است برای اینکه بیش از صد سال پیش فرانسه رئیس جمهوری داشته به نام سعدی کارنو و این را ناصرالدین شاه در سفرنامه اش آورده است.

اخراج دو گروه یهودی از اجلاس ژنو

ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس از ژنو گزارش داد: سازمان ملل دو گروه یهودی را به علت «رفتار غیر قابل قبول»، از نشست جهانی ضد نژادپرستی اخراج می کند.

روپرت کالویه، سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران گفت که اعضای این دو گروه در مختل کردن سخنرانی احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران دست داشتند.

ممنوع شدن خروج اتباع ایرانی از مرز خسروی

فارس - سید رضا موسوی، سخنگوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از ممنوع بودن خروج اتباع ایرانی از مرز خسروی خبر داد.در پی انفجار در عراق و شهادت زائران ایرانی، این تصمیم گرفته شده است.

دولت اوباما: شکایت گروگانها علیه ایران مردود است

عصر ایران- دولت اوباما از یک قاضی دادگاه فدرال خواست شکایت تعدادی از آمریکایی های به گروگان گرفته شده (در سفارت آمریکا در تهران در سال 1358 ) علیه ایران را رد کند.به گزارش آسوشیتدپرس، به دنبال شکایت جمعی از گروگانهای پیشین آمریکایی و درخواست پرداخت غرامت از سوی ایران، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: بااستناد به مفاد توافقنامه الجزایر که یکی از شروط آزادی گروگانها را خودداری آنها از طرح شکایت علیه ایران اعلام کرده بود، شکایت این افراد مردود است.

الویری: اجماع اصلاح طلبان محال است

باشگاه خبرنگاران- مرتضی الویری در نشست پیش از ظهر دیروز نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه اجماع اصلاح طلبان تقریباً محال است، تصریح کرد: 9 استان به نفع کروبی رأی می دهند که به میرحسین رأی نمی دهند و در 9 استان دیگر نیز به میرحسین رأی می دهند که به کروبی رأی نخواهند داد ما باید کاری انجام دهیم که اصلاح طلبان در دوره دوم انتخابات پیروز شوند و نباید دچار مشکل چهار سال قبل شویم.

انتقال عباس پالیزدار از بیمارستان به زندان

ایلنا- وکیل عباس پالیزدار از انتقال موکل خود از بیمارستان امام خمینی(ره) به زندان رجایی شهر خبر داد.هادی ارمغان با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اظهارات تیم پزشکی که سکته قلبی سوم پالیزدار را شدیدتر از سکته های قبلی اعلام کرده اند روز پنج شنبه مأموران زندان وی را به زندان رجایی شهر انتقال دادند.

توزیع گسترده و مشکوک پرتقال اسرائیلی در تهران!

مهر- در دو روز گذشته در اقدامی مشکوک، نوعی پرتقال تولید اسرائیل در برخی میوه فروشیهای تهران توزیع شده که بر روی آن علامت تجاری( jaffa sweetie israe - po ) نصب شده است.این پرتقالها که علامت نصب شده تجاری بر روی آنها نشان می دهد تولید رژیم اشغالگر قدس است از سوی برخی میوه فروشیهای تهران عرضه شده است.پیگیریهای انجام شده نشان می دهد این نوع پرتقال از روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه و از سوی یکی از واردکنندگان معروف میوه به کشور وارد و در بخشهایی از تهران توزیع شده است که با هوشیاری مردم و برخی فروشندگان به سرعت جمع آوری شده است.

ادعای پرداخت رشوه از سوی منافقین به نماینده اوباما

آینده - مسؤولان گروهک تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) در برخی جلسات داخلی و محرمانه خود از پرداخت مبلغ 8 میلیون دلار توسط یکی از اعضای خود به نزدیکان جرج میچل، نماینده اوباما در خاورمیانه خبر داده اند.بنابر اظهار سرکردگان این گروه تروریستی، این مبلغ برای فرآهم آوردن زمینه خروج این گروه تروریستی از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا انجام شده است.

توکلی: تا امروز کاندیدایی نداریم

ایسنا - دفتر احمد توکلی در نمابری متن خبر قبلی خود درباره سخنان توکلی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی اش را اصلاح کرد.

در متن این خبر آمده است:در این جلسه احمد توکلی با بیان روحیات مثبت میرحسین موسوی از جمله عدالت گرایی، استکبارستیزی، ساده زیستی و داشتن دغدغه مستضعفان افزود: برخی شعارهایی که ایشان امروز در تبلیغات انتخاباتی بیان می کند، با سوابق و عملکرد ایشان منافات دارد و آقای موسوی را باید براساس عملکرد ایشان در قدرت ارزیابی کرد، نه سخنرانیهای انتخاباتی.

توکلی در ادامه با اشاره به توانمندیها و جنبه های مثبت عملکرد احمدی نژاد، برخی انحرافات و قانون شکنیها در دولت نهم را یادآوری کرد و نتیجه گرفت با توجه به جمیع جهات،تا امروز کاندیدایی نداریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات