صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۷  ، 
کد خبر : ۸۹۷۳

غیبت رسانه ای/بهروز کماندار


اعلام خبر قطعی شدن گفت وگوی نماینده ایران و آمریکا، اهل فن را به این تصور انداخت که به واسطه اینکه یکی از طرفهای گفت وگو ایران و میزبان هم دولت عراق است، می توانند بهترین و دست اولی ترین اخبار مربوط به گفت وگو را از زبان رسانه های ایرانی بشنوند. این تصور و منطق تبلیغات دیپلماسی حکم می کرد که مسئولین ایرانی با طراحی و برنامه ریزی دقیق اقدام به اعزام نمایندگان چند رسانه معتبر کشور کنند ظاهرا قسمت دوم با اعزام نماینده سه رسانه دولتی انجام گرفت اما چون برای قسمت اول برنامه مشخصی تدارک دیده نشده بود، مردم و سایر رسانه های ایران مجبور شدند مسایل مربوط به گفت وگو را از زبان رسانه های بیگانه بشنوند. بلااستفاده بودن دستگاه رسانه ای ایران به گونه ای بود که علاوه برگزارشات عکسهای ارسالی نیز توسط رسانه های بیگانه انجام گرفت. این غفلت سبب گردید تا طرف ایرانی از حمایت و ظرفیت تبلیغاتی که قطعا تاثیرات مثبتی در پیشبرد اهداف ایران داشت محروم شود. در مقابل این وضعیت رسانه های خودی، رسانه های بیگانه فعال و با برنامه قبلی به این بحث پرداختند و تلاش کردند براساس سیاستهای رسانه ای خود موضوع را آنگونه که در برنامه داشتند مورد پردازش و انعکاس قرار دهند. امید است گام اول عبرتی باشد برای مراحل بعدی.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات