صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۹۲۵۴۴

اخبارویژه روزنامه های بیست وششم اردیبهشت 88


جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***از قم خبر می رسد قرار است سعید حجاریان به مناسبت دوم خرداد به این شهر رفته و به عنوان حامی مهندس موسوی سخنرانی کند. محافل نزدیک به مهندس موسوی می گویند سفر حجاریان به قم هیچ ربطی به موسوی ندارد و کسانی که این سفر را ترتیب داده اند افراد خودسری هستند که بدون هماهنگی با ستاد مهندس موسوی مرتکب چنین اقدامات تامل برانگیزی می شوند. جمعی از حامیان اصول گرای مهندس میرحسین موسوی در قم با صدور اطلاعیه ای در همین زمینه اعلام کردند : این افراد هیچگونه قرابت فکری با اندیشه های ناب مهندس موسوی ندارند!

***همسر عطاالله مهاجرانی هم با مخالفان مهندس موسوی همنوا شد. وی که مشاور امور بانوان آقای کروبی است گفت : حضور مستمر در صحنه های مختلف یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب رئیس جمهور است و نمی توان به فردی که سال ها از صحنه غایب بوده است به عنوان امتیاز مثبت برای رئیس جمهور شدن رای داد. به گزارش فارس از اراک جمیله کدیور شامگاه پنج شنبه در جمع تعدادی از فعالان اصلاح طلب استان مرکزی در اراک قدرت مدیریتی بالا را یکی دیگر از ملاک های ریاست جمهوری عنوان کرد و اظهار داشت : رئیس جمهور آینده باید قدرت مدیریتی بالایی داشته باشد و در این زمینه می توان با بررسی عملکرد افراد در 30 سال گذشته به خوبی آنچه که افراد به انجام رسانده اند را با عملکرد آنان مقایسه کرد.

***بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت : در جریان دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم از وی خواسته است تهدیدهای ایران علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کند. به گزارش رادیو فردا پاپ روز پنجشنبه در چهارمین روز سفر خود در شهر ناصره با نتانیاهو دیدار کرد . این دو 15 دقیقه با هم مذاکره کردند . نتانیاهو درباره دیدار خود با پاپ بندیکت گفت : « از او خواستم تا بلند و رسا علیه بیانیه های که از سوی ایران برای نابودی اسرائیل اعلام می شود حرف بزند. به او گفتم نباید اینگونه باشد که در اوایل قرن بیست و یکم کشوری وجود داشته باشد که بگوید می خواهد دولت یهود را نابود کند. هیچ صدایی فعالانه این اظهارات را محکوم نکرده است . » وی افزود : که از پاسخ بندیکت خوشحال شده است . نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که پاپ بندیکت گفته است همه اظهارات ضد یهود و اسرائیل را محکوم می کند.

کیهان

دعواى مبتذل براى جلب نظر همبازى طالبان (خبر ویژه)

حمایت سروش از نامزدی کروبی، با دلخوری حامیان مشارکتی میرحسین موسوی مواجه شده است.

حمیدرضا جلایی پور عضو مرکزیت حزب مشارکت در گفت وگو با روزنامه اندیشه نو که از سوی ستاد انتخاباتی موسوی  منتشر می شود، به حمایت سروش از کروبی واکنش نشان داد و اظهار داشت: شما ببینید در روزنامه اعتماد ملی در سایه این اظهارنظر در یادداشت هایی، از خاتمی انتقام گرفته می شود و خوب اندیشیدن و سخن گفتن او را می کوبند و از آنچه کم سوادی می نامند دفاع می کنند. جالب این که کسانی در روزنامه اعتماد ملی درباره نظر سروش گرد و خاک کردند که تا دیروز سروش را فردی تناقض گو می دانستند که نه روشنفکری را درست فهمیده و نه دین را. به نظر من فردای انتخابات هم سروش باید نگران باشد این نویسندگان عجول به همراه کیهان توپخانه های خود را به سمت او نشانه نگیرند. یادمان باشد چهار سال پیش هم اسم فعال ترین اصلاح طلبان را مورد حمله قرار دادند و برای کیهان تیتر یک درست کردند.»

وی با اذعان به اینکه موسوی «اصلاح طلب حداقلی است نه حداکثری» گفت: او اگرچه از اصلاح طلبی حداکثری سخن نمی گوید ولی به اصلاح طلبی اقلا حداقلی هم در عمل هم در نظر اعتقاد دارد. موسوی این گونه نبوده که از یک طرف شعارهای حداکثری بدهد ولی در عمل چهارسال برای کیهان تیتر اول درست کند و حکم حکومتی را جا بیندازد.

مدیرمسئول روزنامه زنجیره ای جامعه در تبیین آشفتگی گفتمانی میان مدعیان اصلاح طلبی و در واکنش به سخنان سروش که «من رفتن پاره ای از دوستان پشت سر آقای موسوی را درک نمی کنم» گفت: اتفاقا این که دکتر سروش چرا دلایل روشن حمایت ما از موسوی را درک نمی کند، برای ما هم قابل درک نیست. ما از تداوم وضع موجود و پیامدهای ناگوار آن برای اقتصاد و سیاست و فرهنگ کشور هراس داریم. حمایت ما از موسوی حاصل صدها ساعت بحث و بررسی عقلانی و واقع بینانه است.

شایان ذکر است ارگان اعتماد ملی حمایت سروش از کروبی- در مصاحبه با خبرنگار سلطنت طلب سایت ضدانقلابی روز آن لاین- را به عنوان تیتر یک خود برگزید؛ مصاحبه ای که در آن جمهوری اسلامی و حکومت دینی و چهره های وارسته ای نظیر آیت الله مشکینی (رضوان الله تعالی علیه) به گروهک آمریکا ساخته طالبان تشبیه شده بودند! اما کروبی پریروز در دانشگاه شهید چمران اهواز درباره حمایت سروش گفت: «آقای سروش از چهره های علمی و از روشنفکران مسلمان ایران هستند که از آغاز انقلاب منشأ خدمات ارزنده ای بودند... البته برخی نظرات من و آقای سروش درباره برخی موضوعات دینی متفاوت]!؟[ است اما من از هرکسی که از نامزدی ام حمایت کند بخصوص علما و دانشگاهیان تشکر می کنم و تاسف می خورم چرا افرادی مثل آقای سروش در ایران حضور ندارند تا بتوانند در دانشگاهها تدریس کنند.»

ذکر این نکته لازم است که سروش مروج تولیدات فکری یکی از اعضای شناخته شده ناتوی فرهنگی (کارل پوپر) است و از جمله ترویج لیبرال- دموکراسی، نسبیت انگاری ارزش ها، و نیز «توطئه، توهم است» را به شکل نیابتی و ماموریتی! سال ها در ایران و از طریق نشریاتی چون کیان، جامعه و توس و نشاط و عصر آزادگان و شرق و رادیوهای بیگانه ادامه می داد. همچنین استنادهای مکرر نامبرده به گروهک طالبان که مقامات بسیاری در آمریکا- و به تازگی هیلاری کلینتون- به دست پروردگی آنها از سوی سازمان سیا و پنتاگون اعتراف کرده اند، نشان می دهد که وی (عبدالسیا سروش) با علم به آمریکایی بودن این گروهک و در خدمت سیاست های ضداسلامی و ضدایرانی ناتوی فرهنگی، به شبیه سازی طالبان و جمهوری اسلامی می پردازد و در واقع هم بازی طالبان در سناریویی مشترک است. سروش تحت حمایت مستقیم برخی محافل شبه دانشگاهی تحت نظر کمپانی های بزرگ در آمریکا و همچنین شورای روابط خارجی قرار دارد و از این جهت رقابت مدعیان اصلاح طلبی برای جلب همراهی وی، خود یکی از ماجراهای سیاه و عبرت آموز تاریخ معاصر است.

پادوى موساد جوش آورد (خبر ویژه)

همکار فراری روزنامه های زنجیره ای و طرفدار دو آتشه رژیم صهیونیستی، به عقده گشایی علیه دکتر احمدی نژاد پرداخت و ابراز امیدواری کرد با واژگونی و محو وی(!) امید به جهان لیبرال - دموکراسی (میلیتاریست ها و استعمارگران آمریکایی) بازگردد.

نیما راشدان همکار سابق روزنامه سعید حجاریان (صبح امروز) در سایت ضد انقلابی رادیو زمانه می نویسد: احمدی نژاد تنها رئیس جمهور ایران نیست. او بیش از چاوز و بشار اسد، محبوب  جریان مقاومت غرب ستیز خصوصاً در خاورمیانه و جهان اسلام است. احمدی نژاد خوشمان بیاید یا نه، نماد بین المللی مقاومت در برابر لیبرال دموکراسی جهانی است. او تنها دولتمرد بلندپایه منکر هولوکاست ]مخالف رژیم صهیونیستی[ در جهان است که کلمه به کلمه سخنان افرادی نظیر حسن نصرالله و خالد مشعل و دیگر رهبران جهادی را علناً  در تریبون های سازمان های بین المللی تکرار می کند، هر چند که سخنان وی در حقیقت تکرار کلام دیگر رهبران جمهوری اسلامی است. واژگونی و محو حقیرانه و خفت بار آقای احمدی نژاد در انتخابات، برای گفتمان گلوبال دموکراسی، ارزش راهبردی فراتر از دموکراسی یا دیکتاتوری در ایران دارد. شکست احمدی نژاد، تحقیر گفتمان مقاومت جهادی است و جایگاه او را از رهبر عربی- اسلامی مقاومت تنزل می دهد. دامنه ضربه به آبروی احمدی نژاد در شرایط بین المللی حاضر فراتر از ایران است.»

گفتنی است این همکار سابق نشریات زنجیره ای که اکنون به سرویس دهی مستقیم - بخوانید مزدوری- سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی مشغول است حتی در میان محافل ضد انقلاب هم به عنوان آدم تازه به دوران رسیده ای که به خاطر پول و چهره شدن! حتی حاضر شد در ستایش رژیم صهیونیستی و میلیتاریسم و اشغالگری بوش افراط کند، شناخته می شود. در عین حال لحن عقده ای و عصبانی وی نشان می دهد اربابانش چه حرصی از دست احمدی نژاد می خورند.

تایم: آمریکا و اسرائیل از کوبندگى قدرت ایران خبر دارند (خبر ویژه)

رسانه های صهیونیستی در ادامه جنگ روانی گذشته، دیدار «محرمانه»! رئیس سازمان سیا با مقامات رده بالای اسرائیلی را درز دادند و مدعی شدند در این سفر  آمریکا از حمله غافلگیرکننده اسرائیل به ایران ابراز نگرانی کرده است. رادیو اسرائیل و روزنامه هاآرتص در گزارش خود از این دیدار سری! تاکید کردند اسرائیل اطمینان داده به ایران حمله نمی کند. این خبر به طور گسترده از سوی فرانس پرس، رادیو فردا، صدای آمریکا، دویچه وله  و رادیو فرانسه پوشش داده شد تا جدی بودن تهدید نظامی اسرائیل علیه ایران را القا کند. خالی بودن دست طرف آمریکایی و اروپایی در مذاکرات هسته ای با ایران، باعث شده این طیف اذعان کنند با این وضعیت که سایه هیچ تهدید جدی بالای سر ایران نیست، امکان فشار و امتیاز گرفتن وجود ندارد.

همزمان با جنگ روانی محافل صهیونیستی، ایان کلی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 شد، اما مجله آمریکایی تایم واقعیت تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را بازگفت و تاکید کرد که ایران تهدیدپذیرنیست.

مجله تایم ضمن «بازدارنده و کوبنده» خواندن دکترین دفاعی ایران می نویسد: «اسرائیل وانمود می کند که ایران تا آخر امسال به بمب هسته ای دست پیدا می کند، رهبرانش نیز مدعی اند که رهبران ایران یک بمب اتمی بر روی اسرائیل می اندازند. اما اسرائیلی ها از خود می پرسند که چرا ما نمی توانیم جلوی ایران را همانند عراق 1981 بگیریم؟  حتی فرماندهان پنتاگون نیز از اینکه بتوانند تعلیقی در برنامه هسته ای ایران از طریق نظامی ایجاد کنند، ناامید شده اند.

تایم می نویسد: « در سالهای اخیر، دولت ایران  دکترین بازدارنده سختی در مقابل حمله احتمالی آمریکا و یا اسرائیل طراحی کرده است و اصلاً بحث اینکه حمله آمریکا  یا اسرائیل چقدر محدود باشد نیست؛ واکنش ایران کوبنده است که هم به اسرائیل ضربه می زند و هم به آمریکا.»

تایم می افزاید: « در صورت حمله این،  ایران خواهد بود که محدوده جنگ و واکنش اش  با اسرائیل را نشان می دهد، ایران می تواند در اقصی نقاط جهان به آمریکا واکنش نشان دهد؛ عراق، افغانستان، لبنان، غزه، کرانه باختری، حاشیه خلیج فارس و دریای خزر، حتی اگر اسرائیل نیز  به ایران حمله کند، به نیروهای آمریکایی نیز فشار خواهد آمد. نظام ایران قادر به واکنش سهمگین به حمله است و شکست نمی خورد. در کنار تجهیزات جمهوری اسلامی ایران، روحیه شهادت طلبی نیز در میان ایرانیان در زمان حمله بازدارنده آمریکاست.»

این مجله آمریکایی در پایان تاکید می کند: آمریکا و اسرائیل خوب می فهمند که حمله به ایران خیلی پرهزینه است و فرمانده کل قوای ایران (آیت الله خامنه ای) به خوبی می داند که چگونه پاسخ دهد.

 نگرانى کروبى از خانه هاى تیمى اصلاح طلبان (خبر ویژه)

تشنج آفرینی شماری از افراطیون مدعی حمایت از موسوی در نشست انتخاباتی کروبی با واکنش تند وی مواجه شد.

پس از آن که شماری از مدعیان حمایت از موسوی، سخنرانی کروبی در دانشگاه آزاد نجف آباد را به هم ریختند و چندبار سخنرانی وی قطع شد، کروبی رو به تشنج کنندگان کرد و گفت: به دستور چند نفر که در خانه های تیمی در تهران می نشینند و تصمیم گیری می کنند و با عملکرد ناصوابشان کشور را به احمدی نژاد تقدیم کردند گوش ندهید.

سحام نیوز سایت وابسته به حزب اعتمادملی زیر این خبر نوشت: طی چند وقت اخیر و در چند دانشگاه  حامیان میرحسین موسوی به صورت سازمان یافته حضور می یابند و با شعارهایی در ظاهر اصلاح طلبانه به قصد اغتشاش در سخنرانی شیخ اصلاحات عمل می کنند.

کروبی  همچنین طی سخنانی در جمع روسای دانشجویان و جوانان ستاد خود در اصفهان تاکید کرد: شکستی که اصلاحات خورد به خاطر کارهای نسنجیده خودمان بود. اگر کارهای نسنجیده و نپخته انجام دهیم موفق خواهیم شد.

کرباسچی رئیس ستاد انتخاباتی کروبی هم در نشست مذکور با انتقاد از شیوه تبلیغاتی ستادموسوی گفت: مردم اکنون دنبال مطالباتی هستند و نوار سبز، زرد، سرخ و سیاه و بنفش پاسخگوی مطالبات آنها نخواهد بود.

وی گفت: حامیان احمدی نژاد از ماه ها قبل سایتی را به نام ثانیه راه اندازی کردند که بالای آن نوشته شده چند ثانیه به 22 خرداد مانده است، یعنی آنها در فکر لحظات هستند.

وی تأکید کرد وقتی آقای موسوی گفتند هر ایرانی یک ستاد ما نیاییم بگوییم هر ایرانی یک سیب. ما نباید خود را سرگرم این کارها کنیم.

 تایم: آمریکا و اسرائیل از کوبندگى قدرت ایران خبر دارند (خبر ویژه)

رسانه های صهیونیستی در ادامه جنگ روانی گذشته، دیدار «محرمانه»! رئیس سازمان سیا با مقامات رده بالای اسرائیلی را درز دادند و مدعی شدند در این سفر  آمریکا از حمله غافلگیرکننده اسرائیل به ایران ابراز نگرانی کرده است. رادیو اسرائیل و روزنامه هاآرتص در گزارش خود از این دیدار سری! تاکید کردند اسرائیل اطمینان داده به ایران حمله نمی کند. این خبر به طور گسترده از سوی فرانس پرس، رادیو فردا، صدای آمریکا، دویچه وله  و رادیو فرانسه پوشش داده شد تا جدی بودن تهدید نظامی اسرائیل علیه ایران را القا کند. خالی بودن دست طرف آمریکایی و اروپایی در مذاکرات هسته ای با ایران، باعث شده این طیف اذعان کنند با این وضعیت که سایه هیچ تهدید جدی بالای سر ایران نیست، امکان فشار و امتیاز گرفتن وجود ندارد.

همزمان با جنگ روانی محافل صهیونیستی، ایان کلی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 شد، اما مجله آمریکایی تایم واقعیت تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را بازگفت و تاکید کرد که ایران تهدیدپذیرنیست.

مجله تایم ضمن «بازدارنده و کوبنده» خواندن دکترین دفاعی ایران می نویسد: «اسرائیل وانمود می کند که ایران تا آخر امسال به بمب هسته ای دست پیدا می کند، رهبرانش نیز مدعی اند که رهبران ایران یک بمب اتمی بر روی اسرائیل می اندازند. اما اسرائیلی ها از خود می پرسند که چرا ما نمی توانیم جلوی ایران را همانند عراق 1981 بگیریم؟  حتی فرماندهان پنتاگون نیز از اینکه بتوانند تعلیقی در برنامه هسته ای ایران از طریق نظامی ایجاد کنند، ناامید شده اند.

تایم می نویسد: « در سالهای اخیر، دولت ایران  دکترین بازدارنده سختی در مقابل حمله احتمالی آمریکا و یا اسرائیل طراحی کرده است و اصلاً بحث اینکه حمله آمریکا  یا اسرائیل چقدر محدود باشد نیست؛ واکنش ایران کوبنده است که هم به اسرائیل ضربه می زند و هم به آمریکا.»

تایم می افزاید: « در صورت حمله این،  ایران خواهد بود که محدوده جنگ و واکنش اش  با اسرائیل را نشان می دهد، ایران می تواند در اقصی نقاط جهان به آمریکا واکنش نشان دهد؛ عراق، افغانستان، لبنان، غزه، کرانه باختری، حاشیه خلیج فارس و دریای خزر، حتی اگر اسرائیل نیز  به ایران حمله کند، به نیروهای آمریکایی نیز فشار خواهد آمد. نظام ایران قادر به واکنش سهمگین به حمله است و شکست نمی خورد. در کنار تجهیزات جمهوری اسلامی ایران، روحیه شهادت طلبی نیز در میان ایرانیان در زمان حمله بازدارنده آمریکاست.»

این مجله آمریکایی در پایان تاکید می کند: آمریکا و اسرائیل خوب می فهمند که حمله به ایران خیلی پرهزینه است و فرمانده کل قوای ایران (آیت الله خامنه ای) به خوبی می داند که چگونه پاسخ دهد.

  گدایى حمایت و ناز گروهک ورشکسته! (خبر ویژه)

ارتباط همزمان گروهک نهضت آزادی با ستاد انتخاباتی کروبی و موسوی، وضعیت قابل تأملی را پیش آورده است.

میزان نیوز ارگان گروهک مذکور در گزارشی از دیدار اعضای نهضت آزادی با مشاوران عالی کروبی و مسئولان ستاد موسوی خبر داد و نوشت: نمایندگان نهضت آزادی با مشاوران عالی کروبی از جمله کرباسچی دیدار کرده اند. همچنین در روزهای اخیر بهزادیان و بهشتی از مسئولان ستاد موسوی هم جلساتی با نمایندگان نهضت آزادی داشته و رایزنی کرده اند.

هر چند از محتوای مذاکرات نهضت آزادی با ستاد موسوی خبری منتشر نشده اما کرباسچی رئیس ستاد انتخاباتی کروبی درباره ملاقات با سران گروهک یاد شده، به رادیو زمانه گفت: در این دیدار آقایان دکتر یزدی، هندسی، محققی، عبدالعلی بازرگان و به آور حضور داشتند و تحلیل شرایط کنونی تقریباً مشترک بود. برداشت من این بود که دوستان با پخش قابل توجهی از برنامه های آقای کروبی توافق نظر داشتند.

در عین حال ابراهیم یزدی در توصیف این دیدار، از موضع بالا برخورد کرد و گفت: ستاد انتخاباتی آقای کروبی که زیر نظر آقای کرباسچی است، اطلاع دادند که مایل هستند با ما جلسه  دیدار و گفت وگویی داشته باشند. در این دیدار، بخشی از صحبت های ما، مبادله اطلاعات و اخبار بود. تحلیل شرایط و وضعیت کنونی ایران، به لحاظ سیاسی و اقتصادی نیز مبادله شد. در نهایت، آن ها اظهار تمایل کردند که نهضت آزادی ایران از کاندیداتوری آقای کروبی حمایت کند. البته ما شرایط خودمان را داریم. در حال حاضر، آمادگی برای اعلام حمایت از هیچ یک از کاندیداها را نداریم و باید بررسی کنیم.

وی با شرط نهادن برای کروبی! گفت: ما پیش گزارش مان را به شورای مرکزی خواهیم داد. شورای مرکزی نظیر انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته، اگر بخواهد از آقای کروبی حمایت کند، شرایطی را که برای این حمایت در نظر دارد، به اطلاع آن ها خواهد رساند و اگر چنانچه بر سر آن شرایط با هم به توافق هایی برسند، آن وقت اعلام خواهند کرد.

اما عیسی سحرخیز که با تندروهای مشارکت همراه است و در عین حال به عنوان نفوذی در ستاد کروبی حضور پیدا کرده، درباره ملاقات مذکور گفت: آنچه من به عنوان یک بیطرف شاهد آن بودم، این بود که جلسه بسیار خوب شروع شد و بسیار خوب پیش رفت... بحث صیانت از آرا، صحبتی که در مقابل آقای شریعتمداری و فرمانده سپاه شد، مثبت است. متأسفانه در مورد آقای موسوی چنین رویکرد شفاف و روشنی را نمی بینیم. تصور من این است که نهضت آزادی، خیلی از مسائلشان را در برنامه آقای کروبی منطبق ببینند.

با این حال نهضت آزادی در ادامه برخورد از موضع بالا با نیازورزی! برخی مدعیان اصلاح طلبی، بیانیه ای منتشر کرد و تأکید نمود ضمن احترام به هر دو نامزد اصلاح طلب و تأکید بر هماهنگی همکاری هر دو ستاد به ویژه درباره صیانت از آرا، حمایت از یک نامزد را تکذیب می کنیم.

  رهنمود انتخاباتى مستخدم سرویس هاى جاسوسى (خبر ویژه)

یک عنصر مارکسیست متواری که مدت ها در شوروی و افغانستان برای کاگ ب خدمتگزاری کرده، خواستار رای دادن به نامزد اصلاح طلبان شد.

محسن حیدریان شرکت در  انتخابات ایران را «خوب بازی کردن با کارت های بد» توصیف کرد و درباره دوره اصلاحات گفت: بزرگترین اشتباه کنش گران این دوره،  توهم نسبت به نیروهای آگاه و چشم فرو بستن به نیمه پنهان قدرت در میان اقشار فرودست گسترده جامعه بود. فقدان استراتژی استمرار اصلاحات، اثر تعیین کننده ای در چرخش ذهنی رای دهندگان به سمت احمدی نژاد داشت که با گفتمان پوپولیستی وعده عدالت و حمایت از محرومان را سرلوحه برنامه  انتخاباتی خود کرده بود.

وی طی مقاله ای در سایت ضد انقلابی ایران امروز، با توهین مجدد به مردم و ادعای اینکه «میانگین عمومی فرهنگ مدرن و دموکراتیک به میزان چشمگیری پایین آمده»، به طرح پرسش «چرا موسوی؟» می پردازد و پاسخ می دهد: امتیاز موسوی در رویکرد و ادبیاتی است که در جستجوی جلب حداکثر ممکن نیروهای سیاسی از اصلاح طلبان گرفته تا رفسنجانی و اصولگرایان منتقد احمدی نژاد است. این رویکردی برخاسته از تجربه دوم خرداد است. در ایران هیچ اصلاحات پایداری بدون جلب حداکثر ممکن نیروهای سیاسی و اجتماعی در درون و بیرون نظام قوام نمی گیرد.

گفتنی است نامبرده در کنار کسانی چون بابک امیرخسروی از عناصر گروهکی چپ و لائیک بدسابقه ای بود که به همکاری نزدیک با برخی محافل و نشریات مدعی اصلاح طلبی پرداخت. بخشی از جریان مدعی چپ مارکسیستی پس از فروپاشی اردوگاه شرق، به خدمت اردوگاه مقابل درآمد و عنوان چپ آمریکایی گرفت، هرچند برخی از آنها قبل از فروپاشی بلوک شرق هم نفوذی سازمان هایی نظیر سیا در میان جریان های مارکسیستی بودند.

... هیچ تکانى نخورده (خبر ویژه)

تشدید سفرهای تبلیغاتی هم نتوانست بن بست عدم استقبال عمومی از نامزد احزاب مشارکت و کارگزاران را باز کند.

مروری بر تصاویر سفرهای دو هفته اخیر نامزد این حزب به شهرهای گوناگون کوچک و بزرگ که از سوی سایت هایی نظیر یاری نیوز، قلم نیوز، پارلمان نیوز، سلام نیوز و... منتشر می شود حاکی از آن است که جو عدم استقبال از این نامزد همچنان  در شهرهای مختلف وجود دارد و در بزرگ ترین شهرها این استقبال به رقمی بیش از 6، 5هزار نفر نمی رسد. در شهرهای کوچک نیز این رقم بعضاً تا حد 400 - 300نفر تقلیل یافته است.

سفرهای مذکور به لحاظ زمان بندی تبلیغات انتخابات غیرقانونی است اما در عین حال ابزار خوبی برای نظرسنجی  و ارزیابی ذهنیت مردم در شهرهای مختلف است. اصرار بر تخطئه دولت و منفی نشان دادن خدمات آن و تلاش برای اتخاذ مواضع رادیکال و غیرقانونی ساختارشکنانه نیز نتوانسته گره از کار فرو بسته احزاب دولت ساخته مورد بحث بگشاید و به بدبینی بیشتر مردم دامن زده است.

 

قدس

اخبار ویژه 

رجایی سازمان مدیریت را متحول کرد، نه منحل

گروه سیاسی- محمود یوسف پور: عاتقه صدیقی همسر شهید رجایی در مراسم افتتاح دفتر حمایتهای مردمی میرحسین موسوی در مشهد گفت: میر حسین موسوی بعد از رحلت امام(ره) مورد بی مهری، حمله و هجمه های فراوان قرار گرفت.

وی با انتقاد از دولت نهم گفت: با آمدن دولت نهم تولید کاهش یافت و واردات و مصرف گرایی بشدت افزایش یافت.

وی با اشاره به کاندیداتوری میرحسین موسوی گفت: اکنون میر حسین احساس خطر کرده و وارد میدان شده است.وی از پرداخت پول به دانشجویان از سوی رئیس جمهور به هنگام بازدید از دانشگاه تهران انتقاد کرد.

وی مدعی شد: بخشی از نظامیان خلاف نظر امام وارد صحنه انتخابات شده اند.

صدیقی گفت: چرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی را بر اساس خودمحوری منحل می کنید و به گردن شهید رجایی می اندازید در حالی که رجایی آن را متحول کرد.

پیشنهاد معاون اولی صادق طباطبایی در دولت محسن رضایی

مهر- صادق طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری مهر احتمال پیشنهاد معاون اولی رضایی را به خود رد نکرد و در عین حال تأکید کرد : به هر حال با دولت مورد نظر محسن رضایی همکاری خواهم کرد، اما ترجیح می دهم بیشتر در حوزه های سیاست خارجی و یا فرهنگی و هنری کار کنم.

طباطبایی با بیان اینکه برخی بر این باور بودند که حضور من باعث خواهد شد، قسمت اعظم آرای خاموش به صحنه کشیده شوند، تأکید کرد که خود قصدی برای ثبت نام در انتخابات نداشته است.

دانش جعفری: دلم سوخت

فارس- داوود دانش جعفری پنج شنبه شب در افتتاح ستاد حامیان محسن رضایی در خراسان رضوی در مشهد درباره شایعه رأی شکن بودن محسن رضایی گفت: ایشان برای شکستن رأی کسی نیامده است.

رئیس ستادهای انتخاباتی محسن رضایی در خصوص بغض وی در هنگام مراسم تودیع اش در وزارت اقتصاد تنها به یک جمله بسنده کرد و گفت: دلم سوخت.

رقبای دولت نهم

فارس- حجة الاسلام مهدی طائب عضو هیأت مؤسس جمعیت رسولان انقلاب اسلامی گفت: امروز می بینیم که یک وحدتی برای ناکارآمد نشان دادن و بی برنامگی دولت نهم بوجود آمده است در حالی که تمام گفتارهای رقبا را در مورد دولت جمع کنیم دلیلی برای حرفهایشان وجود ندارد.

کروبی و شعار «هر ایرانی یک سیب»

ایرنا- دردومین سفر مهدی کروبی به اصفهان و در همایش کشوری ستادهای انتخاباتی وی، لوح ستاد انتخاباتی، توسط وی پرده برداری شد که در این لوح نوشته شده بود «هر ایرانی یک سیب».

در این لوح عکس دو زن که دو سیب قرمز را به کروبی هدیه می دهند کشیده شده است و در این مراسم رنگ یاس نماد ستاد تبلیغاتی وی در استان اصفهان معرفی شد.

نقد ابطحی بر یادداشت محمد قوچانی

عصر ایران- محمد علی ابطحی از یادداشت محمد قوچانی درباره حمایت عبدالکریم سروش از مهدی کروبی؛ که در آن تلویحاً خاتمی به نظریه پردازی و دوری از عملگرایی متهم شده بود، انتقاد کرد.

جاسوس جامعه روحانیت!

شهاب نیوز- جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با سلام با بیان اینکه فقط حسن روحانی، پورمحمدی و ناطق مخالف احمدی نژاد هستند، ادعا کرد: تمام اصولگرایان و جامعه روحانیت برای حمایت از احمدی نژاد به اجماع رسیده اند و از او هم عبور نخواهند کرد.

وی با اشاره به انتقادهای اعضای جامعه به احمدی نژاد افزود: بعضی ها وجود مشایی در دولت را ایراد می گیرند ولی مشایی اصلاً عیب دولت نیست چون همه ما یک مشایی داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا آقای محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات گفته اند که جامعه مصداقی وارد انتخابات نمی شود تصریح کرد: ما این کار او را جاسوسی می دانیم.

پیگیری حقوقی انتشار شایعه استعفای بهمنی

فارس- مهدی اسلامی مدیر کل حقوقی و پارلمانی بانک مرکزی گفت که اداره متبوعش در صورت ضرورت منتشرکنندگان شایعه استعفای محمد بهمنی را تحت پیگیر قضایی قرار می دهد.

اگر موسوی رأی نیاورد ...

ایرنا- سهیلا جلودارزاده در نشستی با حضور شماری از دانشجویان در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: امروز آنچه استاد مطهری به عنوان مصادیق آفت عاشورا برشمرد گریبانگیر جامعه مداح ما شده، قبلاً مبلغ پاکت را مشخص می کنند تا مردم را به گریه بیندازند.

قرار نبود این قدر بگوییم که مردم تلویزیون را خاموش کنند، قرار بود عالمانه از حسین بگوییم.

سخنگوی ائتلاف مردمی حامیان موسوی افزود: می خواهیم تلاش کنیم موسوی رأی بیاورد که این انحرافات را اصلاح کند، اصولگرایی که می خواهد اصلاح کند مثل امام حسین، می خواهد این مسائل را اصلاح کند و گرنه می گویند همه چادری و ریشو بشوند. !!!!!!!

رکسانا: دنبال دکتر خوب پوست هستم

ایرنا- خبرگزاری فرانسه از وین گزارش داد: رکسانا صابری هنگام ورود به فرودگاه بین المللی وین با اشاره به جوشهای روی پیشانی اش گفت: من به دنبال دکتر پوست خوب در وین هستم.

صابری که روسری بر سر نداشت در ادامه این مطلب گفت که به زودی به آنچه که برایش در ایران رخ داد، دلایل بازداشتش، سه ماه حبس و محکومیتش خواهد پرداخت.

پدر رکسانا در پاسخ به این پرسش که آیا دخترش به دوست سینمایی اش «بهمن قبادی» که در جشنواره کن حضور دارد خواهد پیوست گفت: زمان از دست رفت، نمایش فیلم «گربه های ایرانی» روز قبل بود. رکسانا ساعت 4 بامداد روز جمعه، ایران را به مقصد اروپا و سپس آمریکا ترک کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات