صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۹۳۱۰۷

وضعیت سخت نانسی پلوسی/سید مصطفی حسینی


بصیرت: نانسی پلوسی،رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در وضعیت سختی قرار دارد.بر این اساس بسیاری ازدموکراتها انتظار دارند او در خصوص موضع گیری اخیر اوباما مبنی بر عدم انتشار تصاویر مربوط به شکنجه های صورت گرفته در زندانهای این‌کشور سکوت ننموده و موضع گیری قاطعانه ای نماید.اما پلوسی توان‌انجام این کار را ندارد.لازم به‌ذکر است که پلوسی در دوران ریاست جمهوری بوش پسر عملااقدام سازنده ای در برابر جمهوریخواهان و افرادی‌مانند چنی صورت ندارد .پلوسی با وجود اینکه در جریان شکنجه زندانیان و مظنونان تروریستی قرار داشت،اما حاضر نشده بود در خصوص آنها افشار گری نماید.این مسئله وجهه پلوسی رادر نزد مردم آمریکا خدشه دار نموده است.
نانسی پلوسی اخیرا اظهار نموده که سازمان سی آی ای اکنون درحال گمراهکردن مردم است . رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در وضع سختی قرار دارد . وی در سال دوهزار و شش و زمانی که رئیس سی آی ای یک فرد جمهوریخواه بود هدف حمله قرار گرفت و اکنون هم که رئیس سی آی ای فردی دموکرات است نانسی پلوسی هدف حمله قرار گرفته است.سازمان سی آی ای بلافاصله بعد از سخنان نانسی پلوسی واکنش نشان داد و با انتشار مدارکی سخنان نانسی پلوسی را انکار کرد.
“جان شادگ” نماینده ایالت آریزونا در خصوص وضعیتی که پلوسی در آن قرار گرفته است اظهارات جالب توجهی بر زبان می آورد:
“..آنچه که اکنون مطرح است مشکل اعتبار است .برای رئیس مجلس بسیار سخت است که بگوید که سازمان سی آی ای اکنون درحال گمراه کردن مردم است و یا اینکه بگوید این سازمان آن زمان (سال دوهزار و دو ) درحال گمراه کردن مردم بود چون سازمان سی آی ای مدارکی منتشر کرده و بر مدارک خود تاکید کرده است.”
لازم به ذکر است که سران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواهان‌در جریان آنچه در زندانهای ایالات متحده میگذرد قرار دارند امااطلاعات مربوط را افشا نمیکنند. هریک از زندانیان گوانتانامو که از این اسارتگاه مخوف آزاد می شوند در خصوص شکنجه های سختی که بر روی آنها صورت گرفته اظهارات تاسفبرانگیزی را بر زبان میرانند.برخلاف ادعاهای افرادی همچون باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات آمریکا و همفکران وی، دموکراتهای آمریکا نیز همانند جمهوریخواهان تلاش کردند تا با تصویب یک قانون جدید و ایجاد دادگاه نظامی در زندانهای آمریکا، از کسانی که دستور استفاده از تکنیکهای بازپرسی پیشرفته(شکنجه) مثل خفگی مصنوعی با آب و غرق در آب شبیه‌سازی(دراونینگ) را صادر کردند و همچنین از کسانی که در شکنجه زندانیان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم دست داشتند حمایت نمایند و از پیگرد قانونی آنها جلوگیری کنند. به راستی اوباما و دموکراتها چگونه میتوانند کند بودن روند آزادی زندانیان گوانتانامو و وجود شکنجه در ایالات متحده را توجیه نمایند؟
دموکراتها نیز مانند جمهوریخواهان پروژه شکنجه علیه مخالفان آمریکا را به صورتی هدفمند هدایت می کنند.از این حیث میان باراک اوباما و بوش تفاوتی وجود نداشته و هر دوی آنها از کاربرد شکنجه در زندانهایی مانند گوانتانامو حمایت میکنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات