وزارت خزانه دارى امریکا اعلام کرد دو ایرانى را به اتهام مشارکت در برنامه هسته اى ایران مورد تحریم قرار داده است. این اقدام وزارت خزنه دارى امریکا منجر به ممنوعیت مبادلات تجارى بانک ها یا شهروندان امریکایى با دو ایرانى با نام هاى محمد قنادى که با سازمان انرژى اتمى ایران همکارى مى کند و على حاجى نیا لیل آبادى که چنین همکارى اى را با شرکت انرژى مصباح دارد، مى شود. به گفته این وزارتخانه، شرکت انرژى مصباح تلاش کرده موادى را براى پروژه آب سنگین ایران به دست آورد و سازمان انرژى اتمى ایران نیز بر برنامه هسته اى ایران نظارت دارد.