صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۹۴۱۶۸

اخبار ویژه روزنامه های سیزدهم خرداد88


کیهان

نشریه و هزاران سایت براى انتقام کشى از یک نفر؟! (خبر ویژه)

نان قرض دادن مطبوعات وابسته به 3 نامزد رقیب احمدی نژاد و تلاش مشترک برای جنگ روانی علیه رئیس جمهور، این گمانه را که در پشت پرده تحرکات مشترکی برای مدیریت فضای انتخاباتی علیه احمدی نژاد  در جریان است، تقویت می کند.

دیروز روزنامه اعتماد ملی مقاله ای از امیر علی امیری مدیر مسئول تابناک و از اعضای اصلی ستاد محسن رضایی، چاپ کرد که طی آن در راستای جنگ روانی تشدید یافته ادعا شده بود احمدی نژاد بازنده انتخابات است.

از سوی دیگر روزنامه فرهنگ آشتی که در دوره جدید ظاهراً در خدمت رضایی فعالیت می کرد تیتر یک خود را به این عنوان اختصاص داد «شیب تند صعودی رقبای احمدی نژاد؛ انتخابات در مرحله اول نهایی می شود». گوینده این ادعا امامی ناصری رئیس ائتلاف مردمی(!) حمایت از سردار کبیر (هاشمی) در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل بود. وی امسال از سوی رضایی به عنوان دبیر ستاد دولت ائتلافی منصوب شد. امامی ناصری در گفت وگو با فرهنگ آشتی مدعی شد «با توجه به اینکه موسوی 20 سال در ارکان اجرایی نبوده، توقع این است که رأی بیاورد.»!

برخی تحلیل ها حاکی از آن است که جریان های ناکام انتخابات سال 84 با هماهنگی مشترک و احیای ائتلاف وسیع آن دوره، درصدد جبران شکست  4 سال پیش و لااقل کاستن از آرای احمدی نژاد هستند.

گفتنی است بیش از 70 روزنامه و هفته نامه و مجله به انحاء مختلف و در پوشش سلیقه ها و ستادهای به ظاهر متفاوت، در جبهه تخریب و جنگ روانی علیه احمدی نژاد فعالیت می کنند و این علاوه بر هزاران سایت و وبلاگی است که مأموریت مشترکی را به انجام می رسانند.

 مطربى نکنیم که دیگر حرفى با مردم نداریم! (خبر ویژه)

پررنگ شدن  رفتارهای ناهنجار و ضد ارزشی در میتینگ های انتخاباتی ستاد موسوی و تبدیل این مراسم به محافل رقص و پایکوبی و فحاشی علیه مقدسات باعث نگرانی بانیان مراسم و توسل به ترفند فرافکنی شد.

در حالی که بانیان این مراسم خود مهمان ها را دعوت کرده و حتی با اتوبوس به مراسم می آورند و می برند، اخیراً اصلاح طلبان و سایت ها و روزنامه های آنها با نگرانی از این که شگرد جمع آرا به شیوه لمپنیسم به ضد خود تبدیل شود و موجب بدبینی افکار عمومی می گردد، ادعا می کنند  ترتیب دادن چنین صحنه هایی ربطی به آنها ندارد و ناشی از شیطنت رقباست. یاری نیوز ارگان حزب مشارکت در این عرصه تا آنجا پیش رفت که مدعی شد اتفاقات پیش آمده محصول «اطلاعات موازی» است و آنها در حال راه انداختن کارناوال هستند!

اما آنچه دست این طیف را رو می کند ذوق زدگی از وضع پیش آمده طی جلسات دو سه ماه اخیر است. به عنوان مثال همین سایت یاری نیوز و اغلب سایت های همسو با هیجان تصاویر و کلیپ های مربوط به رفتارهای زننده را به طور وسیع انتشار داده اند در حالی که طی این 3 ماه فرصت داشته اند لااقل یکبار به حضور عناصر بدحجاب و لمپن و یا هتاکان به ارزش های ملی و اسلامی اعتراض کنند. همچنان که سخنران ها و بانیان مراسم به ویژه شخص میرحسین موسوی هرگز به عناصر مذکور به خاطر وضعیت زننده ای که ایجاد می کنند، اعتراض نکرده اند. علت هم روشن است؛ خیال می کنند حالا که به خاطر خدمتگزاری و سختکوشی  و عدالت خواهی دولت نمی توانند رأی های توأم با شعور و سلامت را جمع کنند پس به هیجان آفرینی و ابتذال روی آورند شاید که چند رأی در سبد آنها بریزد! آنها نگرانند با کوچک ترین اعتراض به برخی حاضران در میتینگ ها، معلوم شود که چند نفر آدم از سر عقل و بررسی و تدبیر پای میتینگ آمده اند.

گفتنی است همین دیروز روزنامه اندیشه نو ارگان ستاد موسوی عکس بزرگ صفحه اول خود را به تصویری از کارناوال خیابانی برخی مدعیان حمایت از موسوی اختصاص داد و نوشت: جوانان خیابان ها را برای موسوی بستند

جمهورى اسلامى با هنرمندى اپوزیسیون را به بازى گرفته است (خبر ویژه)

تلاش محافل ضدانقلاب برای بی فایده نشان دادن و کم فروغ کردن انتخابات شدت یافته است.

یک روز پس از آن که صدای آمریکا با کنار گذاشتن خویشتنداری، انتخابات را انتصابات خواند و از ملت ایران خواست با شرکت در این رویداد بزرگ ملی، به تقویت جمهوری اسلامی نپردازند، سایت ضدانقلابی  روز آن لاین هم دست به کار شد و ضمن تخطئه انتخابات اعلام کرد این انتخابات پیروزی ساختار جمهوری اسلامی است.

روز آن لاین با ادعای این که «انتخابات در هر دوره بیش از گذشته فاقد معنا و استانداردها می شود» می نویسد: در هر دوره ای گامی به سوی نزدیک شدن به یک بازی کنترل شده درون حکومتی برداشته شده و اکنون با یکی از کم نمونه ترین اشکال مدیریت و مهندسی انتخابات روبرو هستیم. هم اکنون به 3 کاندیدای رقیب رئیس جمهور نمی توان امید تغییر داشت. آنها بر تغییر روبنایی استوارند! مرور برنامه های آنان نشان می دهد نقدها و برنامه هایشان شباهت های غیرقابل کتمانی به یکدیگر دارند که در آن اثری از اصلاحات ساختاری یافت نمی شود. هر چهار نفر با شدت و ضعف از ادامه غنی سازی اورانیوم سخن می گویند.

این سایت که توسط عناصر گروهکی فراری و با بودجه و سیاستگذاری محافل اطلاعاتی در غرب فعالیت می کند، در پایان می نویسد: به این ترتیب از درون این رقابت هر کس بیرون آید، تنها دگرگونی های کوچکی را دنبال خواهد کرد که تازه باید امیدوار بود این دگرگونی ها به سوی مثبت میل پیدا کند و به راستی انتظار «کار بزرگ» کردن از کاندیداهای موجود و «اصلاحات ساختاری» بیهوده و بی جاست. چنین رویدادی را البته شاید باید از هنر ساختار سیاسی ایران دانست اما پیروزی این «هنرمند» هنگامی تکامل می یابد که گروه های سیاسی منتقد و دگراندیش جز گروه کوچک بی صدایی، به جای ایستادگی در برابر دور باطل، به بازی مدیریت شده سیستم تن می دهند و صدای اعتراض خود را با تبلیغ رسای این و آن در جهت شور بخشیدن به رقابت مهندسی شده جایگزین می کنند... ما می ترسیم، تن می دهیم و عاقبت ساختار، قدرت می یابد.

 به جاى سبز، قرمز بپوشید اما با مردم روراست باشید (خبر ویژه)

بازداشت رئیس شاخه جوانان گروهک نهضت آزادی به اتهام تبلیغ ضد نظام، اعتراض رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را برانگیخت. عماد بهاور که خود را هسته مرکزی پویش حمایت از خاتمی (موج سوم) نیز جا زده بود، در پوشش حمایت از اصلاح طلبان مشغول فعالیت های تخریبی علیه اصل نظام بود و اساساً بازداشت وی بنابر اعلام مراجع قضایی ارتباطی به تبلیغات انتخاباتی ندارد. اما بهزادیان نژاد با جانبداری غیرمترقبه از این عضو گروهک نهضت آزادی مدعی شد «بازداشت نامبرده به خاطر اقبال افکار عمومی به موسوی بوده است»!

این ماجرا از آن جهت قابل تأمل به نظر می رسد که موسوی در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و در پی اعتراض یک دانشجو مبنی بر اینکه «چرا شما با گروهک هایی نظیر ملی- مذهبی ها پیوند برقرار کرده اید» با عصبانیت گفته بود «به جای لباس سیاه برو لباس قرمز بپوش اما دروغ نگو. من با آنها ارتباطی ندارم.»

اما اکنون به تدریج ارتباطات گسترده گروهک هایی نظیر نهضت آزادی و گروهک ملی- مذهبی (کسانی نظیر سحابی) با ستاد موسوی آشکارتر می شود تا آن جا که کسانی چون غلام عباس توسلی، سحابی و حبیب پیمان و... در جلسات استانی ستادهای موسوی حضور به هم می رسانند و به عنوان سخنران جلسه! ستادهای مذکور را توجیه می کنند. این گونه نشست ها مکرراً در شهرهای مختلف برگزار شده ضمن اینکه اکثر سخنرانان جلسات تبلیغاتی ستاد موسوی- غیر از عناصر گروهکی- سران حزب مشارکت، سازمان مجاهدین و بعضاً کارگزارانی ها هستند و کمتر از اعضای ستاد خود موسوی اثری دیده می شود.

به نظر می رسد براساس استدلال آقای موسوی باید گفت شما به جای شال و کلاه سبز سیدی، لباس قرمز یزیدی بپوشید اما بر سر پیوند ستاد خود با گروهک ها، صادقانه با مردم مواجه شوید.

کاریکاتوریستى که تدارکاتچى را تبدیل به اعتبار ریاست جمهورى کرد (خبر ویژه)

عضو مشترک سازمان مجاهدین و حزب مشارکت مدعی شد اصلاح طلبان از طریق خاتمی به دنبال اعتبار بخشیدن به ریاست جمهوری هستند. تاج زاده که در ستاد انتخاباتی احزاب متبوع خود در بندرعباس سخن می گفت، ادعا کرد: شعار امروز ما اعتبار بخشیدن به ریاست جمهوری توسط خاتمی، بزرگوار بودن کروبی و انتخاب موسوی به عنوان رئیس جمهور است.

وی در اغراق کاریکاتوری توضیح نداد مشکل نامزد احزاب متبوعش چیست که باید خاتمی به ریاست جمهوری وی اعتبار بخشد و قیم او باشد. در عین حال ادعای  اعتبار بخشی به ریاست جمهوری از طریق خاتمی در تناقض با مواضع 6-5 سال پیش همین احزاب افراطی است که مدعی بودند خاتمی از اصلاحات منحرف و تبدیل به تدارکاتچی شده است. افراطیون آن روزگار با لحنی تحکم آمیز خاتمی و دولت وی را تحت فشار گذاشته بودند تا با استعفا و خروج از حاکمیت، از وضعیت تدارکاتچی خارج شود و اکنون معلوم نیست چگونه می توان کسی را هم تدارکاتچی و ناتوان خواند و هم مایه اعتبار ریاست جمهوری معرفی کرد!

گفتنی است اخیرا رضا علیجانی از عناصر گروهکی ضمن انتقاد از برخی حامیان موسوی و کروبی که دنبال روتوش و تحریف چهره آنها هستند، در روزنامه اعتماد ملی نوشت: آقای تاج زاده که تخصص ویژه ای در سخن پردازی برای موج سازی ساده و اغراق آمیز در مورد تاکتیک های روزمره دارد، می گوید موسوی دنباله رو اندیشه اصلاحی است.

 کدام تغییر؟ این 1490نفر که 20سال در دولت بودند (خبر ویژه)

سایت ستاد انتخاباتی موسوی فاش کرد حداقل 1490مقام و مدیر دولتی سابق در ستاد وی جمع شده و مشغول تبلیغات انتخاباتی هستند. قلم نیوز تصریح کرد از این تعداد، 12نفر معاون رئیس جمهور و نخست وزیر، 22نفر وزیر، 46نفر معاون وزیر، 170نفر نماینده مجلس، 40نفر استاندار، 55نفر معاون استاندار، 250نفر فرماندار و 320نفر شهردار بوده اند.

فهرست کردن این آمار از آن جهت جالب است که موسوی و اصلاح طلبان حامی وی مدعی تغییر در کشور هستند حال آن که به تصریح آمار مذکور، حامیان اصلی و جدی وی طی بیش از دو دهه، سکان اداره دولت، وزارتخانه ها، استانداری ها، فرمانداری ها و شهرداری ها را به دست داشته اند و در واقع اگر کاستی ها و نقص هایی مورد اعتراض قرار می گیرد قبل از هر چیز آنها باید متهم اصلی قلمداد شوند نه اینکه ستادی با این قواره و مشخصات چنان القا کند که اپوزیسیون وضع موجود است و از آسمان افتاده، و انگشت اتهام را به سمت دولتی بگیرد که میراث دار عملکرد همین مقامات است.

البته ان شاءالله این 1490نفر میل به قدرت در سرشان نمی پرورانند و قصد دارند  عملکرد خود را اصلاح و جبران کنند!

قلم نیوز برای اینکه سوء تفاهمی پیش نیاید تصریح کرده «بدیهی است این آمار شامل دیگر مسئولانی که از مهندس موسوی طرفداری می کنند ولی رسما در ستاد ایشان فعالیت ندارند، نمی شود.»

 رکوردشکنى آقاى خالى بند (خبر ویژه)

حامیان مصطفی معین در انتخابات 4 سال پیش که ادعا می کردند وی دست کم 17میلیون رای دارد و رئیس جمهور  خواهد شد، بدون عبرت گرفتن از آن ماجرا مجدداً مشغول نظرسازی و جنگ روانی با مردم هستند.

در این زمینه برخی اعضای احزاب مشارکت و مجاهدین در اظهاراتی شبیه هم که بوی سناریویی هماهنگ را می دهد طی هفته ها و روزهای اخیر مدعی شده اند نامزد مورد حمایت این احزاب بالاترین رای را دارد. در القای این سناریو کسانی چون رمضان زاده، تاج زاده، آرمین، بهزاد نبوی و... همراه هستند. تاج زاده پریروز در بندرعباس با ادعایی مشابه گفت: براساس نظرسنجی ها میرحسین موسوی منتخب اول مردم است.

وی همچنین با استناد به سخنان یک روحانی که پیش از این به تحریف مواضع حضرت امام به نفع جریان تجدیدنظر طلب (تحریف نظرطلب) پرداخته بود اما تاج زاده وی را مرجع معرفی می کرد، گفت: وقتی مرجعیت شیعه می گوید رای دادن به فرد دروغگو حرام است، انگشت اشاره تنها یک نفر را نشان می دهد.

تاج زاده توضیح نداد که آیا کسی می تواند نظر خلاف خود را به دروغ به حضرت امام نسبت دهد و صلاحیت روحانی بودن- چه رسد به مرجعیت- را داشته باشد؟ همچنین خوب بود تاج زاده اشاره می کرد که عضو دیگر حزب متبوع وی (سازمان مجاهدین) صراحتاً تقلید از مرجعیت را با رفتار میمون مساوی می داند

قدس

اخبار ویژه 

کرباسچی رقم را بالا برد؛ 200

مهر- کرباسچی، مشاور عالی ستاد انتخاباتی کروبی پیش از ظهر دوشنبه در فرهنگسرای شهرداری یزد گفت: کروبی در صورت رئیس جمهورشدن و اگر نفت به بشکه 150 دلار برسد به هر ایرانی 200 هزار تومان می دهد.کروبی پیش از این وعده کرده بود به هر ایرانی 70 هزار تومان پرداخت کند.

بی.بی.سی: موسوی از اصلاح طلبان فاصله بگیرد

ایرنا- «جان لاین» خبرنگار بی.بی.سی در تهران در گزارش خود برای این شبکه تلویزیونی گفت: آقای موسوی برای اینکه بتواند آرای بخشی از اصولگرایان را جلب کند باید از اصلاح طلبان فاصله بگیرد.

این خبرنگار در ادامه افزوده است: موسوی یک مبارز انتخاباتی بزرگ نیست زیرا وی شورآفرین نیست.

ورود به حیاط خلوتها،هزینه کلان دارد

گناباد - خبرنگار قدس: رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ ایران در گناباد با انتقاد از برخی خواص گفت: برخی از آنها در دوران قدرت حیاط خلوتهایی ایجاد کردند تا در زمان کناره گیری از قدرت بتوانند از این حیاط خلوتها استفاده سیاسی بکنند و اکنون این حیاط خلوتها به کانون قدرت تبدیل شده است و هیچ گونه نظارتی را هم بر نمی تابند.

وی افزود: از واکنش برخی می توان فهمید که در این دولت به حیاط خلوتها لطمه خورده است، یا نه؟

سلیمی نمین تصریح کرد: ورود به عرصه های سخت و جایگاه هایی که حریم قدرتمندان است هزینه کلانی دارد و گاه، کشور را دچار بحران می کند.

واکنش مهاجرانی به خبر ایرنا

عصرایران - در پی اعلام خبرگزاری رسمی دولت مبنی بر بازگشت سیدعطاءا... مهاجرانی به ایران برای کمک به کروبی، مهاجرانی با انتشار یادداشت کوتاهی در سایت خود خبر ایرنا را دروغ خواند.

پروین حمایتش از یک نامزد را تکذیب کرد

فارس- علی پروین، سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس و پیشکسوت این تیم پرطرفدار پایتخت، خبر حمایتش از یک نامزد انتخاباتی را تکذیب کرد.

سرنخ هایی از عملیات خرابکارانه در پرواز کیش ایر

مهر- حجازی، استاندار خوزستان درجمع خبرنگاران گفت: سرنخهایی در خصوص حادثه پرواز کیش ایر به دست آمده، اما به دلایل امنیتی اکنون قادر به بازگو کردن جزئیات این حادثه نیستم.

وی افزود: هدف این بمبگذاری، نا امن کردن فضای کشور و برانگیختن احساسات قومی و مذهبی در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری است.

مشایی نباید در کنار احمدی نژاد باشد

مهر- دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: حمایت شخص من از احمدی نژاد جدی است، اما ازسوی دیگر، پس از انتخابات از مطالباتی که از او داریم نبود عناصری مانند رحیم مشایی در کنار اوست.

آن طورکه او برای مردم تلاش می کند، من برای خانواده ام نمی دوم

ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آن طور که احمدی نژاد برای مردم تلاش می کند من برای خانواده ام نمی دوم.

فهرست کابینه موسوی تکذیب شد

عصرایران - یکی از اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد میرحسین با «ضعیف» خواندن کلیت فهرست منتشره شده به عنوان کابینه میرحسین گفت: مردم مطمئن باشند میرحسین، کابینه ای متشکل از افراد «خوشنام، پاک، تحصیل کرده و مدیر» بر سر کار خواهد آورد که بسیار کارآمدتر از این فهرست هستند.

نامه مشترک محتشمی پور و الویری به وزیر کشور

قلم- محتشمی پور و الویری، رؤسای کمیته های صیانت از آرای موسوی و کروبی، در نامه ای مشترک به وزیر کشور، تعیین تعداد اعضای هر شعبه رأی را پیش از آغاز رأی گیری خواستار شدند.

انتقاد علی مطهری از 20/30

قلم نیوز- علی مطهری، نماینده قوه مقننه در شورای نظارت بر صدا و سیما با انتقاد از برنامه خبری 20/30 مبنی بر اعتراض به پخش مستند یکی از کاندیداها آن را یک بداخلاقی انتخاباتی از سوی صداوسیما نامید و گفت: من خودم این مورد را پیگیری و با ضرغامی صحبت می کنم.

واکنش 4 نفتی به ادعاهای انتخاباتی ترکان

ایرنا- پس از آنکه اکبر ترکان مدعی شد، آمار نفتی ارایه شده به طور کامل اشتباه است، چهار معاون وزیر نفت با تکذیب مواضع ترکان بر درستی آمار ارایه شده از سوی رئیس جمهور تأکید کردند.

احمدی نژاد: معاون متخلف وزیر نفت را عزل کردم

فارس- رئیس جمهور احمدی نژاد دیروز در سخنانی در پاکدشت گفت: پس از تحقیقات درباره یکی از قراردادهای نفتی، وقتی فهمیدم که یک معاون وزیر نفت این تخلف را کرده، او را عزل کردم و امروز همین فرد در رسانه ها علیه دولت مصاحبه می کند و می گوید که سیاست اقتصادی دولت نادرست است.

ارتباط برخی مسؤولان سابق با باندهای انحصار دارو

فارس- کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت در مصاحبه ای می گوید: برخی از مسؤولان وزارت بهداشت در دولت قبل با باندهای انحصار دارو ارتباط داشتند و ما در بررسیهایی که انجام دادیم در برخی موارد به ریشه هایی از زد و بند با باند های قدرت و ثروت رسیدیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات