صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۷  ، 
کد خبر : ۹۸۳۹۱
بازخوانی فرمایشات حضرت آیت الله خامنه‌ای؛

جبهه عظیم کفر با شورای نگهبان مخالفند


بصیرت:: من البته به‏هیچ‏وجه توصیه نمى‏کنم که کسى در مقابل افرادى که مى‏خواهند با قانون گردن‏کلفتى کنند کوتاه بیاید؛ این را هم به آقایان گفتم.
به گزراش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان در سخنرانی ‌های مختلفی ضمن تحسین عملکرد شورای نگهبان با تاکید بر فصل الخطاب قرار دادن نظرات شورای نگهبان همانند بنیانگذار انقلاب اسلامی بر لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها، احزاب و افراد تاکید ورزیده‌اند.
گزیده‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تمکین مسئولان ، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان به شرح ذیل است:

*وقتی قانونی در شورای‌نگهبان تصویب شد، باید حتماً به آن عمل شود

"...... وقتی قانونی با سازوکار قانون اساسی در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد، باید تا مادامی که تغییر نکرده حتماً به آن عمل شود..... "
(دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت2/6/1387)


*جبهه عظیم کفر با شورای نگهبان مخالفند

"....امروز براى اولین بار در تاریخ کشور ما، بلکه در تاریخ کشورهاى اسلامى، بعد از صدر اسلام، دین منشأ و منبع قدرت و تدبیر امور و اداره ى جامعه شده است. شاخص، بودن و نبودن روحانى نیست؛ شاخص، بودن دین و نبودن دین است. مجلس قانونگذار ما، مجلس شوراى اسلامى است؛ یعنى ملاک قبول و عدم قبول قوانین ما، انطباق و عدم انطباقِ با دین است - شوراى نگهبان، یعنى قوه ى مجریه ى کشور و همه ى بازوان و دستان و سرانگشتان اداره ى کشور، به یک منشأ دینى متصل مى شود؛ اینها خصوصیات اصلى جامعه ى امروز ماست؛ این در گذشته سابقه نداشته است. اگر مى بینید جبهه ى عظیم کفر و استکبار در همه ى اشکال گوناگون آن با این نقاط بشدت معارضه مى کند، به خاطر این است. با شوراى نگهبان سخت مخالفند؛ با مجلسى که شوراى اسلامى باشد، بشدت مخالفند؛ با رئیس جمهورى که دم از اسلام بزند، بشدت مخالفند؛ به طریق اولى با رهبرى و ولایت فقیه صددرصد مخالفند؛ چون اینها نقطه هاى اساسى یى است که حرکت و جهتگیرى اسلامىِ نظام را تأمین مى کند. اگر در تاریخ همین طور عقب بروید، این وضعیت تا صدر اسلام سابقه ندارد..... "
(22/3/1383در دیدار طلاب و اساتید مدرسه‏ى علمیه‏ى آیةاللَّه مجتهدى)

*مجموعه‌ای شورای نگهبان از شخصیتهاى خوشنام و امین بسیار با ارزش و گرانبهاست

"....مجموعه شوراى نگهبان، مجموعه بسیار با ارزش و گرانبهایى است؛ فقها و حقوقدانان محترم؛ شخصیتهاى خوشنام، خوش‏سابقه و امین. بنابراین حقیقتاً مى‏توانید یک نگاهِ با فرصتى بکنید و اطمینان مردم هم جلب خواهد شد. من البته به‏هیچ‏وجه توصیه نمى‏کنم که کسى در مقابل افرادى که مى‏خواهند با قانون گردن‏کلفتى کنند کوتاه بیاید؛ این را هم به آقایان گفتم، هم به بعضى از کسانى که براى شکایت پیش ما آمدند؛ اما مؤکّداً توصیه مى‏کنم که مراقب باشید حقّ کسى ضایع نشود؛ چون ردّ صلاحیت چیز کوچکى نیست؛ یعنى این‏که ما کسى را ردّ صلاحیت کنیم و احیاناً صلاحیت داشته باشد. «جرح»، مسأله خیلى مهمى است. این‏طور نیست که بگوییم ما این‏طور فهمیدیم؛ نه، باید جوانبش کاملاً دیده و رعایت شود. در بعضى از موارد و مصادیقى - بنا نداریم وارد جزئیّات شویم - که به بنده دو سه روز قبل ارائه شد و دیدم، این معنا و آنچه انسان انتظار دارد، وجود نداشت. باید سعى کنید آنچه انجام مى‏گیرد، متقن باشد. من همواره به دوستان عزیز و محترم شوراى نگهبان گفته‏ام که انسان باید جاى پا را مستحکم انتخاب کند و بر روى آن بایستد؛ زیر پا نبایستى سست باشد و هیچ شبهه تخلّف و تخطّى از قانون یا کوتاهى در امر تطبیق با قانون نباید به‏وجود آید..... "
( 24/10/1382 در دیدار اعضاى شوراى نگهبان)‏

*شوراى نگهبان عماد ملت و دین و مایه‏ى اطمینان و سکینه‏ى قلب مؤمنین است
شوراى نگهبان عماد ملت و دین و مایه‏ى اطمینان و سکینه‏ى قلب مؤمنین است و درحقیقت نبض نظام اسلامى به شمار مى‏رود. وقتى شوراى نگهبان مثل همه‏ى دوره‏هاى گذشته‏ى آن قوى و قاطع و دقیق باشد، موجب آرامش کسانى مى‏شود که دلشان براى اسلام مى‏تپد و آرزویشان تحقق اهداف اسلامى و شریعت حقه‏ى نبویه است..... "
(در مراسم بیعت فقها و حقوقدانان شوراى نگهبان‏21/3/1368)

*اگر روزى شوراى‌نگهبان تضعیف حیثیتى و هویتى شود ضربه‏ به انقلاب‌خواهدخورد

"....اگر خداى نکرده روزى شوراى نگهبان تضعیف بشود - چه تضعیف حیثیتى، و چه تضعیف هویتى و درونى - مطمئناً ضربه‏ى جبران‏ناپذیرى به انقلاب خواهد خورد. این نقطه که نمایشگر صحت و اتقان تصمیم‏گیرى در نظام اسلامى است، تأثیر فوق‏العاده و تعیین‏کننده‏یى در حرکت نظام دارد و جز با اخلاص و استمداد از پروردگار و طلب هدایت از او، هیچ کار نمى‏شود کرد.... "
(در مراسم بیعت فقها و حقوقدانان شوراى نگهبان‏21/3/1368)

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات