صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۰  ، 
کد خبر : ۹۸۸۹

سردار اشتری درتشریح طرح ارتقای امنیت اجتماعی:گام اول ارشاد و آموزش است


از آنجائیکه یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با جرایم مشهود است طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از اردیبهشت ماه امسال در تهران و سایر استانها آغاز شده است.

سردار اشتری ضمن بیان مطلب فوق افزود: در سالهای گذشته نیز تحت عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گامهایی در راستای این طرح برداشته شد و این طرح عمدتاً برخاسته از همین باور دینی و فریضه اسلامی برای حفظ و ارزشهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که دراین طرح با پوششهای نامناسب، ماهواره، اراذل و اوباش...برخورد می شود گفت: حداقل کاری که شد این بود که مدهایی که قرار بود بطور میلیونی در سراسر کشور توزیع شود اشاعه پیدا نکرد و جلوی آنها گرفته شد و با تمام صنوف واتحادیه ها جلسه گذاشتیم تا لباسی در شان جامعه اسلامی بدوزند وتولید کنند.

اشتری محورهای مأموریت نیروی انتظامی را برخورد با اراذل و اوباش، حمل سگ، آلودگی صوتی، ورود مشروبات الکلی، CD های مستهجن وباندهای اشاعه فساد وفحشا عنوان کرد وگفت: برای سال 86 قرار شد کار گروهی و عملی وکارشناسانه انجام دهیم و با بهره گیری از اساتید حوزه ودانشگاه راهبردها وسیاستهای نظام را در عرصه فرهنگی و اخلاقی بکاربندیم چرا که با توجه به تماسهای مکرر مردم برخورد با عوامل برهم زننده امنیت اخلاقی واجتماعی خواست اکثر مردم متدین وشهروندان بود.

وی با اشاره به اینکه هدف ما پاک سازی زمینه های فساد است خاطر نشان کرد: سیاست ها در برخورد با بدحجابی ابتدا اقدامات آموزشی وپرداختن به آثار سو این معضل، برگزاری نمایشگاهها ونظارت برصنوف که درگذشته صورت نمی گرفت، بود که درجریان اجرای آن 90 درصد ارشاد توسط افسران خانم آموزش دیده، 9 درصد اخذ تعهد وفقط یک درصد برخورد انتظامی و قضایی داشتیم.

اشتری از برخورد شدید با توزیع کنندگان فیلمهای خانوادگی ومستهجن خبر داد و گفت: در همین راستا 10 باند تهران دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. وی با انتقاد از برخی از مطبوعات ومحافل سیاسی در هجمه به نیروی انتظامی در اجرای طرح امنیت اجتماعی گفت: متاسفانه درمهرماه سال گذشته در داخل عده ای علیه نیروی انتظامی به خاطر جمع آوری ماهواره موضع گرفتند ولی با این حال 70 درصد ماهواره ها از شهرکها وبرجها جمع آوری شد و نکته جالب اینجا بود در برخی جاها مانند شهرک اکباتان تهران مردم خودشان ماهواره شان را جمع کردند.

وی هم چنین به تذکر وتعهد از آژانسهای توریستی اشاره کرد و ادامه داد: مردم از ما درخواست کرده اند تا درتابستان به جزایری مانند کیش وشهرهای تاریخی، هم چنین هتلها وتالارها و باغها نظارت بیشتری داشته باشیم و به همین منظور 200 باغ و هتل و تالار بسته شدند و به آنها تذکر جدی داده شد. پستهای اسکی و سواحل دریاها بخصوص دریای شمال از دیگر جاهایی است که حضور خواهیم داشت و البته حضور بسیجی ها با پوشش ناجا هم بسیار موثر بوده و کمک بزرگی به ما کرده است.

اشتری برخورد با اراذل واوباش واغفال کنندگان دختران و پسران ومتجاوزین عنف ومزاحمین خیابانی را از دیگر مراحل طرح ارتقاء امنیت اجتماعی عنوان کرد واظهار داشت:«عده ای با زور، دختران جوان را به جشنها و پارتی ها می بردندو آنها را تهدید می کردند که اگر با آنها همکاری نکنند فیلمشان را به خانواده هایشان نشان می دهند وآنها هم از ترس آبروی خود با آنها همکاری می کردند در برخی موارد افراد ثروتمند که بازداشت می شدند باوثیقه های 20 میلیونی آزاد می شدند و در یک مورد پدری با یک میلیارد تومان پول پسر مجرمش را آزاد می کند! حلقوم این جنایتکار کجا باید گرفته شود؟ تمام تلاشهای نیروی انتظامی این است که با این مجرمان بشدت برخورد کند.»

وی مبارزه با توزیع کنندگان مشروبات الکلی را نیز مرحله بعدی طرح خواندو گفت: سال گذشته پنج میلیون لیتر مشروبات الکلی کشف شد و برآورد ما این است که چهار برابر آن درکشور مصرف شده است!! وی در ادامه با ارائه آمار تکان دهنده دیگری گفت: چهار میلیون لیتر مشروب خارجی که هنوز 10 روز از تاریخ تولید آن نگذشته بود در تهران و شیراز و... بفروش رفته بود!!

اشتری با بیان اینکه تخلفات در قشر تحصیل کرده بسیار کمتر است گفت: 14591 نفر درکشور اراذل واوباش شناسنامه دار هستند که 56 درصد آنها در تهران هستند و در عملیات ضربتی تعداد زیادی از آنها دستگیر شدند و در محل گردانده شدند. مردم نیز از این حرکت نیروی انتظامی ابراز رضایت کردند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات