بصیرت: ریشه تخاصمات بین ایران و آمریکا را باید در انقلاب اسلامی سال 57جستجو کرد، چرا که انقلاب ایران باعث شد شاه به عنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه سرنگون شده و آمریکا نفوذ خود در خاورمیانه را تا حد زیادی از دست بدهد. این حادثه باعث شد آمریکا دشمنی با ایران را آغاز و اقدام به تحریم آن کشور کند . آمریکا به این دلیل سیاست برخورد با تهران را در پیش گرفت که ایران تنها کشور قدرتمند در منطقه است که تحت نفوذ آمریکا نیست و به همین دلیل آنها تلاش کردند تا با تهدید و تحریم، ایران را به پیروی از سیاست های خود مجبور کنند.با این وجود هم اکنون مشخص شده است که این سیاست آمریکا شکست خورده و آنها مجبور به تغییر موضع خود درباره ارتباط گرفتن با ایران شده اند و دلیل آن نیز واضح است زیرا زمانی که شما از صحبت کردن با طرف مقابل خودداری می کنید نمی توانید تاثیر چندانی در موضعگیری های آن داشته باشید. تغییر موضع دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در برابر ایران نیز نشانه ای از این است که آمریکاییان دریافته اند در صورت مذاکره و ارتباط گرفتن با ایران می توانند تاثیر بیشتری بر روند سیاستگذاری آن کشور داشته باشند. دولت آمریکا از ایران می خواهد مشت های گره کرده خود را باز کند اما این آمریکاییان هستند که طی چند دهه گذشته با تحریم بی دلیل ایران مشت های خود را گره کرده اند. آمریکاییان در این مدت علاوه بر تحریم و بلوکه کردن دارایی های ایران تلاش کرده اند این کشور را هرچه بیشتر تحت فشار قرار داده و آن را مجبور به پیروی از خواسته های خود کنند اما دولت ایران اعلام کرده نوکر آمریکا نخواهد بود. هم اکنون دو گروه مختلف در دولت آمریکا وجود دارند که یکی خواستار همکاری بیشتر با ایران و دیگری خواستار اعمال فشار بیشتر بر آن کشور است و این دسته بندی هم اکنون در اروپا نیز مشاهده می شود بطوری که برخی کشورها و سیاستمداران خواستار تعامل بیشتر با ایران و برخی خواستار اعمال فشار بیشتر بر آن هستند. اعضای گروه واقعگرا که خواستار تعامل با ایران هستند می دانند ایران خصوصا پس از جنگ های عراق و افغانستان و به دلیل موقعیت استراتژیک خود اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و نمی توان آن را نادیده گرفت و آمریکاییان برای حل مشکلات خود در عراق و افغانستان به کمک ایران احتیاج دارند. به همین دلیل است که گروههای واقعگرا در آمریکا از ارتباط گرفتن با ایران حمایت می کنند زیرا می دانند آمریکا برای خروج از باتلاق عراق و افغانستان نیازمند کمک ایران است و به همین دلیل باید سیاست های خود را به صورت بنیادین تغییر داده و پیش شرطها را از میان بردارند. با این وجود گروه دیگری نیز هم در آمریکا و هم در اروپا وجود دارند که می توان از آنها به عنوان نو محافظه کاران و حامیان آنها نام برد و این گروه که دنیس راس نمایندگی آنرا بر عهده دارد به لابی های صهیونیستی نیز نزدیک هستند. این گروه از تندروها عقیده دارند آمریکا باید زمان مشخصی را برای مذاکره و حل مسائل با ایران مشخص کند تا در صورت نتیجه بخش نبودن مذاکرات در این دوره زمانی آنگاه آمریکا ابتدا واردات بنزین توسط ایران را تحریم کرده و در صورت موفقیت آمیز نبودن آن آنگاه اقدام به حمله نظامی کند. در این میان همچنین نباید نقش اسراییل را نادیده گرفت زیرا اسرائیلی ها به عنوان متحدان اصلی آمریکا در منطقه به شدت از نزدیک شدن ایران و آمریکا در هراس هستند زیرا می ترسند در صورت نزدیکی ایران و آمریکا نقش خود به عنوان متحد اصلی آمریکا در منطقه را از دست بدهند. ادامه یافتن تحریم های اعمال شده برضد ایران غیرسازنده و محکوم به شکست است. این تحریم ها باعث تحت فشار قرار گرفتن ایرانیان شده است.