صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۰  ، 
کد خبر : ۹۹۷۳

پاسخ حسینی به سفیر انگلیس درباره باغ منچستر


 "سیدمحمدعلی حسینی" سخنگوی وزارت امور خارجه موضوع "باغ قلهک" و "باغ منچستر" را جدا از هم دانست و گفت : موضوع باغ قلهک توسط قوه قضاییه در کشورمان در دست پیگیری است و مراکز متعلق به جمهوری اسلامی ایران در لندن بویژه باغ منچستر که محل سرکنسولگری سابق ما در آن شهر بوده، کاملا قانونی خریداری شده و اسناد و مدارک قطعی آن موجود است.

حسینی روز روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی در خصوص تهدید سفیر انگلیس در تهران مبنی‌بر اینکه اگر ایران بر روی "باغ قلهک" دست بگذارد، انگلیس نیز بر روی "باغ منچستر" که متعلق‌به ایران است دست خواهد گذاشت، گفت: صحت و سقم وجود این پیام، همچنان نیازبه بررسی بیشتر دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد که بعید است چنین امری صورت گرفته باشد ، چرا که اساسا مغایر وظیفه دیپلماتیک نمایندگان سیاسی کشورهاست.

وی تصریح کرد: موضوع باغ قلهک و املاک قانونی جمهوری اسلامی ایران در انگلیس دو موضوع جدا از هم هستند.

** خبر زخمی شدن "ریگی" را مقامات محلی تایید کرده‌اند

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره خبرهای منتشره مبنی بر زخمی شدن "عبدالمالک ریگی" شرور جنوب شرق کشور نیز گفت : مقامات محلی پاکستان و همچنین مقامات محلی کشور خودمان، چنین خبری را تایید کرده‌اند.

** سفر فرستاده ویژه فرانسه به تهران

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی با اشاره به سفر فرستاده ویژه وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و دیدار وی با "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نماینده ویژه وزیر امور خارجه فرانسه طی یک سال گذشته برای دومین بار به تهران سفر کرده است.

به‌گفته حسینی سفر نماینده ویژه وزارت خارجه فرانسه به تهران درچارچوب مذاکرات و گفت و گوهای دوره‌ای و رایزنیهای سیاسی بین دو کشور در خصوص مسایل منطقه‌ای و بویژه مسایل لبنان صورت گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد که این امر نشان می‌دهد دو کشور ایران و فرانسه، از ظرفیت خوبی برای مشورتها و کمک به‌حل بحرانهای منطقه‌ای برخوردارند.

حسینی تاکید کرد: استمرار اینگونه مذاکرات می‌تواند زمینه مساعدی برای ایجاد ثبات منطقه‌ای و پرهیز از تشدید بحرانهای جاری فراهم آورد.

** محکومیت بمباران "هیلمند"

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در مورد بمباران هیلمند توسط نیروهای ناتو و کشته شدن دانش آموزان در افغانستان، گفت: هدف قرار دادن مردم بیگناه و زنان و مردان و کودکان بیگناه محکوم است.

وی افزود: جای تاسف دارد که بعداز پنج سال، هنوز شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردم بیگناه افغانستان در اثر حملات کور نیروهای غربی در آن کشور هستیم.

حسینی یادآورشد که درطول هفته گذشته قریب ۱۰۰تن از کودکان وانسانهای مظلوم در افغانستان به خاک و خون کشیده شده‌اند.

** طالبانی امروز به تهران می‌آید

حسینی همچنین تایید کرد که "جلال طالبانی" رییس جمهوری عراق امروز (سه‌شنبه) به تهران می‌آید.

پیش از این سفیر عراق در تهران در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرده بود که طالبانی در سفر به تهران، با مقامات ارشد ایرانی دیدار خواهد کرد.

"محمدمجید الشیخ" روابط تهران و بغداد را "درحال پیشرفت مستمر" توصیف و ابراز امیدواری کرد که این روابط به بالاترین سطح برسد.

 

 سفیر عراق همچنین گفت که طالبانی درسفر خود به‌تهران از "سیدعبدالعزیز حکیم" رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و رئیس ائتلاف یکپارچه عراق نیز عیادت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات