تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵  ، 
شناسه خبر : ۲۸۶۶۵۹
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد
(روزنامه فرهيختگان - 1394/07/12 - شماره 1774 - صفحه 2)

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز طی سخنانی در آغاز جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که راه دیپلماسی دولت باید ادامه پیدا کند.

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در این جلسه باز هم یادآور شد که به برنامه‌های دیپلماسی دولت برای رونق تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی نظام در قالب سیاست خارجی، امیدوار است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد که ادامه راه دیپلماسی دولت نیز باید در راستای مصالح نظام و منافع ملی طی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از سخنان دیروز خود به حادثه غمبار حج امسال نیز اشاره کرد. او با اشاره به دو حادثه غمبار در حج امسال، به‌ویژه مرگ مظلومانه حجاج چندین کشور اسلامی، در سرزمینی که پرندگان و درندگان امنیت دارند، گفت: «این اتفاقات، احساسات همه مسلمانان را جریحه‌دار کرد و بدتر از آن، ابهاماتی است که باید روشن شود.»

او همچنین با تاکید بر اهمیت روشن شدن حقیقت و واقعیت این اتفاقات، برای جلوگیری از تکرار و تامین امنیت روانی زائران حرمین شریفین در مکه و مدینه، به برنامه برگشت جنازه‌ها و همچنین مجروحان به کشور اشاره کرد و گفت: «امیدواریم مسئولان مربوطه با اهتمام ویژه، برنامه انتقال اجساد و ادامه درمان مجروحان را در کشور پیگیری کنند که هم باعث تسلی خاطر خانواده‌ها و بازماندگان می‌شود و هم از نگرانی ملی در جامعه می‌کاهد.»

http://www.farheekhtegan.ir/newspaper/page/1774/2/52883/0

ش.د9402698