1 - بايد سطح ، عمق ، حيطه ، ابعاد ، جهت گيري و بالاخره اولويت هاي نفوذ به درستي شناسايي شود. 2 - اگر موارد مذکور در بند 1 به خوبي تبيين و شناسايي نشود ممکن است توسط عوامل نفوذي دشمن بحث نفوذ و برخورد با نفوذ دشمن: يا به ضد خود تبديل شود و به نفوذ بيشتر عوامل دشمن در عرصه هاي تصميم گيري و تصميم سازي نظام بينجامد. يا توسط افراد کم درک و کم بصيرت و يا بي بصيرت (به اصطلاح طبقه روشنفکر) و مطبوعات وابسته ، به انحراف کشيده شود. يا حساسيت خود را از دست داده و به تدريج فرهنگ مبارزه با نفوذ به فراموشي سپرده شده و مردم تحت تاثير برنامه هاي نفوذ ، تغيير رفتار و انديشه را کاملاً پذيرفته باشند. يا به مسئله اي جناحي ، حزبي و سياسي تقليل جايگاه پيدا کند.
يا به ابزاري براي متهم سازي يکديگر تبديل شود.
يا به حربه اي جهت تفرقه بين مردم و تحقق پروژه دوقطبي سازي مبدل شود.
يا....
3 - امروز توطئه جنگ نرم دشمن به "پروژه نفوذ" تبديل شده است.
4 - برخي از دولتمردان ، تحت تاثير تمايلات حزبي و جناحي با استهزا و استخفاف نهادهاي امنيتي که با عوامل نفوذي برخورد مي کنند قصد دارند ضمن عادي سازي نفوذ ، مردم را با خود همراه کرده و موانع نفوذ فرهنگي شيطان بزرگ را از پيش پاي پروژه بردارند.
5 - عرصه هاي مختلف نفوذ عبارت است از:
نفوذ فرهنگي
نفوذ سياسي
نفوذ امنيتي
نفوذ اقتصادي
6 - خطرناک ترين حوزه نفوذ، نفوذ فرهنگي است که تحت عنوان جنگ نرم يا ميکرو پليتيک ميلها و يا تاثيرگذاري بر انديشه مردم کشور هدف (ايران) از آن ياد مي شود.
7 - بهترين ، مؤثر ترين ، کم هزينه ترين و دلپذيرترين راه براي موفقيت بيشتر نفوذ فرهنگي قطعاً نفوذ اقتصادي است و به عبارت ديگر ، شيطان بزرگ براي تحقق اميال شيطاني خود و تغيير رفتار مردم ، از راه نفوذ اقتصادي و شکم مردم است.
8 - از آنجا که هدف مطلوب شيطان بزرگ از انواع نفوذ ، تسلط بر منابع حياتي و غارت ثروت هاي کشور هدف است ،
بي ترديد حتي اگر آنان دنبال نفوذ فرهنگي و سياسي و امنيتي هستند ، هدف غايي و نهايي شان اقتصاد است چرا که در چارچوب فلسفه غرب آن چيزي که اهميت محوري دارد زندگي مادي و ترويج مصرف بيشتر و در نتيجه وابستگي بيشتر به الگوهاي وارداتي است.
http://www.resalat-news.com/Fa/?code=217348
ش.د9404657