سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶  ، 
شناسه خبر : ۳۵۵۲۵۸
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران با تأکیدبر اینکه مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آبهای مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است، گفت: نیازی به حضور بیگانگان در خلیج فارس نیست.

امیر دریاداردوم قادر وظیفه فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع سفرا، وابستگان نظامی، فرماندهان و کارکنان ناوگروه صلح و دوستی پاکستان‌ اظهار داشت: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است.

وی افزود: امنیت دریانوردی در دنیای امروز باعث می‌شود کشورها بتوانند همواره نسبت به مراوده کالاها و خدمات از کشوری به کشور دیگر اقدام کنند و بی‎شک هر کشوری سعی دارد اقداماتی در خصوص امنیت دریایی به اجرا گذارد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این امنیت می‌تواند به‌صورت همکاری با یک کشور دوست یا هم‌پیمان انجام شود و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره علاقه‌مند و آماده توسعه تعاملات در زمینه‌های تمرینات مشترک دریایی، آموزش و همکاری‌های فنی و پشتیبانی با نیروی دریایی پاکستان بوده و بر این باور است که امکانات این دریای پربرکت متعلق به ملت‌های منطقه است.

امیر دریاداردوم قادر وظیفه یادآور شد: اکنون مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آب‌های مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ناو‌گروه 86 اقتدار نداجا با انجام مأموریت صلح و دوستی در اقیانوس‌های هند، آرام، اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ، دریای چین و بازدید از بنادر کشورهای دوست و اعزام هیئت‌های بلندپایه به‌صورت متقابل، زمینه توسعه و تحکیم روابط را فراهم کرده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: روابط دو نیروی دریایی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اجرای تمرینات مشترک فرصتی را برای هماهنگی بیشتر در راستای اجرای هرگونه عملیات مشترک به وجود آورده است.

‌‌پاکستان به‌دنبال ارتقای صلح در منطقه است

‌دریاداردوم بلال، فرمانده ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی پاکستان در دیدار فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعی از فرماندهان، افسران و سفرای برخی کشورها، که بر عرشه ناو پاکستانی برگزار شد، اظهار کرد: رابطه پاکستان و ایران ریشه‌ عمیقی در تاریخ، پیوندهای مذهبی، زبانی، فرهنگی و وابستگی‌های معنوی دارد.

وی ابراز کرد: ایران و پاکستان همواره در شرایط سخت کنار یکدیگر ایستاده‌اند و در برهه‌های حساس تاریخی از یکدیگر حمایت کردند که نمونه‌های آن بسیار است.
فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان تأکید کرد: پاکستان با صداقت تمام، متعهد به گسترش و روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: روابط صمیمانه بین دو کشور به همان اندازه بین نیرو‌های مسلح ما تکرار می‌شود و درواقع روابط بین نیروی دریایی پاکستان و نیرو‌های دریایی ایران در سال‌های متوالی همواره رو به رشد بوده است.

دریاداردوم بلال یادآور شد: پاکستان به‌دنبال ارتقای صلح در منطقه است و همواره در تعهد نیروهای مسلح خود برای حفظ ثبات و مهار تروریست است و حامی سرسخت رویکرد یکپارچه برای مبارزه با تهدیدات امنیت دریایی است.