صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۰۴۳۱
پس از گذشته حدود دو هفته از افتتاح اسکله آمریکا در نوار غزه، این اسکله که با یک هدف نمایشی ساخته شده بود، به صورت کامل محو شد.

پس از فشارهای بین المللی بر ایالات متحده به جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و خصوصا ادامه تحریم غذا، دارو، آب و نیازهای اولیه بر روی مردم غزه، دولت بایدن تصمیم گرفت برای کاهش خشم عمومی در داخل آمریکا و همچنین آرام کردن افکار عمومی در جهان، در اقدامی نمایشی، اسکله ای در شمال غزه ایجاد کند تا از طریق آن اقدام به امداد رسانی به فلسطینیان کند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در رابطه با این اسکله گفت: اسکله آمریکا هیچ کمکی به کاهش بحران انسانی در نوار غزه نکرده است و همچنین صحبت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای درباره ورود کمک‌ها به غزه هیچگونه بازتاب عملی نداشته و کمکی به مقابله با بحران گرسنگی در این منطقه نمی‌کند.

در نهایت اسکله مذکور با سروصدای زیاد دولت آمریکا و هزینه ۳۲۰ میلیون دلاری ساخته شد، اما به نظر می رسد عمر آن کم تر از آن چیزی بود که بایدن و دولت وی بتوانند نتیجه مطلوب شوی رسانه ای خود را از آن بدست بیاورند.

در روزهای قبل ابتدا اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه بخشی از اسکله دریایی آمریکا در سواحل غزه، سر از ساحل اشدود در آورده است. ارتش ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه در حال تلاش برای بر طرف کردن مشکل هستند. اما به نظر می‌رسد که تلاش ها برای بازسازی اسکله، چندان موفقیت آمیز نبود.

در نهایت روز گذشته بر اساس تصاویر ماهواره ای منتشر شده، اسکله آمریکایی غزه، به صورت کامل محو شد تا پروژه رسانه ای آمریکا برای تلطیف افکار عمومی جهان نسبت به خود، با شکستی سنگین مواجه شود.
تصویر ماهواره ای از اسکله آمریکایی در زمان بهره برداری
 
تصویر ماهواره ای از وضعیت فعلی اسکله آمریکایی
 

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقام‌های آگاه گزارش داد که ارتش آمریکا مجبور به تعلیق تحویل کمک‌های خود به غزه از طریق دریا شده است. بر اساس این گزارش علت تعلیق تحویل کمک‌ها خسارت وارد آمده به اسکله‌ای است که آمریکا برای تحویل کمک‌ها از طریق دریا ساخته بود. در نهایت بندر اسکله موقت آمریکا که قرار بود ۲۳ روز در منطقه مستقر باشد، در پی اتفاقات اخیر فعالیتش را تعلیق کرد.