تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۲۴۱۶

وزیر بهداشت فلسطین: ۷۰ درصد شهدا‌ی غزه زن، کودک و سالمندند، هزاران نفر زیر آوارند

وزیر بهداشت فلسطین، امروز با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه، گزارش دادند که 70 درصد شهدا ی غزه زن، کودک و سالمندند و علاوه بر شهید و مجروح شدن هزاران فلسطینی، هزاران نفر هنوز زیر آوارند.

 «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز (شنبه، ۲۸ اکتبر)، در خصوص حملات گسترده شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اذعان داشت: شب‌گذشته، غم‌انگیز بود و شاهد شدیدترین بمباران غزه بودیم.اسرائیل از خروج مجروحان و بیماران از نوار غزه یا ورود تیم‌های پزشکی داوطلب به این منطقه جلوگیری می‌کند. 

وزیر بهداشت فلسطین: ۷۰ درصد شهدا‌ی غزه زن، کودک و سالمندند، هزاران نفر زیر آوارند

وی افزود: بیش از ۷۳۰۰ نفر تاکنون در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها زن، کودک و سالمند هستند و ۱۹ هزار نفر مجروح شده‌اند و هنوز هزاران نفر در زیر آوارند. 

وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد که وضعیت وخیم انسانی در غزه قابل توصیف نیست. اسرائیل کادرهای درمان و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها را هدف قرار می‌دهد و با قطع خطوط برق و ارتباطات به دنبال ارتکاب جنایات بیشتر به دور از چشم جهانیان است. اشغالگر اسرائیلی، هر روز، هرگونه امید به نجات مجروحان و زیر آوارماندگان را با حملات شنیع خود علیه نوار غزه، از بین می‌برد.

از سوی دیگر، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز تحولات غزه را «دردناک» توصیف کرد و گفت که امکان انتقال مجروحان و بیماران وجود ندارد و هیچ پناهگاه امنی نیست. قطع برق و اینترنت نوار غزه دسترسی آمبولانس‌ها به مجروحان را مختل می‌کند. با قطعی اینترنت به کارکنان و مراکز درمانی سازمان جهانی بهداشت دسترسی وجود ندارد.

امروز، در بیست و دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۷۷۰۳ نفر از جمله ۳۵۹۵ کودک و شمار مجروحان به بیش از ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی طی چند ساعت اخیر ۵۳ جنایت جدید مرتکب شده که به شهادت ۳۷۷ نفر منجر شده است. 

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته با قطع کامل اینترنت و همه ارتباطات در غزه، یک عملیات زمینی علیه نوار غزه کلید زد و در مقابل نیز شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که  در حال مقابله با حمله زمینی اشغالگران در بیت حانون و شرق البریج است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات