سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۰۸۱۲
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای همه ما نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است که نسبت به سوابق و عملکرد ۴۵ سال گذشته شفاف باشیم.

«علیرضا زاکانی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین جلسه ستادهای استانی و اقشاری، گفت: یکی از موضوعات مهم، تبدیل تهدید به فرصت است. به عنوان مثال، شهرداری تهران در دوره قبل از ما، ابربدهکار بانکی بود و شهردار قبل در تلویزیون رسماً گفت نمی‌توانم اداره کنم چون بدهی سنگین داریم.

وی ادامه داد: ما به لطف خداوند و با تعامل درست با سیستم بانکی کشور، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری را ابتدا با مذاکره و حذف جرایم حدود ده ساله، به ۸۱ همت کاهش دادیم و سپس نزدیک به ۴۰ درصد آن را تسویه کردیم و همان را پایه سرمایه گذاری بانک‌ها در پروژه‌های شهری کردیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نکته دیگر اینکه برای همه ما نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است نسبت به سوابق و عملکرد ۴۵ سال گذشته شفاف باشیم. هیچ یک از ما ۶ نفر نمی‌تواند طلبکار مردم باشد، همه ما به مردم بدهکاریم و باید پاسخگو باشیم.

زاکانی متذکر شد: بنده نماینده بودم و یکی از آقایان نامزدهای کنونی، وزیر بهداشت بود. متوجه خطا در آزمون دستیاری شدم و درخواست اطلاعات کردم، پاسخ ناقص دادند و مجبور به تحقیق و تفحص شدیم. معلوم شد آن زمان سوالات آزمون دستیاری را نفری ۳۰ میلیون تومان فروخته بودند و ۲۱ نفر در دادگاه محکوم شدند، اما آقای وزیر یا بی‌اطلاع بود یا از یک بی‌عدالتی محض دفاع می‌کرد.