صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۸۴۰
شهردار تهران با بیان اینکه پزشکیان در دولت اصلاحات به‌جهت بی‌مدیریتی استیضاح شد، گفت: ننگین‌ترین قراردادهای نفتی کشور در دولت اصلاحات بسته شد.

علیرضا زاکانی شامگاه یکشنبه در سفر به استان مرکزی و حضور در جمع مردم اراک در مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) اظهار داشت: مردم بیش از 45 سال علم جمهوری اسلامی را بلند کردند و این مسیر را ادامه دادند و به‌عنوان الگوی جهان شناخته شدند، اگر در غزه عده‌ای با حداقل‌ها مقابل رژیم سفاک اسرائیل ایستادند به‌جهت الگوگیری از مردم جمهوری اسلامی است که افتخار خلق کردند و این افتخار شما را الگو‌ کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی آرمان‌هایی را مطرح کرد؛ یکی از آرمان‌ها عدالت، معنای تعریف جدیدی از دوقطبی، موضوع پابرهنگان و سیلی‌خوردگانی بود که در طول تاریخ مورد ظلم قرار گرفته بودند، بنابراین ملت یکپارچه قیام کردند اما بعد از انقلاب کسانی پیدا شدند که با شعارهای رنگین و دروغین مسیر انقلاب را بر مدار امیال خود استوار کردند.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که قرار است دست به انتخاب بزنیم و مردم‌سالاری دینی هدیه جمهوری اسلامی است و تعیین سرنوشت کشور موهبت الهی برای مردم است. امروز دو گزینه برای انتخاب وجود دارد که دو گزینه که عقبه و پیشینه دارند یکی از گزینه‌ها قریب به 32 سال مملکت را در اختیار داشت و عمده شرایطی که امروز بر جامعه حادث شده؛ میراث آنهاست و اساس کار آنها بر مدار مخالفت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و عدم تمکین از امامین انقلاب بود.

زاکانی عنوان کرد: مسیری که انقلاب اسلامی ایران طی کرد و به دست ما رسید امروز نیاز به اصلاح اساسی دارد و راه آن در چارچوب مبارزه با فساد است، دولت ناکارآمد در هر دوره‌ مدیریتی مسیری که طی کردند نیز شناسنامه و کارنامه داشت اما کارنامه آنها درخشان نیست و از کارنامه خود فرار می‌کنند، وقتی به آنها می‌گوییم؛ "در سال 73 بودجه و اعتبار گذاشتید برای خرید وسایل انتظامی." گفتند؛ "می‌خواهیم اصلاح اقتصادی کنیم چون خلق ثروت می‌شود."، در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ "حق ندارید اصلاحات اقتصادی را به‌قیمت جان مردم و له‌شدن مردم قرار دهید." و از این اقدام آنها جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: دوره خاتمی که پزشکیان به آن دوره افتخار می‌کند، به وزیر آن دوره بودن، ایشان را به‌جهت بی‌مدیریتی استیضاح کرد در حالی که الآن مدعی اداره کشور است. در دوره خاتمی ننگین‌ترین قراردادهای نفتی در کشور بسته شد، یکی از قراردادها کرسنت بود که بزرگترین خیانت به کشور بود و نزدیک به 80 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرد، در این مسیر یک‌ دلال پیدا شد یکی فرزند سران دوره سازندگی بود، آیا نباید در دستگاه قضا محاکمه شود؟

شهردار تهران بیان کرد: سال 67 هر یک از روزها یک افتخار برای کشور خلق شد، در عملیات مرصاد کارخانه هپکو بمباران شد اما فردای آن روز کارگران سر کار بودند در حالی که سال 98 همین کارگران به‌پا خاستند چون دولتی وجود نداشت حق آنها را بگیرد و این یکی از نمادهای ناکارآمدی و حرکت در مسیر ایجاد فساد در کشور است.

زاکانی اضافه کرد: زمانی که خواستند به اتهامات برادر رئیس جمهور سابق رسیدگی کنند ایشان برافروخت و‌ گفت؛ "خط قرمز من است."، در حالی که فساد، فساد است و باید با هر فرد مفسد مقابله شود. علت اینکه مردم در فقر و تنگدستی قرار دارند این است که عده‌ای مانند سرطان به جان رژیم افتادند، زمانی که دولت به روحانی تحویل شد بدهی به بانک حدود 205 هزار میلیارد تومان بود در حالی که وقتی دولت تحویل شهید رئیسی شد بدهی قریب به پنج برابر افزایش پیدا کرد، همچنین دلار را 20 برابر افزایش داد، هر زمان کشور دست آنان بیفتد کشور به‌سمت جنگ و‌ غارت می‌رود، گردن‌کلفتی شما مقابل ملت است اما مقابل مردم کوچک هستید، اکنون ملت تصمیم گرفته است حق خود را بگیرد و ملت باید با انتخاب درست اجازه ندهد حقش را بگیرند، در این زمان مردم یکصدا فریاد زدند: مرکزی یک کلام جلیلی والسلام.

وی ادامه داد: امروز دشمنان به این ملت التماس می‌کنند اما دیروز شما به دشمنان ملت التماس می‌کردید، شما نماینده مردم نبودید که مقابل دشمن زانو زدید، اعلام می‌کنند برجام نظر مقام معظم رهبری بود در حالی که مذاکره نظر رهبر معظم انقلاب بود. بنابراین امروز راه شهید رئیسی یعنی راه بندگی خدا و تبعیت از ولی و‌ امام جامعه و راه نوکری و خدمت به مردم و راه مقابله با زیاده‌خواهی دشمن و راه کمک به دوستداران انقلاب اسلامی است که مقابل ما قرار دارد. سه سال شهید پرچم ایران را در جهان بلند کرد اما امروز می‌خواهیم دست به انتخابات بزنیم، بنابراین باید هوشیار باشیم؛ "ایرانی، برنگرد به روحانی!" را سر دهیم.

شهردار تهران عنوان کرد: در مناظرات به پزشکیان گفتم؛ "شما دولت سوم روحانی هستید." و به ایشان برخورد اما روحانی از او حمایت کرد و اکنون وزیران روحانی پرچم‌داران پزشکیان هستند. امروز یک وظیفه بزرگ داریم باید به میدان بیاییم و دوستان و همکاران خود را متوجه کنیم که آنها شعارهای ظاهری سر می‌دهند، کسی که همبستگی ملی و ملت قوی می‌خواهد معلوم است چه‌کسی است و او کسی جز جلیلی نیست که خصوصیت ساده‌زیستی و عدالت‌خواهی شهید رئیسی را دنبال می‌کند.

زاکانی با بیان اینکه "درنگ امروز فردای اسارت‌باری به‌همراه خواهد داشت، بنابراین باید متر به متر بجنگید."، گفت: اگر این سه چهار روز باقی‌مانده تا روز انتخابات فعال شویم آینده خوبی خواهیم داشت، اما اگر فعال نشویم ما را دچار مشکل می‌کنند و همان بلایی که دهه 70 و ‌90 بر سر ما آوردند تکرار می‌کنند، بنابراین باید تصمیم و استدلال درست وجود داشته باشد، آنها آمدند که گسل قومیت و مذهبی بودن را فعال کنند که اینها خیانت است، آنها آمدند مردم را مقابل مردم قرار دهند اما مردم باید با آگاهی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و نامزد اصلح و نامزد مطلوب انقلاب را انتخاب کنند، این در حالی است که تنها پای صندوق رأی رفتن کافی نیست، بلکه باید برای افزایش مشارکت در انتخابات تا روز موعود تلاش شود‌.

وی تصریح کرد: رهبر معظم فرمودند کسی را انتخاب کنید که از بن دندان معتقد به انقلاب و شعارهای آن باشد و کسی انتخاب شود که آگاهی کامل داشته باشد و با همه وجود در صحنه باشد، باید کوشش کرد مسیری را رفت که اجازه ندهیم فساد و مفسد در جامعه سر خود را بالا بگیرد. مملکت امکانات کمی ندارد اما آنها مانند سرطان به جان مردم افتادند، به‌لطف الهی دولت شهید رئیسی روی کار آمد تا دست و پای این سرطان‌ها را قطع کند و این مسیر با همراهی مردم ادامه دارد، اگر دنبال برداشتن تحریم هستند؛ تحریم با التماس برداشته نمی‌شود بلکه با احقاق حق مردم برداشته می‌شود.