فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۱۹۰۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید آیت الله رییسی تنها متعلق به ما ایرانی ها نیست بلکه متعلق به همه اهالی مقاومت در یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین است.

محمدمهدی اسماعیلی دوشنبه شب در آئین گرامیداشت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت که در مصلی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان بزرگی که وجب به وجب آن آغشته به خون شهدا عزیز ما است، برای همه ما یادآور حماسه، غرور و افتخار است. مردم عزیز از گروه‌ها و اقوام مختلف در این استان، مظهر اتحاد و وحدت ملی ایرانیان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: همه شما مردم خوزستان این افتخار را دارید که از خاندان آل الله باشید و افتخار دارید در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی چه در ایام هشت سال دفاع مقدس و چه ایام اربعین حسینی پذیرای عشاق آل الله باشید.

وی خطاب به مردم خوزستان گفت: این جمعیت گسترده و جمع با عظمت در مصلی مهدیه اهواز و مناطق دیگری که همزمان با این مراسم، به صورت زنده حضور دارند همه نشانگر قدرشناسی شما مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: حضرت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور خدوم، انقلابی، مکتبی با کفایت و خستگی ناپذیر چنان تحولی را در عرصه کار و خدمت با کرامت در کشور ما ایجاد کرد که این بدرقه باشکوه در جای جای ایران، قدردانی مردم از این همه مجاهدت و جهاد شبانه روزی بود.

اسماعیلی با بیان اینکه شما مردم استان خوزستان و مردم اهواز با گوشت، پوست و استخوانتان خدمت گذاری این مرد بزرگ را درک کردید، تصریح کرد: هشت سفر در کمتر از سه سال به هرجای این استان، و حتی سفر به شهرهایی که دچار مشکل شد در زلزله و مشکلات مختلف نشان داد که رئیس جمهور ما در صحنه حاضر بود.

وی خطاب به مردم خوزستان گفت: آیت الله رئیسی درد شما را درد خودش می‌دانست، با ناراحتی شما ناراحت بود، با اندوه شما اندوهگین می‌شد و این راز ماندگاری این مرد بزرگ است که همه عمر خود را صرف اعتلای ایران اسلامی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهید رئیسی آنچنان با حرارت در هر جلسه‌ای از پیشرفت استان خوزستان سخن به میان می‌آورد که ما بارها به مزاح به وی عرض می‌کردیم کمی در حوزه‌های دیگر به کارهای دوستان ما که در بخش‌های فرهنگی هنری انجام می‌دهند اشاره کنید.

اسماعیلی اضافه کرد: پیگیری مسأله آب و فاضلاب، مسائل زیست محیطی و رفع محرومیت‌ها دغدغه همیشگی آیت الله شهید ما بود، شما مردم در سوگ شخصیت بزرگی هستید که لحظه به لحظه حیاتش را با فکر اعتلای ایران پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت، مسلمانان و مستضعفان در هر نقطه‌ای از دنیا و منطقه در این غم بزرگ با ما شریک هستند، تصریح کرد: وی مرد مجاهدی بود که در هر جلسه و اجلاس بین المللی برای بیان دردهای محرومان عالم و برای مظلومان غزه سخنرانی کرد، این شخصیت تنها متعلق به ما ایرانی‌ها نیست بلکه متعلق به همه اهالی مقاومت در یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب یک مالک اشتر بزرگ را از دست دادند که به تعبیر گویای خودشان یک خسارت بزرگ بود، مردم ایران خدمتگزاری امین و صادق را از دست دادند.

اسماعیلی گفت: خانواده شهید جمهور بسیار مایل بودند امکانی فراهم می‌شد تا به واسطه شدت علاقه وی به مردم خوزستان و اهواز شاهد تشییع پیکر شهدا در اهواز هم باشیم که شرایط آن روز این امکان را نداد اما امروز خانواده وی در مراسم اربعین حاضر شدند تا مراتب قدرشناسی و سپاس خود را از عواطف شما نسبت به شهید اعلام کنند.

وی عنوان کرد: من نیز به عنوان نماینده دولتِ سیزدهم از سوی سرپرست ریاست جمهور که خودش فرزند استان خوزستان است و تک تک همکارانم در دولت، برای عرض سپاس و تشکر از شما مردم بزرگوار خوزستان به محضرتان حاضر شدم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ان شاءلله روز جمعه با حضور گسترده پای صندوق رأی شبیه‌ترین فرد به رئیس‌جمهور را برای طی مسیر این خدمتگزاری نورانی انتخاب خواهیم کرد.