صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۰۵۲
مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و نمایندگی های ایران در کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و نمایندگی‌های ایران در کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

طبق قانون، هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعبه داشته باشد و در این دوره از انتخابات، نامزدها هم در شعبه و هم در ستاد انتخابات کشور نماینده دارند. در ستاد انتخابات کشور سه نفر از نمایندگان نامزدها حضور دارند و فرایند کار را مشاهده می‌کنند.

 

۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۹:۰۲

رضا میرکریمی رای خود را به صندوق انداخت

 

رضا میرکریمی، کارگردان سینما، با حضور در حسینیه ارشاد پای صندوق رأی حاضر شد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۹:۰۱

رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه از ستاد نظارت بر انتخابات بازدید کرد

حجت‌الاسلام علی عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه عصر جمعه (۱۵ تیر ماه) در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان از نزدیک در جریان روند نظارت بر انتخابات قرار گرفت.



۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۸:۵۷

حضور مردم در صندوق ها رای سیار

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در حال برگزاری است. در کنار مساجد جامع نارمک، یکی از محل‌های اخذ رای برای راحتی رای دهندگان اتوبوس‌هایی نیز پیش بینی شده که افراد رهگذر با زمان کمتری رای خود را به صندوق بیندازند.

 



۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۸:۵۰

خانواده ۱۱ نفره در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداختند

 


 

 

 

۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۸:۳۳

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در انتخابات شرکت کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حضور در مسجد الرضا علیه السلام واقع در میدان نیلوفر تهران مراجعه و رای خود را در صندوق انداخت.

 

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۸:۲۶

طحان نظیف از مسجد لرزاده بازدید کرد

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۵۶

عین اللهی رای خود را به صندوق انداخت

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رای خود را به صندوق انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۵۴

صحرایی رای خود را به صندوق انداخت

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان دخترانه شهید باهنر رای خود را به صندوق انداخت.

‌‌‌‌


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۸

مهدی کروبی رای خود را به صندوق سیار انداخت

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۴۷

ره‌پیک: روند مشارکت را خوب ارزیابی می‌کنم

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک ره‌پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان ضمن حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به زحماتی که دوستان اجرایی در وزارت کشور و شورای نگهبان و هم سایر دستگاه‌ها کشیده‌اند، الحمدلله روند خوبی را در انتخابات شاهد هستیم و مشکل جدی نبوده است.

وی افزود: مشکلات کوچکی وجود داشت که حل کرده‌ایم. از طرفی روند مشارکت را خوب ارزیابی می‌کنم و امیدوار هستم که تا پایان وقت به همین شکل این روند ادامه یابد و امیدواریم مشکل مهم پیش نیاید و پس از آن روند شمارش آرا آغاز شود.

ره پیک تاکید کرد: در تمام استان‌ها تعرفه رای به اندازه کافی وجود دارد و نصاب بالایی برای انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی گفت: موضوع و مسئله‌ای که در کلیت انتخابات اثرگذار باشد را تاکنون نداشته‌ایم و چیزی که اصل انتخابات را زیر سوال ببرد، نداشتیم البته برخی مشکلات جزیی وجود داشته که آنها را با تماس با استان مربوطه پیگیری کردیم.

وی در خصوص آمار مشارکت در این مرحله از انتخابات بیان کرد: نسبت به انتخابات هفته پیش شاهد افزایش مشارکت هستیم.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۳۴

انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رأی در تمام شعب تا ساعت ۲۰ تمدید می‌شود.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۴

صالحی امیری در جمع خبرنگاران: روند کلی انتخابات را مثبت می‌بینیم

‌‌‌‌‌‌‌ سید رضا صالحی امیری، عضو ستاد انتخابات مسعود پزشکیان، نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران، گفت: روند کلی انتخابات را مثبت می‌بینیم و باورمان این است که دو اراده برای مشارکت حداکثری در انتخابات وجود دارد؛ اراده نظام و مقام معظم رهبری و اراده مردم که به نظام برای مشارکت حداکثری اعتماد کرده‌اند.

وی افزود: اگر تا نیمه شب این دو اراده در اوج خود قرار بگیرد، شاهد وفاق، انسجام و قدرت ملی خواهیم بود.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۳

بازدید نمایندگان پزشکیان از ستاد انتخابات کشور

سلطانی فر و صالحی امیری (نمایندگان پزشکیان) از ستاد انتخابات کشور ‌‌‌‌‌بازدید ‌‌‌‌‌‌‌کردند.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۰

طیب نیا در مسجد جامع الرسول رای داد


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۰۸

امیر آشتیانی رأی خود را در صندوق انداخت

امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (جمعه) با حضور در شهرک شهید فلاحی رأی خود را در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صندوق انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۰۸

محسن رضایی در مسجد لرزاده حاضر شد

محسن رضایی رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مسجد لرزاده برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۶:۵۶

رییس سازمان انرژی اتمی رای خود را در مسجد لویزان به صندوق انداخت

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۶:۴۱

حضور اقوام بختیاری با لباس محلی در مسجد لرزاده

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۶

صالحی در مسجد حجت ابن الحسن سهرودی رای خود را به صندوق انداخت

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۶:۰۶

عباس عراقچی رای خود را به صندوق انداخت

عباس عراقچی با حضور در مسجد امام صادق (ع) میدان اقدسیه، جهت شرکت در فرآیند رای‌دهی، پای صندوق رأی حاضر شد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۶:۰۵

مشارکت ایرانیان مقیم کره جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری

ایرانیان مقیم کره جنوبی در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در سئول مشارکت کردند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۶:۰۰

محمد شریعتمداری رای خود را به صندوق انداخت

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم برای شرکت در فرآیند رأی دهی انتخابات ریاست جمهوری، در حسینیه جماران حاضر شد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۵۹

نحوه اخذ رأی در شعب سیار و ثابت تفاوتی ندارد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد: نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچ گونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد.

این اطلاعیه که بعد از ظهر جمعه منتشر شد به این شرح است:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می‌رساند، نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچ گونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد، لذا از رأی دهندگان گرامی در بیمارستانها و پادگان‌ها نیز صرفاً در قبال ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می‌بایست رأی گیری به عمل آید.

ضمناً مجدداً تأکید می‌نماید که متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن می‌توانند در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۹

مولاوردی در انتخابات شرکت کرد

شهیندخت مولاوردی، معاون اسبق حقوقی و معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهور در دولت یازدهم و دوازدهم با حضور در حسینیه ارشاد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم شرکت کرد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۷

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۹ خطاب به اعضای شعب اخذ رای، هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور برای دارندگان شناسنامه قدیمی را اطلاع رسانی کرد.

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح منتشر شد:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رای می‌رساند، با عنایت به هماهنگی‌های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولین شعب اخذ رای می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رای از وی نمایند.

ستاد انتخابات کشور


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۲

طحان‌ نظیف: مردم رأی دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در جریان برگزاری انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح آغاز رأی گیری را در شعب سراسر کشور داشتیم و به موازات آن در بیش از ۹۵ کشور انتخابات در حال برگزاری است.

وی افزود: همکاران من در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در کارگروه‌های شش گانه تمام استان‌های کشور را پوشش می‌دهند و هر گزارشی که از سامانه مردم ناظر و همچنین ناظران شورای نگهبان از شعب اخذ رأی دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند و تا حصول نتیجه اقدامات لازم در مورد آن انجام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکید ما همواره بر این بوده که گزارش‌هایی که از سوی مردم و همچنین نماینده‌های کاندیداها ارسال می‌شود، گزارش‌های مستندی باشد که امکان پیگیری در مورد آنها وجود داشته باشد. از صبح تاکنون گزارشات جزئی واصل شده و همکاران ما تک تک آنها را بررسی و اقدامات لازم در خصوص آنها انجام شده است با نکته جدی و خاصی مواجه نبودیم، اما بر اساس وظیفه نظارتی، باید این موضوعات را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: این اطمینان را به ملت عزیز می‌دهیم که صیانت از آرای تک تک مردم را در دستور کار خود داشته باشیم. از ملت ایران خواهش می‌کنیم که رأی دادن خود را به ساعات انتهایی موکول نکنند و در ساعات ظهر که شاید شعب اخذ رأی با تراکم کمتری مواجه باشند، مراجعه کنند و آرای خود را به صندوق‌های اخذ رأی بسپارند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۲۰

اقتدار نظام و امنیت مردم با مشارکت ملت در انتخابات محقق خواهد شد 

علی یونسی وزیر پیشین اطلاعات در حسینیه جماران گفت: هفته گذشته مردم مشارکت کمی در انتخابات داشتند و حدود ۶۰ درصد حضور نیافتند که این یک پیام واضحی برای مسوولان داشت و آن این بود که آنها ها باید رضایت مردم را اولویت همه کارهای خودشان قرار دهند.

وی ادامه داد: امروز مردم می‌توانند پیام دومشان را ابلاغ کنند که این مردم هستند که دولت را تشکیل می‌دهند و قطعاً اقتدار نظام و امنیت مردم با مشارکت ملت در انتخابات محقق خواهد شد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۱۸

محمدحسن نامی رای خود را به صندوق انداخت

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را در صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۱۵

علیرضا زاکانی رای خود را در صندوق انداخت

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، رأی خود را در صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۸

بهادری‌جهرمی: هر کسی از صندوق بیرون بیاید را رئیس جمهور همه مردم می‌دانیم

علی بهادری‌جهرمی با حضور در پای صندوق رای در گفت و گو با خبرنگاران درباره حضور مردم پای صندوق‌های رای گفت: هر کسی پای صندوق می‌آید تا در تعیین سرنوشت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آینده کشورش مشارکت کند.

وی افزود: ریلی که امروز در صندوق‌های رای مشخص می‌شود ریلی است که در زندگی همه ما تاثیر می‌گذارد هم زندگی امروز و فردای همه ما و هم زندگی ده‌ها سال بعد و فرزندان‌مان اثر می‌گذارد و طبیعتاً هر کسی سعی می‌کند نقش آفرینی خود را برای اثرگذاری روی زندگی آینده خود و فرزندانش داشته باشد.

سخنگوی دولت در مقایسه خود از میزان مشارکت در مرحله اول با مرحله دوم انتخابات عنوان کرد: با توجه به چیزهایی که شنیده‌ایم گویا این مرحله تا الان بیشتر مشارکت بیشتر بوده است. هم تصاویر و هم اجمالاً چیزهایی که مطرح شده تا الان هم گویای این است که میزان مشارکت در مرحله دوم تا الان بیشتر بوده است.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: مرحله اول انتخابات هم به نظر من جای تحلیل خیلی زیادی دارد. در یک دوره‌هایی یک عده انتخابات را تحریم می‌کردند و تقریباً همه آنها در مرحله اول آمدند و گفتند مردم رای بدهند و بعد دیدیم که آن تحریم و این رای تفاوت معناداری نداشت و این نشان داد که مردم خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مردم وقتی که کار و خدمت ببینند کم کم به صندوق برمی‌گردند مردم باید در صندوق اثر ببینند. وقتی یک دهه کار و خدمت چندانی نبینند فاصله می‌گیرند باید به تدریج این خدمت استمرار پیدا کند تا دوباره اعتمادشان به صندوق بازگردد.

سخنگوی دولت ادامه داد: انتخابات دوره قبل حرف‌های زیادی داشت هم از این جهت که چهره‌هایی که اخلاقی‌تر برخورد کردند مردم استقبال بیشتری به آنها نشان دادند برخلاف گذشته که به بی‌اخلاقی‌ها بیشتر استقبال نشان می‌دادند و همچنین خیلی حرف‌ها هم برای آینده دارد.

بهادری‌جهرمی افزود: این مشارکت‌ها باعث می‌شود که دوره قبل به شهید رئیسی می‌گفتند «نماینده اقلیت»، می‌خواهیم ببینیم الان چگونه پای صندوق آمده‌اند و چگونه کاندیدا شدند و بعد به نماینده خودشان هم می‌گویند نماینده اقلیت یا می‌پذیرند که صندوق اقلیت و اکثریت را مشخص می‌کند نه نظر من.

وی گفت: به نظر من همه این‌ها برای ملت بزرگ ایران درس، برای برخی خواص عبرت است و قابلیت درس‌گیری دارد همه ما باید توجه کنیم که هم صدای مردم را بهتر بشنویم و هم خودمان جایگزین صدای مردم نشویم زیرا مردم در صندوق رای با ما حرف می‌زنند.

سخنگوی دولت یادآور شد: نکته آخر اینکه الان از هر کسی بپرسید نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه کسی رئیس جمهور می‌شود در دوره اول کسی نمی‌توانست پیش‌بینی برای این موضوع داشته باشد. این نشان می‌دهد کسانی که می‌گویند تقلب می‌شود، تقلب شد، از قبل انتخاب می‌کنند، خودشان آمدند پای صندوق و اعتراف کردند که باور نداشتند که تقلب می‌شود و می‌دانستند که تقلب نمی‌شود.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: کسی که علم دارد که تقلب نمی‌شود دوباره در انتخابات شرکت می‌کند کسی که علم دارد صندوق انتخاب می‌کند به انتخابات می‌آید کسی که این علم را ندارد دوباره به انتخابات نمی‌آید و این نشان می‌دهد که آن زمان هم اینگونه نبوده است.

وی ادامه داد: حالا یا کاندیدای آنها رای نیاورده و یا کاندیدایی را که دوست داشتند به دلیل تخلفات یا هر مساله‌ای که داشته در گزینه‌ها نبوده است چون کاندیدای یا آدم خودشان نبوده می‌خواستند دیگران هم پای صندوق نیایند و به نظر من انتخابات هشتم تیر حرف‌های خیلی زیادی داشت و البته انتخابات پانزدهم تیر هم حرف‌های فراوانی خواهد داشت.

سخنگوی دولت گفت: ما هم شفاف اعلام می‌کنیم با تفاوت‌مان با برخی که از صندوق احترام نمی‌گذارند این است که ما هر کسی را که در هر دوره‌ای از صندوق بیرون بیاید را رئیس جمهور همه مردم می‌دانیم و به رئیس جمهور همه مردم هم احترام می‌گذاریم البته برخی‌ها را بیشتر دعا می‌کنیم بعضی‌ها را هم دعا می‌کنیم بیشتر و بهتر کار کنند. برای ما فرقی نمی‌کند هر کسی از صندوق بیرون بیاید همه ما او را دوست داریم و به او افتخار می‌کنیم و او را رئیس جمهور همه می‌دانیم.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۶

شرکت ایرانیان مقیم ابوظبی در انتخابات

ایرانیان مقیم ابوظبی (امارات متحده عربی) در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۴

ابوالقاسم طالبی رأی خود را به صندوق انداخت

ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما، با حضور در تالار وحدت، رأی خود را به صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۳

قدردانی مولابیگی از ایرانیان خارج از کشور به دلیل حضور پرشور در انتخابات

غلام‌رضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان که به همراه خیرالله پروین عضو دیگر حقوقدان شورای نگهبان به منظور نظارت بر فرایند اخذ رای ایرنیان خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه حضور پیدا کرده بود، در سخنانی اظهار داشت: از عوامل اجرایی و نظارت که مسئولیت أخذ رأی از هم‌وطنان خارج از کشور دارند، قدردانی می‌کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیرعبداللهیان و قدردانی از سرپرست وزارت خارجه و مدیران، سفرا و کارکنان این وزارتخانه عنوان کرد: به هم‌وطنان عزیزمان در خارج از کشور که به امر مهم مشارکت انتخابات و تعیین سرنوشت مبادرت می‌کنند و هم‌چنین به عوامل اجرایی و نظارت بر أخذ رأی اقدام می‌کنند، خدا قوت می‌گوییم.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۵:۰۰

شاهد افزایش مشارکت در مقایسه با دور اول انتخابات هستیم

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: فرایند اخذ به صورت روان در تمامی شعب که ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور است از ساعت ۸ آغاز شده است و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

وی افزود: پس از ساعت ۱۸ با تشخیص وزیر محترم کشور این زمان قابلیت تمدید دارد و ستاد انتخابات کشور از مردم شریف ایران به جهت حضور در پای صندوق‌های رای در ساعات اولیه و مدیریت زمانی که انجام گرفته است که موجب یاری همکاران ما در شعب اخترک شده است، تشکر می‌کند.

اسلامی تاکید کرد: بر اساس گزارش دریافتی شاهد افزایش مشارکت در مقایسه با دور اول انتخابات در همین ساعت هستیم و امیدوارم این مشارکت ادامه یابد. سخنگوی ستاد انتخابات کشور با قرائت اطلاعیه شماره ۱۴ گفت: بر اساس اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور، به آگاهی نمایندگان محترم در شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌رساند.

وی ادامه داد: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ علیه هیچکدام از نامزدها و دخالت در کار هیات‌های اخذ رای و بازرسان شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌گردند.

ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: تشخیص تبلیغ با هیئت‌های اجرایی است.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۴:۵۵

بهاره رهنما رأی خود را به صندوق انداخت

بهاره رهنما، بازیگر سینما و تلویزیون در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۴:۵۱

علی باقری رأی خود را به صندوق انداخت

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۴:۴۴

صادق زیبا کلام در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت

صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه تهران، با حضور در حسینیه ارشاد، رأی خود را به صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۴:۴۳

علی شمخانی رای خود را به صندوق انداخت

دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب با حضور در یکی از حوزه‌های رأی‌گیری، رأی خود را به صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۴:۰۷

مجید انصاری: همه برای حال خوب ایران پای صندوق های رای بیایند

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار مستقر در حسینیه جماران گفت: خوشبختانه به نظر می‌رسد مشارکت در دور دوم بهتر از دور اول خواهد بود و امیدوارم مردم و کسانی که در دور اول رای ندادند امروز پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی ادامه داد: مردم و همه طرفداران کاندیداها در مرحله اول انتخابات به سهم خودشان به یکی از دو تفکر و جریانی که در حال حاضر وجود دارد، رای دهند و وضع کشور را از این شرایط خارج کنند. حال ایران خوب نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ناامیدی برای هیچ ملتی هیچگاه چیزی جز عقب ماندنی به ارمغان نداشته است.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۵۳

بهادر جهرمی در مسجد نبی نارمک رای داد

علی بهادر جهرمی سخنگوی دولت در مسجد نبی نارمک رای خود را به صندوق انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۴۷

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۸ اعلام کرد: آن دسته از هموطنانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای نیستند، برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و ثبت رای به همراه شخصی از افراد خانواده یا فرد مورد اعتماد به شعب مراجعه کنند.

متن اطلاعیه به این شرح به اطلاع مردم ایران اسلامی می‌رسد:

بسمه تعالی

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رای می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ستاد انتخابات کشور


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۴۳

باید برای سرنوشت ۴ سال آینده مان جدیت بیشتری به خرج دهیم

عبدالناصر همتی در گفت و گو با خبرنگار مستقر در حسینیه جماران گفت: ما در یک بزنگاه تاریخی قرار داریم و باید برای سرنوشت ۴ سال آینده مان جدیت بیشتری به خرج دهیم.

 

وی گفت: در دور اول انتخابات ۶۰ درصد مردم مشارکت نکردند که این یک خلأ در عرصه سیاسی کشور محسوب می‌شود. مطلع هستم که حضور مردم در مرحله دوم نسبت به مرحله اول انتخابات رشد خوبی داشته و امیدوارم تا پایان شب ادامه داشته باشد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۳۹

ایرانیان مقیم استرالیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

ایرانیان مقیم استرالیا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت و آرای خود را به صندوق انداختند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۵

سرلشکر باقری رای خود را به در صندوق انداخت

سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رای خود را در مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) اقدسیه به صندوق رای انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۳

حجت الاسلام «سید یاسر خمینی» رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام سید یاسر خمینی نوه امام خمینی (ره) جهت شرکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حسینه جماران حضور یافت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۰

«مجید انصاری» در حسینیه جماران حضور یافت

«مجید انصاری» عضو تشخیص مصلحت نظام و معاون امور مجلس در دولت پیشین برای حضور در مرحله دوم انتخابات در شعبه اخذ رای حسینیه جماران حضور یافت


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۵

رأی تک تک آحاد مردم پشتوانه و یار مسلمانان جهان مخصوصاً مردم مظلوم فلسطین است

امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با حضور در مجتمع ۱۹ بهمن نهاجا رای خود را به صندوق انداخت.

امیر سرتیپ واحدی در حاشیه مراسم رای گیری اظهار کرد: این انتخابات بسیار اثرگذار برای کشور است.

فرمانده نهاجا گفت: امروز روز بسیار مهمی است که حضور گسترده شما همکاران عزیزم باعث افتخار برای کشور است.

وی افزود: رأی تک تک شما عزیزان پشتوانه و یار مسلمانان جهان مخصوصاً مردم مظلوم فلسطین است.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۳

حضور حداکثری در انتخابات، قوت قلب و تکیه‌گاه اقتدار نظام اسلامی است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز (جمعه) با حضور در پای صندوق‌های دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به آثار مشارکت حداکثری تمامی آحاد جامعه در تقویت اقتدار دفاعی امینی کشور، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخاب، به مثابه قوت قلب نظام جمهوری اسلامی ایران و تکیه‌گاه اقتدار و صلابت کشور است؛ چرا که حضور حداکثری در انتخابات، نشانگر تعهد، پایبندی و ولایت‌مداری جامعه ایران اسلامی به اصول، اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: حضور میلیونی ایرانیان در پای صندوق‌های رأی، عاملی برای ارتقای اقتدار و قدرت نیروهای مسلح کشور است؛ چرا که کارکنان و خانواده‌های ارتشیان نیز بخشی از همین جامعه هستند که حضور و رأی تک‌تک آنان، هم به منزله هشداری به دشمنان نظام اسلامی و هم عاملی برای ارتقای بصیرت و آگاهی‌افزایی فعال است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: نیروهای مسلح کشور، به‌خصوص کارکنان و خانواده‌های نیروی زمینی ارتش، دوشادوش دیگر اقشار، اصناف و آحاد جامعه، با ثبت حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهند که هر جا پشتیبانی و دلدادگی به نظام اسلامی افزایش یابد، اقتدار، امنیت و قدرت نظام اسلامی نیز ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به لزوم مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: عدم حضور در انتخابات، به مثابه جفا کردن به خود، آینده فرزندان و نیز آرمان‌های ایران اسلامی است؛ چرا که با وجود تنوع و رقابت در میان نامزدها و برنامه‌های ارائه شده توسط آنها، دلیل موجهی برای مشارکت نکردن در انتخابات وجود ندارد.

امیر حیدری در پایان خاطر نشان کرد: هرکس که با دیدی انتقادی به مسائل کشور، اظهار امید نسبت به آینده فرزندان خود و نیز ارتقای اقتدار و صلابت برای ایران اسلامی به انتخابات بنگرد، حضور در انتخابات را امری وجدانی، ملی و تعیین‌کننده در مسیر آتی کشور در نظر می‌گیرد تا از این رهگذر، هم به منویات نورانی و توصیه‌های ارزشمند فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) لبیک بگوید و هم ذیل مصداق آیه شریفه «فاستبقوا الخیرات» (به سوی کارهای خیر بشتابید) قرار گیرد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۵۵

انتخابات یکی از مؤلفه‌های تقویت کننده نظام است

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در یکی از شعب مستقر در شهرک مسکونی شهید بهشتی، پس از انداختن رأی در صندوق، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات گفت: قطعاً انتخابات یکی از مؤلفه‌های تقویت کننده نظام است. همان گونه که حفظ نظام واجب است، حفظ دستاوردهای نظام نیز واجب و انتخابات، یکی از دستاوردهای نظام است.

وی ضمن سپاسگزاری از مشارکت در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از همه مردم دعوت کرد که در مهلت باقیمانده با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، تکلیف شرعی و ملی خویش را ادا کنند و موجبات یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم آورند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب در اتاق‌های جنگ روانی، فرماندهی و سازماندهی توطئه‌ها علیه ملت ایران با تبلیغات گسترده، به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند تا شکست‌های خود در حوزه جنگ ترکیبی را جبران کنند اما مطمئناً با حضور پرشور مردم ولایتمدار، دشمن دوباره دچار سردرگمی، آشفتگی و پریشان خاطری می‌شود و بار دیگر مردم انقلابی پیروز این حماسه عظیم خواهند بود.
امیر سرتیپ صباحی فرد مشارکت حداکثری و حضور در انتخابات را موجب خنثی سازی راهبرد دشمن دانست و گفت: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و نوعی جهاد است و پشتوانه‌ای قوی برای دولت آینده محسوب می‌شود.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۵۰

کنعانی: هر رای مردم رای به اقتدار جمهوری اسلامی است

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردم حتماً در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای برای کشور در صحنه‌های بین المللی افتخار و عزت و ارمغان به عمل خواهد آورد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۷

استقبال هموطنان در کویت از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۴

حجت الاسلام قرائتی رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام قرائتی، استاد تفسیر قرآن، با حضور در یکی از شعبات اخذ رأی در تهران، رأی خود را به صندوق انداخت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۳

برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در لبنان

‌‌‌‌‌‌ مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بیروت با مشارکت قابل‌توجه ایرانیان مقیم لبنان در حال برگزاری است


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۸

وجود 10 شعبه اخذ رای در انگلستان

«علی متین فر» سرپرست سفارت ایران در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور معاندین و ایجاد مزاحمت برای رای دهندگان، اظهار داشت: برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در لندن از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شده که فرایند اخذ رای بسیار خوب پیش رفته است.

وی افزود: علیرغم حضور معاندین، هموطنان در شعب اخذ رای حضور یافتند و آرای خود را به صندوق می‌اندازند.

سرپرست سفارت ایران در لندن با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در انگلستان گفت: تعداد ۱۰ شعبه اخذ رای در این کشور وجود دارد که ۵ شعبه در لندن در حال اخذ رای از هموطنان است.

متین فر بیان کرد: ۵ شعبه اخذ رای هم در شهرهای بیرمنگام، منچستر، گلاسگو، کاردیف و نیوکاسل وجود دارد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۶

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ از هموطنان خواست مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی و شناسه‌ی انتخاباتی ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه تاکید کرد:

بسمه تعالی

به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای محترم انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی و شناسه‌ی انتخاباتی ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

ستاد انتخابات کشور


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۳

رای مردم قطعا پشتوانه بسیار مناسبی برای کشور است

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی صبح امروز در مرحله دوم «انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران» رأی خود را به صندوق اخذ رای مستقر در امام‌زاده صالح انداخت.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر آثار افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: رای مردم در انتخابات پرشور، قطعاً پشتوانه بسیار مناسبی برای اقدامات و تصمیمات رئیس‌جمهور در عرصه داخلی و بین‌المللی است.

وی با اشاره به مذاکرات مختلف مقامات ایران در عرصه بین‌المللی در راستای استیفای حقوق مردم و تامین منافع ملی تصریح کرد: شکستن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و افزایش قدرت اقتصادی به همراه استحکام و موفقیت بیشتر در مقابل دشمنان، نتیجه مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات است.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۰۹

حضور ایرانیان حاضر در امارات پای صندوق های اخذ رای

ایرانیان حاضر در امارات پای صندوق های اخذ رای در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی حضور یافتند.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۰۵

در مرحله دوم انتخابات رقابتی‌تر است

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک ره‌پیک، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، در جمع خبرنگاران، گفت: طبق گزارش‌هایی که دریافت کردیم، مشارکت مردم در انتخابات تاکنون نسبت به مرحله اول قابل توجه است.

وی بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات رقابتی‌تر است و ان‌شاءالله مشارکت مردم افزایش خواهد یافت.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حضور و مشارکت خوب مردم در انتخابات عزت کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: از همه کسانی که در انتخابات نقش داشتند، اعم از عوامل اجرایی و نظارتی تشکر می‌کنم. امیدواریم این تلاش‌ها برای کشور موثر باشد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۰۰

فرق می‌کند چه کسی رییس جمهور باشد

معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار مهر مستقر در حسینیه جماران: از شواهد به نظر می‌رسد بعد از مناظره‌ها و روشن شدن بیشتر مواضع مقداری مشارکت مردم بیشتر باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای ناراضی و دلخور هستند و فکر می‌کنند مشارکت فایده‌ای ندارد اما خیلی فرق می‌کند چه کسی رییس جمهور باشد.

ابتکا تاکید کرد: رییس جمهور می‌تواند جلوی خیلی از مسائل را بگیرد و خیلی از سیاست‌ها را مهار کند. همه از این فرصت استفاده کنند و در انتخابات شرکت کنند. حتی برخی‌ها گفته‌اند امروز روز رفراندوم است و آن رفراندومی که می‌خواستیم امروز است.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۵۸

نسبت به دور اول انتخابات شاهد رشد ۲۰ درصدی مشارکت هستیم

«علیرضا فخاری» استاندار تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دقایق ابتدایی امروز همکاران ما در استانداری تلاش کردند ابزار و لوازم مورد نیاز برای حضور حداکثری مردم را تامین کنند.

وی افزود: خوشبختانه مردم هم با لبیک به فرمان رهبر خود در انتخابات حضور پیدا کردند و ما از ابتدای صبح شاهد رشد مشارکت مردم نسبت به دور اول انتخابات بودیم. حدود ۲۰ درصد نسبت به دور اول شاهد رشد مشارکت بودیم.

وی گفت: من ساعت ده و نیم صبح میزان مشارکت را بررسی کردم که میزان مشارکت ۲۲ درصد نسبت به دور اول همین ساعت رشد داشت.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۵۶

حضور ایرانیان مقیم روسیه در سفارت ایران در مسکو

حضور ایرانیان مقیم روسیه در سفارت ایران در مسکو برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۵۱

پرویز فتاح رای خود را به صندوق انداخت

پرویز فتاح در شعبه گلزار شهدای چیذر رای خود را به صندوق انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۴۹

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۴ را خطاب به نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری منتشر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری می‌رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچیک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌گردند.

ستاد انتخابات کشور
 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۴۵

شواهد میدانی نشان می‌دهد حضور مردم نسبت به هفته قبل بیشتر بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (جمعه ۱۵ تیر ماه) در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تاخیر خاصی را در شعب اخذ رأی نداشتیم.

وی بیان کرد: در تمام شعب اخذ رأی ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت دارند. در هر شعبه ۳ تا ۴ ناظر داریم که اساساً فرایند رأی‌گیری با حضور عوامل اجرایی و ناظر انجام می‌شود و در صورتی که ناظران حضور نداشته باشند، رأی‌گیری آغاز نمی‌شود.

 

طحان نظیف ادامه داد: همچنین نمایندگان نامزدها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و شعب اخذ رأی حضور دارند و همه چیز روشن و شفاف است. ناظران شورای نگهبان افرادی آموزش دیده هستند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شورای نگهبان صیانت از آرای مردم را به عنوان حق الناس وظیفه خود می‌دانیم و عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارش‌های مختلفی را که از طرف مردم دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند.

وی توضیح داد: این گزارش از طریق سامانه مردم ناظر به ما ارسال می‌شود و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تا حصول نتیجه این گزارش‌ها را پیگیری می‌کند.

طحان نظیف اظهار کرد: طبق قانون، نظارت بر فرایند انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات را ندارد. اگر سامانه‌های دیگری به جز سامانه مردم ناظر برای اعلام و پیگیری تخلفات معرفی شده است، از نظر ما هیچ اعتباری ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از ابتدای صبح تاکنون با مورد خاصی مواجه نبودیم و امیدواریم که تا پایان رأی‌گیری به همین صورت باشد.

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بر اساس گزارش‌ها پیش‌بینی می‌کنید که شاهد مشارکت بیشتری نسبت به هفته گذشته باشیم، گفت: شواهد میدانی حاکی از این است که حضور مردم تا این لحظه نسبت به هفته گذشته مقداری بیشتر بوده است، اما نمی‌توان تا پیش از فرایند رأی‌گیری نسبت به میزان مشارکت اظهار نظر کرد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۴۲

«محمد جواد آذری جهرمی» رای خود را به صندوق انداخت

«محمد جواد آذری جهرمی» معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم و دوازدهم با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

‌‌‌‌‌‌


 

۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۲۵

سید حسن خمینی : فردا روز وفاق است 

حجت الاسلام سید حسن خمینی بعد از شرکت در انتخابات در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم امروز مشارکت مردم بسیار بیشتر از قبل شود و نظرسنجی‌های علمی هم همین را نشان می‌دهد.

امیدوارم مردم در انتخابات شرکت کنند و با انتخاب، آینده خودشان را بهتر بسازند. رای بالا در اصل مشارکت و برای قدرت شخص رییس جمهور آینده بسیار مهم است.

امیدوارم امروز را به یک جشن ملی تبدیل کنیم و فردا روز وفاق است و باید اختلافاتی که احیاناً در دوره رقابت ریاست جمهوری بود کنار گذاشته شود و همه به رییس جمهور آینده کمک کنند که مشکلات برطرف شود.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۲۱

آیت‌الله احمد جنتی رأی خود را در صندوق انداخت

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در شورای نگهبان، رأی خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۱۹

نمایندگان نامزدها از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند

نمایندگان ۲ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از ظهر امروز (جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳) از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بازدید کردند.

عباس کریمی، نماینده مسعود پزشکیان و حسین طلا، نماینده سعید جلیلی در این بازدید حضور داشتند.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۰۳

هر کس انتخاب شود ارتش به او کمک می‌کند تا موفق باشد

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش پس از مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سهم انتخابات ریاست جمهوری در تعیین سرنوشت آیندگان، تصریح کرد: بی تفاوت بودن نسبت به انتخابات هیچ دلیل منطقی در پشت خود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری برای این مرحله از انتخابات به مردم توصیه کرد که از بین دو کاندیدای این انتخابات آن را که به ایده‌ها افکار و آنچه برای آینده ایران می‌پسندند، نزدیک‌تر می‌بینند، انتخاب کنند.

فرمانده کل ارتش همچنین بالا بودن رای فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود را در تقویت قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور موثر برشمرد.

وی در عین حال تصریح کرد: برای ارتش اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، فرقی ندارد هر کسی مسوولیت اداره کشور را برعهده بگیرد و رئیس جمهور شود ارتش تمام قد از او حمایت می‌کند و تلاش خواهد کرد موفق باشد؛ چراکه موفقیت دولت موفقیت کشور است.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۹

امروز حضور مردم بیش از مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی، عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات بعد از بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران، گفت: مطابق با گزارشی که به صورت بر خط به ما ارائه شده است و بر اساس بررسی‌های ما، استقبال مردم در دقایق اول انتخابات با حضور پرشور و بیش از مرحله قبل محقق شده است و از خداوند متعال می‌خواهم که مردم همچنان با همین اشتیاق به شعبه‌ها مراجعه کنند و آرای خود را در صندوق‌های رأی بیندازند.

وی تاکید کرد: هر یک از آرای مردم دارای ارزش بزرگی است و مردم امروز توجه کنند و البته توجه هم دارند که سرنوشت قوه مجریه در دست آنها است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه داد: هر چه مردم تصمیم بگیرند، محقق خواهد شد و ان‌شاالله رئیس جمهور برگزیده مردم زمام قوه مجریه را به دست خواهد گرفت و همه ما در این رابطه به نوعی مسئولیم و این قدرت از طریق مردم در اختیار رئیس جمهور قرار می‌گیرد.

آیت‌الله مدرسی یزدی اظهار کرد: امیدواریم که مردم از حق رأی دادن خود استفاده کنند و هرچه مشارکت مردم بالاتر باشد، استحکام و قدرت نظام اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر رأی مردم عملاً بیعت مجدد با نظام اسلامی و با رهبری نظام اسلامی و اسلام است و همه وجود ملت ما با اسلام عجین است؛ به خصوص در این ایام که در آستانه رسیدن به ماه محرم هستیم و مردم با همان شور و علاقه‌ای که به امام حسین و نهضت عاشورا دارند و با بصیرتی که از عاشورا کسب کرده‌اند و می‌کنند، حضور موثر و با بصیرت خود را ان‌شاالله اثبات خواهند کرد تا دل دوستان مسرور و چشم دشمنان کور شود.

آیت‌الله مدرسی یزدی گفت: از همه دوستان در وزارت کشور و در قوه مجریه و همه کسانی که با شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت همکاری کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین از قوه قضاییه و زحماتی که متحمل شدند، تشکر می‌کنم.

عضو فقیه شورای نگهبان گفت: لازم است یاد کنیم از شهدایی که در مرحله اول انتخابات و در راه حفاظت از صندوق‌های رأی به درجه شهادت رسیدند. مردم بدانند این امکانی که برای ملت فراهم شده یعنی حق رأی، از حاصل قطره قطره خون شهدا است که شاهد آخرین آن در جمعه گذشته و در راه حفاظت از آرای ملت بودیم


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۲

بازدید اعضای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش و در جریان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، محمد حسن صادقی مقدم، خیرالله پروین و غلامرضا مولابیگی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت انتخابات بازدید کردند.

در جریان این بازدید اعضای شورای نگهبان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت برگزاری انتخابات در سراسر کشور قرار گرفتند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۳۷

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایروان

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در ایروان، پایتخت ارمنستان از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

رأی‌دهندگان ایرانی مقیم و مسافر در ارمنستان از صبح امروز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران و مسجد جامع کبود ایروان آراء خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۲۹

حضور چهره های سرشناس فرهنگ و هنر در تالار وحدت

داریوش ارجمند، قاسم افشار، سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، محمد آله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و محسن نفر از جمله هنرمندانی هستند که در صندوق رای ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه حضور دارند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۲۳

هر کسی رأی بیشتری کسب کند، رئیس جمهور منتخب ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی، طحان نظیف بعد از انداختن رأی خود در صندوق رأی انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: جمعه گذشته مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و با توجه به اینکه هیچکدام از نامزدها اکثریت مطلق آرا را به دست نیاوردند، امروز مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، امروز هر کسی رأی بیشتری کسب کند، به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران معرفی خواهد شد.

طحان نظیف ادامه داد: مردم ما چه کسانی که هفته قبل رأی دادند و چه کسانی که هفته گذشته رأی ندادند، این امکان را دارند که امروز رأی خود را به صندوق‌های اخذ رأی بسپارند و با هیچ محدودیتی به لحاظ قانونی در آیت زمینه مواجه نیستیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طبیعتاً هر فردی که امروز اسمش از صندوق‌های رأی خارج شود، منتخب ملت ایران محسوب می‌شود و رئیس جمهور همه مردم ایران محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: از همه مردم دعوت می‌کنیم که پای صندوق‌های رأی بیایند و مشارکت خوبی داشته باشند. قطعاً رئیس جمهوری که از آرای بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند تصمیمات مهم‌تری چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی بگیرد. ان‌شاءالله مردم حضور پرشوری داشته باشند.

طحان‌نظیف بیان کرد: در شورای نگهبان مانند ادوار گذشته این اطمینان را می‌دهیم که نسبت به آرای تک تک مردم به عنوان حق الناس صیانت کنیم و آرای مردم را حق الناس می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای صیانت از آرای مردم انجام خواهیم داد.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۴

آغاز دومین مرحله از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه

ایرانیان مقیم ترکیه از ساعت هشت صبح به وقت محلی با حضور پرشور خود در هشت شعبه اخذ رأی در شهرهای آنکارا، استانبول (۲ شعبه)، ارزروم، طرابوزان، ازمیر، آنتالیا و وان همراه با سایر هموطنان داخل کشور، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند. صندوق اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شهر وان ترکیه بنابر تقاضای هموطنان برای اولین بار در این شهر مستقر شده است.

 


 

۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۰۴

خاتمی رای‌ خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام سید محمد خاتمی در حسینیه جماران حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

 

 
۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۱۰:۰۱

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قاهره

به گزارش خبرگزاری مهر، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قاهره با اختصاص دو شعبه اخذ رای در محل نمایندگی و اقامتگاه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد.

در دور اول ایرانیان مقیم از نقاط مختلف قاهره در رای گیری حضور یافتند و در مقایسه با انتخابات دوره سیزدهم شاهد پنجاه درصد افزایش حضور هستیم. دولت مصر نیز تدابیر خاص و ویژه ای برای انتخابات در نظر گرفته است.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۵۳

آیت‌الله مدرسی‌یزدی رأی خود را در صندوق رأی انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز (جمعه ۱۵ تیر ماه)، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان رأی خود را در صندوق رأی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری انداخت.

 


 

۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۴۲

طحان‌نظیف رأی خود را در صندوق انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در محل این شورا، رأی خود را در صندوق رأی مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۳۷

علی مطهری رای خود را به صندوق رای انداخت

علی مطهری در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق رای انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۳۶

حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در اقتدار کشور تاثیر به سزایی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (۱۵ تیر ماه) بعد از انداختن رأی خود در صندوق رأی انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در اقتدار و امنیت ملی کشور تاثیر به سزایی دارد و باید فرصت‌ها را مغتنم بشماریم.

وی بیان کرد: کسی که امروز به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، کسی است که سرنوشت اجرایی کشور را بر عهده خواهد داشت و این مسأله بسیار مهم است.

آملی لاریجانی ادامه داد: با توجه به عمده مشکلات کشور در حوزه اجرایی کسی باید سکاندار این امر مهم باشد که بتواند این مشکلات را برطرف و به وعده‌هایی که داده است، عمل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضور مردم بسیار سرنوشت ساز و مهم است و هم استیفای حق آنان است و هم تکلیف الهی است.

وی افزود: هر کسی که سربلندی کشور را می‌خواهد، با هر سلیقه و گرایشی باید در انتخابات شرکت کند. امیدوارم که این دوره مردم بهتر و بیشتر از هفته گذشته در انتخابات شرکت کنند و حضور گسترده‌تری داشته باشند.

آملی لاریجانی بیان کرد: امروز یکی از دو کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور تعیین می‌شوند. انتخابات اقتضائاتی دارد و نامزدها حرف‌هایی زدند و وعده‌هایی دادند و نسبت به هم نقدهایی کردند، اما از فردا باید فضای همدلی حاکم باشد و خدای ناکرده این‌گونه نباشد کلماتی که چه خودشان و چه ستادها و هواداران‌شان در این ایام گفتند، ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: نامزدها در مقام رقابت سخنانی می‌گویند که البته گاهی انسان توقع دارد که بهتر از این‌ها گفته شود، اما به هر حال اقتضای رقابت چنین بوده است اما از فردا باید همدلی باشد و همه با هم کمک کنند و هر کسی که رئیس جمهور شد، به او کمک کنند.

وی گفت: مشکلات کشور کم نیست و رئیس جمهور به تنهایی حتماً نمی‌تواند این کارها را انجام دهد. همه باید به هم کمک کنند و مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا بتوانند مشکلات عدیده‌ای که در کشور وجود دارد به ویژه مسئله معیشت و اقتصاد، تورم و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی و اجتماعی برطرف شود.

آملی لاریجانی تاکید کرد: امیدواریم با همدلی، همیاری و هم افزایی همه نیروهایی که در صحنه‌های اجتماعی فعالند، بر این مشکلات فائق آییم و خداوند آنچه خیر است مقدر کند.


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۳۵

حضور اهالی ورزش در مجموعه ورزشی شهید شیرودی

اهالی ورزش با حضور در مجموعه ورزشی شهید شیرودی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۲۶

نوبخت رای به صندوق انداخت انداخت

محمدباقر نوبخت با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۲۰

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برای آگاهی عمومی منعکس کرد.

این اطلاعیه به این شرح است.

بسمه تعالی

پیرو اطلاعیه‌های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می‌رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد؛

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲
آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۱۴

آیت‌الله آملی لاریجانی رأی خود را در صندوق انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در شورای نگهبان، رأی خود را در صندوق انداخت.

 


۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۰۹:۱۳

مخبر: انتخابات یکی از مولفه‌های ارزش و عزت حکومت اسلامی در دنیا ست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری پس از اخذ رأی در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یاد رییس جمهور شهید را به جد گرامی می‌داریم. انصافاً خلأ وجودی ایشان لحظه به لحظه خودش را نشان می‌دهد. ان شاءالله روح ایشان با اجدادشان محشور شود.

وی عنوان کرد: کار فوق العاده سخت و مشقت آمیزی در حال شکل گیری است. برای انتخابات ریاست جمهوری از یک سال پیش تدارک دیده می‌شود و کار سختی است از یک کشور پهناور با جمعیت ۸۵ میلیونی فراهم کردن امکانات برای پای صندوق رأی آمدن همه مردم کار بسیار سختی است.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: از همه دست اندرکاران از شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروهای امنیتی و انتظامی، صدا و سیما سپاسگزاریم. کار خوب و بسیار دقیقی در حال شکل گیری است. الحمد لله کار خوب پیش رفته و حالا هم نسبت به هفته گذشته استقبال بیشتری صورت گرفته است.

مخبر اذعان داشت: ان شاء الله خدا کمک کند تا مردم مسوولیت خود را به خوبی انجام دهند. یکی از مولفه‌های ارزش و عزت حکومت اسلامی در دنیا همین انتخابات است و امیدوار هستیم میزان مشارکت نسبت به هفته گذشته افزایش داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند و به دقت در حال رصد سلامت انتخابات هستند. امیدوارم امشب و فردا صبح شاهد انتخابات خوبی برای مردم عزیز باشیم.