بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۱۳۸
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب، بر اهمیت تداوم روند تقویت «روابط برادری، دوستی و همکاری» میان تهران و کاراکاس تاکید کرد و گفت: می‌توانید روی ونزوئلا حساب کنید.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: برگزاری این مرحله دموکراتیک فوق‌العاده را به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری جدید ایران و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

وی خطاب به رئیس‌جمهوری منتخب و ملت ایران افزود: برای ادامه مسیر تقویت روابط برادری، دوستی و همکاری میان کشورهایمان، روی ونزوئلا حساب کنید.

دولت ونزوئلا دیروز شنبه نیز با صدور بیانیه‌ای پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را به مردم کشورمان تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ونزوئلا معتقد است که تصمیم مردم ایران، به سعادت این ملت و همچنین تثبیت این کشور به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان چندقطبی نوپا به واسطه نقش برجسته‌ای که در سناریوی تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، کمک خواهد کرد.

طبق اعلام دولت کاراکاس، «مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت مطلق نیکلاس مادورو موروس رئیس‌جمهوری (ونزوئلا) برای ادامه تعمیق روابط برادرانه بین دو ملت و در ائتلاف راهبردی جامع برای همکاری‌های سودمند متقابل و همچنین تحکیم جهانی چند مرکزی و چندگانه برخوردارند؛ (مناسباتی) که برای ادامه شکست دادن ادعاهای هژمونیک که چندجانبه‌گرایی و صلح جهانی را تهدید می‌کنند، ضروری است».

مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهوری منتخب مردم شد.

منبع: ایرنا