صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۷۵۲
مهدی چمران با توصیه اعضای شورای شهر به همدلی دعوت کرد و گفت: نصیحت کردن ساده است، اجرای نصیحت مهم است، دلمان به حال خودمان باید بسوزد.
دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز یکشنبه 31 تیرماه برگزار شد.

امانی: شهرداری بگوید ارتباط من با فساد در شهرداری چیست؟

ناصر امانی، عضور شورای شهر تهران در دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود بیان کرد: از اقداماتی که شهرداری تهران درخصوص سیاه پوش کردن شهر تهران انجام داد تشکر می‌کنم.وی در ادامه درباره پاسخ سخنگوی شهرداری تهران عنوان کرد: روزنامه همشهری روز چهارشنبه در صفحه آخر خود از قول اقای محمدخانی (سخنگوی شهرداری تهران) بیانیه‌ای را مشخص کردند در پاسخ به ویدیویی که فردی ادعا می‌کند در شهرداری پست فروشی می‌شود. در آنجا گفته می‌شود اعضای شورا می‌دانند که چقدر شهرداری فساد ستیز است و اقای امانی هم به خوبی این را می‌داند. آیا شهردار تهران به صراحت بگویند ارتباط من با فساد در شهرداری چه چیزی است؟

اقراریان: حیات گروه های رادیکال در ایجاد دو قطبی های کاذب است

در ادامه جلسه، مهدی اقراریان با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در ۱۹ اردیبهشت سال ۸۴ در جمع دانشجویان کرمانی می فرمایند که دعوای اصلاح طلب و اصول گرا را قبول ندارند، اظهار کرد: این تقسیم بندی توسط رهبر انقلاب غلط دانسته شده است. نقطه مقابل اصول گرا، اصلاح طلب نیست و بالعکس. یک سخن با شهروندان تهرانی به ویژه جوانان؛ حیات گروه های رادیکال و ستیزه جو که از آنها با عناوین گوناگونی نام برده می شود، در ایجاد دو قطبی های کاذب است.وی افزود: دو قطبی اصول گرا و اصلاح طلب از آن آنهایی است که ناکارآمدی خود را پشت دعواهای سیاسی پنهان کرده و از پاسخگویی عملکرد غیرشفاف مبتنی بر سه گانه فامیل بازی، برچسب زنی و پرونده سازی بگریزند.نرجس سلیمانی یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز متن داستان گونه ای که کنایه به شهرداری تهران بود را قرائت کرد و تفسیر آن را به مردم سپرد.

درباره هر متلکی که در قالب شعر و نثر و حتی در قالب بیانات رهبری می‌گوییم باید پاسخگو باشیم

در ادامه محمد آخوندی شروع به صحبت کردن کرد. وی در تذکر خود عنوان کرد: دوستان ما در شهرداری وظیفه دارند که تلاش کنند پروژه های نیمه کاره را به نتیجه برسانند. وظیفه ما نوکری مردم است و می توانیم طعنه بزنیم و متلک بگوییم و وقت شریف مردم را به بیانیه خواندن اختصاص دهیم اما شهرداری باید به کار مردم بپردازد چراکه ۳۷۹ روز وقت دارد.وی افزود: من برای خودم متأسفم. مردم از بیرون نگاه می کنند و با ما تماس می گیرند که ما شما را انتخاب کردیم که علیه یکدیگر با هم صحبت کنید؟ چرا رسانه های شهرداری علیه اعضا صحبت می کنند و چرا اعضای شورا علیه هم حرف می زنند؟ آیا ما می توانیم پاسخگوی خون شهدا باشیم؟آخوندی با بیان اینکه شورا نباید فرصت مجادله های سیاسی باشد، تصریح کرد: انتهای این اتفاقات کجاست؟ آیا آمدیم روی همدیگر را کم کنیم یا آمده ایم کار کنیم؟ آیا نمی توانیم در جلسات هم اندیشی مسائل را برطرف کنیم؟ مردم به ما می گویند با رأی ما چه کار می کنید؟وی اضافه کرد: من همه برادران و خواهران در شورا و شهرداری را به همدلی و همکاری دعوت می کنم. ما نمی توانیم فردا پاسخگو باشیم. برای هر متلکی در قالب شعر و نثر و بیانیه و حتی در قالب بیانات مقام معظم رهبری باید پاسخ بدهیم. من همه را به استفاده از فرصت های باقی مانده دعوت می کنم. مشکلات ما لاینحل نیست. اگر عضوی از شورا صحبت می کند شما اجازه ندارید در رسانه پاسخ دهید. اگر شهرداری هم کاری می کند نباید چیزی بگوییم که تیتر یک اینترنشنال باشد.

در حوادث روزگار باید به بزرگانی هچون مهندس چمران تأسی کنیم

آخوندی گفت: ما در حوادث روزگار باید به بزرگانی هچون مهندس چمران تأسی کنیم؛ تا کی می خواهیم به این وضعیت ادامه دهیم؟ در پایان دوره سه ساله باید عملکرد شهرداری و شورا را بررسی کنیم و وقتی مجادله می شود شهرداری فرصت پیدا می کند از مجادلات و شکاف استفاده و از پاسخگویی فرار کند. باید عملکرد بنده بررسی شود که تا چه اندازه در انجام وظایف و ارائه طرح و لایحه نقش داشته ام تا مردم ببینند تا چه اندازه موفق بوده ایم.

شربیانی: با لجاجت وحدت شکل نخواهد گرفت

شربیانی در ادامه با بیان اینکه وحدت واجد شرایطی است! با لجاجت وحدت شکل نخواهد گرفت، عنوان کرد: نباید طوری صحبت کنیم انگار ماه اول است! فقط ۳۰۰ روز وقت داریم! باید به مردم پیام دهیم.

مهدی چمران: کف زدن‌ها و تشویق‌های بیرون و درون پایدار نیست!

در پایان مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با توصیه اعضای شورای شهر به همدلی دعوت کرد و گفت: نصیحت کردن ساده است، اجرای نصیحت مهم است، دلمان به حال خودمان باید بسوزد.وی افزود: مثقال ذره‌های مسولیت ما در شورا را حساب خواهند کرد. چه شر آن چه خیر آن، نتیجه همه را خواهیم دید!چمران اضافه کرد: نصیحت نمی‌کنم؛ چون دوستان نیازی به نصیحت ندارند! همه باید عمل کنند. اگر عمل نکنیم هیچ‌کدام از نصایح یا شعرهایی که می‌خوانیم، به نتیجه نخواهیم رسید!رئیس شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: عزیزان این مسایل سیاسی و گروه‌ها چند صباحی باقی نیست، کف زدن‌ها و تشویق‌های بیرون و درون زیاد پایدار نیست!