بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۹۵۲
سناتور ارشد آمریکایی بامداد چهارشنبه ضمن توصیف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌عنوان جنایتکار جنگی، گفت که پشت کردن به بحران غزه بی‌مسئولیتی است.

در ادامه مخالفت‌ها با سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، یک سناتور ارشد مستقل نیز در این زمینه اظهار نظر کرد.

«برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی بامداد چهارشنبه گفت: «دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است به زودی حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کند، کسی که قرار است در کنگره سخنرانی کند».

شبکه «الجزیره» به نقل از سندرز گزارش داد: «دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره مایه شرمساری است و با تأسف به آن نگاه خواهد شد».

وی با بیان اینکه نباید از نتانیاهو در کنگره استقبال شود، توضیح داد: «روز چهارشنبه اولین باری است که به یک جنایتکار جنگی افتخار سخنرانی در کنگره داده می‌شود».

این سناتور کهنه‌کار آمریکایی اضافه کرد: «پشت‌کردن به بحران غزه از نظر اخلاقی غیرمسئولانه است، به خصوص که بودجه آن توسط مالیات‌دهندگان آمریکایی تامین می‌شود».

پیش از این نیز «کریس ون‌هولن» سناتور ارشد دموکرات با بیان اینکه در سخنرانی نتانیاهو در کنگره حاضر نمی‌شود، از دیگر همکاران خود نیز درخواست کرده بود که همین کار را انجام بدهند.