بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۹۸۳
یک منبع نزدیک به مراکز اسلامی آلمان در گفت‌وگو با ایرنا حمله پلیس به این تشکل‌های اسلامی را خشن و بی‌سابقه توصیف کرد و افزود که ارتباط با مسئولین این مراکز قطع است.

این منبع آگاه ساکن آلمان که خواست نامش فاش نشود افزود که افسران پلیس از صبح امروز (چهارشنبه) به طور هم زمان به مراکز اسلامی واقع در فرانکفورت، برلین، مونیخ و هامبورگ «حمله‌ور» شده و در حال مصادره اموال و دارایی‌هایی این مراکز است.

به گفته وی، پلیس بدون در نظر گرفتن ملاحظات شرعی با سگ وارد محوطه مسجد شده و با گذشت چندین ساعت همچنان درحال انجام عملیات بازرسی است.

علاوه بر این، منازل مسئولین، مدیران، امامان و کارکنان مراکز در محاصره پلیس آلمان است و ارتباط با آن‌ها در این مقطع زمانی، ممکن نیست. منبع آگاه، این عملیات را یک «هجمه سنگین» و «حمله خشن» از سوی دولت آلمان علیه یک نهاد مذهبی توصیف کرد که تاکنون سابقه نداشته است.

ساعاتی پیش وزارت کشور آلمان در تداوم ادعاها و اتهام‌های بی‌پایه علیه مراکز اسلامی این کشور، فعالیت این سازمان‌های اسلامی را ممنوع اعلام کرد. وزارت کشور آلمان ادعا کرد که مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) اهداف اسلام‌گرایی افراطی را دنبال می‌کند و به دنبال ایجاد یک انقلاب اسلامی در آلمان است.

این درحالیست که مرکز اسلامی هامبورگ همواره تاکید کرده است که هر شکلی از خشونت و افراط گرایی را محکوم و همواره از صلح، مدارا و گفتگوی بین ادیان حمایت کرده است.

منبع نزدیک به این مرکز اتهامات نهادهای آلمانی درباره ارتباط چهار مرکز اسلامی هامبورگ، برلین، مونیخ و فرانکفورت با یکدیگر و هر دولتی را رد و تصریح کرد که اولا این چهار مرکز به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و سابقه آن‌ها به پیش از انقلاب اسلامی بر می‌گردد.

دوما فعالیت این مراکز به طور کامل در چارچوب قوانین و مقررات دولت آلمان است. سوما امامان آن‌ها توسط مردم شناسایی، جذب و به کار گرفته شده و از سوی مراجع دینی تائید و حمایت می‌شوند.

این منبع اگاه، کارکرد مراکز اسلامی آلمان را برگزاری مراسم مذهبی، دعوت مردم به صلح، دوستی، همزیستی مسالمت آمیز توصیف و تصریح کرد که این سازمان‌ها هیچگونه اقدامی که امنیت آلمان را به مخاطره بیندازد صورت نداده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد که تاکنون هیچ هیچگونه سند و مدرکی که نشان دهد این مراکز با گروه های افراطی ارتباط داشته‌اند اثبات نشده و همواره در راستای فعالیت‌های مندرج اساسنامه خود اقدام کرده است.

منبع: ایرنا