بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۰۱۲
شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (پنجشنبه) خبر داد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا قصد دارد به زودی از «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور، به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری ایالات متحده حمایت کند.

شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از افراد آگاه گزارش داد که باراک اوباما در [جلسه] خصوصی به طور کامل از نامزدی هریس حمایت کرده و به طور مرتب با او در تماس است.

در این مطلب عنوان می‌شود که «دستیاران اوباما و هریس همچنین درباره هماهنگی برای حضور آنها در کنار هم در مبارزات انتخاباتی بحث کرده‌اند؛ اگرچه تاریخی برای آن مشخص نشده است.»

اوباما از جمله دموکرات‌های مورد توجه در آمریکا است که هنوز به طور علنی از هریس حمایت نکرده است. در حالی که دیگر رهبران این حزب برای حمایت آشکارا از معاون رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا پیش قدم شده‌اند. اوباما تاکنون حمایت خود را خصوصی نگه داشته است.

بر اساس این گزارش، ۲ منبع آگاه دیگر گفته‌اند که میشل اوباما بانوی سابق کاخ سفید آمریکا، نیز از نامزدی هریس حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است که «بنیاد اوباما» به درخواست خبرگزاری «رویترز» برای اظهار نظر فوری در این مورد پاسخی نداده است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه، یک روز پس از آن که جو بایدن اعلام کرد که از نامزدی خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری پیش رو کناره‌گیری می‌کند، حمایت نمایندگان حزب دموکرات را به دست آورد. این در حالی که است که هیچ کس برای به چالش کشیدن هریس برای نامزدی این حزب اقدام نمی‌کند.

اوباما روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن بایدن را تحسین و از روند انتخاب نامزد جدید دموکرات‌ها حمایت کرد، اما سخنی در حمایت از نامزدی هریس حمایت نکرد.

از سوی دیگر، روزنامه «نیویورک پست» به تازگی در گزارشی نوشت: یک منبع نزدیک به خانواده بایدن خبر داده که اوباما از پیشنهاد جانشینی هریس به جای رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات پشتیبانی نکرده است زیرا به اعتقاد وی، معاون رئیس‌جمهوری نمی‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد و پیروز شود.

بایدن ۸۱ ساله سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او و توانایی رقابتش با ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان در انتخابات پنجم نوامبر سالجاری میلادی (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳، روز یکشنبه به وقت محلی از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کنار کشید و از هریس معاون خود به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

منبع: ایرنا