سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۷۳۴
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن حمله صبح امروز رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین در غزه خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت برای مهار و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) ۲۰ مرداد ماه حمله وحشیانه صبح امروز رژیم کودک‌کُش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صد‌ها تن از غیرنظامیان فلسطینی شد، شدیدا محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی امروز و در سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران مدرسه التابعین در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد. دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند. براساس آمار اعلام شده در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند.

کنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

وی تأکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان بویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ‌یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفاک، اقدام محکم و قاطع کشور‌های اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

درخواست اقدام فوری و موثر شورای امنیت
این دیپلمات ارشد ایرانی با تأکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه التابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش شد.

ناصر کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسرائیل عنوان کرد: کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهاد‌های بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمران و عاملان نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب جنایات و وحشیگری‌های گسترده پاسخگو کنند.

حماس این اقدام صهیونیست‌ها را تداوم نسل‌کشی نازیستی صهیونیستی علیه ملت فلسطین خواند و اعلام کرد که دولت آمریکا همدست جنایت‌های اسرائیل است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن هم در واکنش به این حمله گفت این اقدام بیانگر تلاش کابینه اسرائیل برای سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های صورت گرفته در مسیر مذاکرات آتش‌بس و به شکست کشاندن آن است.

وزارت خارجه مصر هم در واکنش به این حمله اعلام کرد که تداوم جنایت‌ها در سطح گسترده و کشتار عامدانه تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی با جود تلاش میانجیگران برای برقراری آتش‌بس در غزه یک نشانه قاطع مبنی بر نداشتن اراده سیاسی برای پایان دادن به این جنگ خانمان‌سوز و پافشاری بر درد و رنج فلسطینی‌ها است.