بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۸۸۹
با تداوم حملات کی‌یف به کورسک، سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی روسیه اعلام کردند که «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، با حمله به این منطقه، گام‌های «دیوانه‌واری» برداشته است.

از روزنامه گادین، سرویس‌های امنیتی روسیه امروز سه شنبه در این بیانیه، زلنسکی را متهم به برداشتن گام های دیوانه وار و تشدید جنگی فراتر از مرزهای اوکراین کردند.

این اظهارات اندکی پس از سخنان فرمانده نیروهای زمینی اوکراین ارائه می شود که مدعی تصرف یک هزار کیلومتر از کورسک در غرب روسیه شده بود.

ژنرال الکساندر سیرسکی این بیانیه را در ویدئویی که روز دوشنبه در کانال تلگرامی زلنسکی منتشر شد، بیان کرد. وی در این ویدئو وضعیت خط مقدم را به اطلاع رئیس جمهوری اوکراین می رساند و ادعا کرد که نبرد در واقع در سراسر خط مقدم ادامه دارد و اوضاع تحت کنترل است.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

منبع: ایرنا