تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۰۲۰
تحلیلگر اقتصادی کانال۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که انتظار این رژیم برای پاسخ ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله، ضربات شدید اقتصادی به اسرائیل وارد کرده است.

به نقل از روزنامه «رای الیوم»، «متان خودوروف» افزود: شکی نیست که طی دو هفته گذشته بازار فرو ریخته، برخی فعالیت های اقتصادی متوقف شده و برخی دیگر به دنبال ترس عمومی به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین گام‌هایی که برای آمادگی در قبال حمله احتمالی لبنان و ایران برداشته شده، بر فعالیتهای اقتصادی تاثیر گذاشته است.

خودوروف بیان کرد: بخش های مختلف اقتصادی در اسرائیل به هم ریخته و دچار هرج و مرج شده است.

وی با اشاره به لغو تعطیلات و پروازها و سفرهای گردشگری در سرزمین های اشغالی ادامه داد که هتل ها، مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها در شمال فلسطین اشغالی با مشکل امنیتی روبه رو هستند و روسای شهرک ها هم از بیم وارد آمدن تلفات در این منطقه، از برگزاری جشنواره‌های بزرگ در هراس هستند.

کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی پیشتر با اذعان بر خسارات و هزینه های بسیار جنگ در نواز غزه اعلام کردند که این خسارات از مرز ۶۷ میلیارد دلار هم گذشت و اسرائیل هم اعتبار خود را برای سرمایه گذاری از دست داده است.

حال ترس، اضطراب و آشفتگی روانی صهیونیست ها از پاسخ حتمی ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله، بر میزان این خسارات اقتصادی افزوده است.

صهیونیست ها روزگار همراه با نگرانی و وحشت را سپری می کنند و برخی از آنها بر اثر شوک ناشی از پاسخ ایران و حزب الله به مواد مخدر و روانگردان روی آورده اند.

صهیونیست‌های ساکن شمال سرزمین های اشغالی هم از وضعیت حاکم بر این منطقه و ترس و نگرانی از حمله زمینی حزب الله خسته شده و به ستوه آمده اند.

شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بیشتر ساکنان باقی مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی نیز تاثیر ویرانگری بر اقتصاد آن گذاشته و کابینه کنونی این رژیم از نظر سیاسی و اقتصادی دچار سردرگمی شده و اسرائیل برای رهایی از شرایط کنونی نیازمند سالها زمان است.

منبع: ایرنا