سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۰۲۱
در صحن مجلس؛
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در تمام مراحل انتخاب وزرای پیشنهادی مشورت‌های لازم با افرادی که باید انجام می‌دادیم انجام شده است، گفت: مشورت‌ها در سطح بالا انجام شده و بدون مشورت اینجا نیامده‌ایم.

«مسعود پزشکیان» که برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در نوبت عصر مجلس شورای اسلامی حضور یافت، با بیان اینکه هر کس به طریقی دل ما می‌شکند، بیگانه جدا دوست جدا می‌شکند، بیگانه اگر می‌شکند حرفی نیست، من در عجبم دوست چرا می‌شکند، گفت:من تلاش نکردم عیب‌ها را بزرگ کنم تا بیگانگان بتوانند از آن سواستفاده کنند.

وی افزود: امکان ندارد که دروغ گفته باشم، یا به حرفم پایبند نباشم. در طول دوران نمایندگی و زندگی‌ام از بی‌عدالتی نگران بودم و از قومیت‌ها دفاع کرده‌ام. هنگامی که کسی جرأت نداشت، از این حرف‌ها بزند، من از این حرف‌ها زدم چرا که به آن باور داشتم.

رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه بنده را برای گفت وگوهای انتخاباتی صدا کردند، خاطرنشان کرد: به آنها گفتم بنده اصولی دارم که حق و عدالت است؛ برای این حق و عدالت می‌خواهم اصلاحات کنم و به شدت به آن معتقد هستم. امام حسین (ع) وقتی به سمت کربلا می‌رفت فرمودند: مگر نمی‌بینید به حق حمله می‌کنند؟ وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن نادیده گرفته شود، بر هر مسلمانی وظیفه است که در آن قیام کند؛ امام حسین (ع) فرمودند برای اصلاح امتِ جدم خروج کرده‌ام؛ امر به معروف و نهی از منکر برای آن است که از حق عدول نشود و عدالت زیر پا گذاشته نشود.

پزشکیان تصریح کرد: معتقدم استراتژی و روش برون رفت از وضعیت موجود، بسیجی است که در هنگام حمله دشمن به خاک کشورمان ایجاد شد. بسیج همه، نه بسیج یک عده و یک گروه!

در عمل امتحانم کنید

وی با بیان اینکه برادری می‌گوید که وزرا سلایق مختلف دارند، اظهار کرد: وقتی پایبند به قانون است، دیگر سلایق مختلف معنا ندارد. ما پایبند به چشم‌انداز قانون، اراده و اعلام و امضای رهبر انقلاب هستیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ۲۰ سال است که براساس چشم‌انداز قرار بود که ما اول شویم، اما فقط با یکدیگر دعوا کردیم، فقط یکدیگر را نقد کردیم.  رمز موفقیت این است که دست به دست یکدیگر دهیم، باید با هم در مقابل این تهاجمات بایستیم، چراغ راه و پیمان ما مسیری است که رهبر انقلاب مشخص کرده است، هر حرفی که زدم در عمل و در این مسیر امتحانم کنید.

پزشکیان تاکید کرد: در تمام مراحل انتخاب وزرای پیشنهادی مشورت‌های لازم با افرادی که باید انجام می‌دادیم انجام شده است. مشورت‌ها در سطح بالا انجام شده و بدون مشورت اینجا نیامده‌ایم.

وی گفت: با تمام وجود به رضایت مردم اعتقاد داریم و تلاش خواهیم کرد که این مردم راضی شوند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من در زندگی‌ام جز به محرومین فکر نکرده‌ام و جز برای آنها کار نکردم، اظهار کرد: وقتی وزیر بودم به من گفتند، سهم بگیریم، یا در بیمارستان خصوصی کار کنیم. پاسخ دادم: من به بیمارستان خصوصی نمی‌روم. گفتند بازنشسته شوی، چه کار می‌کنی؟ گفتم می‌روم باغبانی می‌کنم، اما از مردم برای طبابت پول نمی‌گیرم و نگرفتم.

پزشکیان افزود: نه مجوز مطب گرفته‌ام و نه سهام دارم،توان و علم و مهارتم را در استخدام ملت گذاشته‌ام. آنهایی که شهید شده‌اند، دِینی بر گردن ما دارند و ما موظفیم آن راه را با باور و اعتقاد ادامه دهیم.

وی خطاب به نمایندگان، گفت: از شما می‌خواهم به همه عزیزانی که انتخاب کرده‌ایم، با قدرت رأی بدهید. ما بسیج شویم و در مسیری که رهبری معظم مشخص کرده یک‌صدا در مقابل این تهاجم و تهدیدات بایستیم.  ما نیاز به وحدت داریم، باید عقده‌ها و گره‌های گذشته را کنار بگذاریم و دست به دست هم بدهیم و این راه سخت را با هم ادامه دهیم.

غیرصادقانه و منافقانه با هیچکس برخورد نخواهیم کرد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما، دروغ نخواهیم گفت و غیرصادقانه و منافقانه با هیچکس برخورد نخواهیم کرد، تاکید کرد: این باور و اعتقاد ماست. اگر به اصلاحات معتقدیم، برای این است که حق و عدالت در جامعه به آن شکلی که باید باشد، نیست.

پزشکیان افزود: تا جایی که از دستم بربیاید و زنده باشم و بتوانم، حق و عدالت را پیگیری و اجرا خواهم کرد؛ اما کسانی که مدیریت می‌فهمند ،می‌دانند که حل مشکلات، دفعتاً ممکن نیست. ما باید دست به دست هم بدهیم و مسیری که مشخص است را براساس حق و عدالت پیش برویم و دنبال منافع خود و جناحمان نگردیم. 

وی گفت: این مجلس است که باید چارچوب را مشخص و مسیر را ریل‌گذاری کند؛ تابحال هیچ قانونی به خاطر اینکه غیرعادلانه است، از شورای نگهبان به مجلس برنگشته است. اگر مشکلی در کشور وجود دارد، به خاطر لوایح و قوانینی است که ما تصویب کردیم. بپذیریم که باید عدالت و حق را در جامعه پیاده کنیم و نباید بخاطر قدرت دعوا کنیم. بپذیریم که رمز موفیت ما وحدت، انسجام و هم‌پیمانی ما در رفتن به سمت چشم‌انداز و سیاست‌ها است.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که همه اعضای کابینه پیشنهادی افراد مشهوری هستند و لازم نیست یکی یکی اسم آنها را ببرم، اظهار کرد: این قاعده‌ای است که از قبل بوده و این پروتکل را از من بپذیرید که زیاد از این پروتکل ها بلد نیستم؛ دلم می خواهد همانی باشم که بودم. دوست ندارم تغییری در رفتار و زندگی ام ایجاد شود؛ نمی‌خواهم خودم را بالاتر از کسی بدانم؛ من هم مثل شما هستم برادر و دوست شما هستم.

مطمئن باشید وزرای پیشنهادی در دفاع از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد

پزشکیان افزود: باید دست به دست هم بدهیم تا کار درست شود و این عزیزانی که الان در مقابل شما هستند را به عنوان دوست بپذیرید و به آنها کمک کنید. قبول دارم که همه ما اشتباه داریم چون معصوم نیستیم؛ علی (ع) می‌گوید «خودتان را محروم نکنید و محافظه کارانه با من برخورد نکنید که مبادا من را به حق و عدالت مشورت ندهید.»

وی افزود: علی (ع) می‌گوید من بالاتر از این نیستم که اشتباه نکنم یا در عمل خطایی از من سر نزند؛ وقتی امیرالمؤمنین (ع) این حرف ها را می زند ما که دیگر عددی نیستیم و حتما اشتباه و خطا خواهیم داشت. برادرانه و دوستانه ما را کمک و راهنمایی کنید؛ ما نمی خواهیم جاده خاکی برویم می‌خواهیم در مسیر بمانیم؛ به حق و عدالت معتقدیم. نمی خواهیم حق هیچ فردی را ضایع کنیم یا نادیده بگیریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کمک کنید همه این عزیزان رأی بیاورند، اظهار کرد: به آنهایی که گیر می‌دهید، بیشتر کمک کنید؛ من این افراد را بیشتر از شما می‌شناسم؛ اگر همین الان اتفاقی بیفتد، همین افراد در خط مقدم هستند. مطمئن باشید از دفاع از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد؛ ما را نظارت و کمک کنید؛ همه مردم کمک کنند تا ایران را به وضعیتی برسانیم که لیاقت ماست. وضعیت کنونی لیاقت ما نیست

منبع: ایرنا