سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۱۵۶
وزیر پیشنهادی نیرو گفت: ناترازی آب و برق مساله‌ای جدی است، مساله‌ای که ریشه در اقتصاد ناکار آمد برق دارد و در این راستا توجه به اصلاح اقتصاد آب و برق ضروری است.

«عباس علی‌آبادی» امروز (چهارشنبه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی وزارت نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو بر اساس قانون موظف به تامین مناسب آب و برق است، افزود:  تغییر اقلیم  و گرما مشکلات را ایجاد کرده است، اما مشکلات وزارت نیرو فراتر از گرما و اصلاح مشکلات امری پیچیده است.

علی‌آبادی ادامه‌داد: برای حل این پیچیدگی نیاز به همدلی در سطح حاکمیت، همچنین نیاز به همراهی سایر قوا و ایمان مردم به خدمتگذاران خود در وزارت نیرو داریم.

وی خاطرنشان کرد: برآورد ها نشان می دهد ناترازی برق به حدود ۱۸ هزار مگاوات خواهد رسید که البته این عدد برآوردی است و این مساله ریشه در اقتصاد ناکار آمد برق دارد و در این راستا توجه به اصلاح اقتصاد آب و برق ضروری است

وزیر پیشنهادی نیرو تصریح‌کرد: این ناکارآمدی سبب شده جذابیت برای بخش خصوصی از بین برود.

عباس علی‌آبادی (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند. وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

منبع: ایرنا