صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۲۹۳
نمایش ارادت عراقی‌ها به اباعبدالله و زائران پیاده‌ای که از سرتاسر دنیا قدم در مسیر اربعین گذاشته‌اند جلوه‌ای از اتحاد و همبستگی میان مردم مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی، کلیمی و مسیحی و... برای تحقق یک هدف واحد بی‌شک راهی به سوی ظهور آخرین منجی است.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ صابر محمدی

اربعین سوای از آنکه جلوه‌های قیام حسینی را در راهپیمایی عزاداران و عاشقان ابا عبدالله که از سراسر دنیا و از هر دین و آیینی خود را به مرز‌های عراق رسانده‌اند به تصویر می‌کشد نمایشی از اتحاد و همبستگی در میان عاشقان سیدالشهدا را ترسیم می‌کند همان اتحاد و همبستگی که دشمنان را به ترس و وحشت انداخته و هر سال با انواع دروغ و اخبار فیک سعی در تخریب میهمان یا میزبان دارند سعی دارند بگویند عراقی‌ها میهمان نواز نیستند و ایرانی‌ها رسم میهمانی نمی‌دانند، اما علیرغم تمام این دروغ پردازی‌ها و سیاه نمایی‌های دشمن باید اذعان داشت میزبانان عراقی و برادران کریم ما در آنسوی مرز‌ها هر سال تمام آنچه دارند در پذیرایی از میهمانان اباعبدالله با نهایت خلوص روی سینی اخلاص گذاشته و اجازه هیچ کم و کسری برای میهمان را نمی‌دهند.

میهمان نوازی‌های هر ساله

این رسم میهمان نوازی مربوط به امسال نیست بلکه سال‌های سال است که موکب‌های عراقی لباس خدمت می‌پوشند و اوج عظمت اسلام را در پذیرایی‌های برادرانه و عشق و محبت خالصانه خود را به میهمانان به نمایش می‌گذارند.
در هیچ کجایی از این دنیای خاکی از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین و از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین شاهد چنین صحنه‌هایی از استقبال گرم میزبان عراقی از میهمان ایرانی نخواهی بود آنجا که وقتی نام حاج قاسم می‌آید و میهمان ایرانی است نگاه میزبان تغییر می‌کند و با عشق برادرانه و خواهرانه آنچه در توان دارد برای راحتی من میهمان هزینه می‌کند.

تشکر پدرانه

رهبر معظم انقلاب خطاب به موکب‌داران کریم عراقی می‌فرمایند: «ملّت ایران با همه وجود از شما برادران عزیز عراقی متشکر است، بخصوص از شما صاحبان مواکب اربعینی؛ ما از صمیم قلب از شما‌ها متشکریم و این مصرع متنبّی را به یاد می‌آوریم که «اذا انت اکرمت الکریم مَلَکْته»

جلوه‌های بی‌بدیل ایمان

کافی است زایر پیاده اربعین شوی کوله بارت را ببندی و راهی سفر شوی همین که از مرز مهران یا هر کدام دیگر عبور کنی موکب‌های ایرانی و عراقی را وجب به وجب در مسیر راهپیمایی تا کربلا و نجف می‌بینی؛ موکب دارانی که از ایران به عشق اباعبدالله و پذیرایی از زایران حسینی از روز‌ها قبل به عراق رفته اند و میزبانان عراقی که ماه هاست تدارک دیده اند که میهمانشان تشنه و گرسنه و خسته نماند؛ وقتی خوان نعمتی گسترده است و همه از آن بهره‌مند هستند جلوه‌های بی بدیلی از ظهور را هم به تصویر می‌کشد وقتی منجی آرمانشهری مهدوی بر پا می‌کند و همه مردم به یک نسبت از آن بهره‌مند می‌شوند و تو شاهد جلوه‌های بی بدیلی از ایمان هستی.

نمایش ارادت عراقی‌ها به اباعبدالله و زائران پیاده‌ای که از سرتاسر دنیا قدم در مسیر اربعین گذاشته‌اند جلوه‌ای از اتحاد و همبستگی میان مردم مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی، کلیمی و مسیحی و... برای تحقق یک هدف واحد بی‌شک راهی به سوی ظهور آخرین منجی است.

سنگ تمام میزبان

اما آنچه مسلم است امسال هم همانند سال‌های پیش از این عراقی‌ها در میزبانی سنگ تمام گذاشته‌اند باید زائر اربعین حسینی باشی و پیاده قدم در مسیر عشق به اباعبدالله بگذاری تا ارادت عراقی‌های میزبان و میهمان نواز به ایرانی‌های پیاده را ببینی و درک کنی؛ آنجا که پیرزن روستای دور افتاده در مسیر کربلا با نان‌های تازه‌ای که در تنور خانه اش پخته از میهمانش پذیرایی می‌کند تا موکب دار بزرگ عراقی که از نجف آمده و سرمایه زندگیش را وقف خدمت به زایر حسینی کرده است.

عراقی‌ها با این استقبال و پذیرایی جلوه‌هایی زیبایی از وحدت و برادری را به جهانیان نشان داده و می‌دهند. به گفته یکی از زائران پیاده کربلا: «ما و مردم عراق یکی هستیم و هیچ جریان سیاسی و غیرسیاسی و شرارت‌ها و توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند ما را از هم جدا کند. پذیرایی مردم عراق از برادران و خواهران زائر  بی نظیر و غیرقابل توصیف است؛ ما واقعا" شرمنده شدیم که نتوانستیم پاسخ این همه محبت‌ها و اخلاص آنان را بدهیم.»

پذیرایی میزبان عراقی از میهمان ایرانی چنان گرم و با محبت است که به گفته برخی زائران «در مدت حضور در عراق، غربت را حس نکردیم، چون واقعا احساس کردیم در وطن خود هستیم. موکب‌های عراقی در همه شهر‌ها و مسیر‌های منتهی به عتبات عالیات حضور داشتند و با انواع غذا‌ها ما را میهمان خود می‌کردند؛ آنچه بیش از همه ما را متعجب می‌کرد اصرار و التماس زیاد انان برای پذیرایی بود آنان حتی خود را در وسط جاده قرار می‌دادند و راننده خودرو بناچار متوقف می‌شد و سپس همه زائران را پیاده می‌کرد تا پذیرایی شوند.»

زبان و قلم از بیان این همه ارادت و میهمان نوازی عراقی‌ها از میهمان و زائران اربعینی عاجزاست و تنها می‌توان گفت: دست مریزاد برادران و خواهرانم در موکب‌های عراق شما سنگ تمام گذاشتید و هم نوا با رهبر معظم انقلاب قدردان این همه ارادت و عشق به زائر حسینی بود.