صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۳۶۵
بخش اول مطالبات پرستاری پرداخت شد؛
وزیر بهداشت گفت: بخش اول مطالبات به حق پرستاران به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شده است و روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید در اسرع وقت این مطالبات را پرداخت نمایند.

محمدرضا ظفرقندی، در حاشیه آئین تکریم و معارفه وزیر بهداشت که با حضور رئیس جمهور دولت چهاردهم صبح سه شنبه ۶ شهریور در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در چند روز اخیر خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم و روز گذشته با حضور رئیس جمهوری در سازمان برنامه بودجه جلسه‌ای برگزار شد و بخش اول جبران مطالبات جامعه پرستاری دیروز و امروز (۵ و ۶) شهریور به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید این مطالبات را در اسرع وقت به پرستاران پرداخت کنند.

وزیر بهداشت همچنین در مراسم معارفه، گفت: هدف ما در کنار مردم و برای مردم بودن برای کاهش رنج بیماری و آلام آنهاست تا بیماران به جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

ظفرقندی، پیشرفت‌های پزشکی و حوزه سلامت را حاصل تلاش‌های گسترده وزرای بهداشت پیشین، کارکرد نظام شبکه و خدمتگزاری نیروهای بهداشتی و درمانی در سراسر کشور دانست و افزود: دوره‌ای عضو کمیسیون اعزام بیماران به خارج بودیم و ارز زیادی برای درمان بیماران از کشور خارج می‌شد اما امروز پیشرفته‌ترین درمان‌ها در مرز دانش دنیا در کشورمان ارائه می‌شود که باعث افتخار است.

وی با ذکر حدیثی از اباعبدالله الحسین (ع) که فرمودند «بی شک نیازهای مردم به شما از نعمت‌های الهی است. قطعاً نیازهای مردم به شما نعمتی از طرف خداست، پس از نعمت‌ها ملول نشوید و آنها را برآورده سازید.» تاکید کرد: این حدیث باید سرلوحه همه مدیران و خدمتگزاران به ویژه در حوزه سلامت باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز فرصت مغتنمی برای کشور ایجاد شده چراکه به خاطر ندارم تا این حد انسجام، وفاق و همدلی در جامعه و جامعه پزشکی وجود داشته باشد؛ این شرایط مصداق این بیت شعر زیباست که «دست در دست هم نهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد». با انسجام جامعه پزشکی، شرایط بی نظیر کشور در پزشک بودن رئیس جمهور و حضور ۴ پزشک در کابینه می‌توان به حمایت از تولیت وزارت بهداشت امیدواری زیادی داشت.

به گفته ظفرقندی، ۷۰ درصد مشکلات حوزه سلامت خارج از وزارت بهداشت است و به عنوان نمونه در تروما، جوانان زیادی بر اثر حوادث جاده‌ای قربانی می‌شوند و بیشترین عمر از دست رفته در جامعه مربوط به حوادث جاده و تروما است؛ بنابراین بدون تولیت واحد، عزم ملی و حمایت همه مسئولان کشور، این وضعیت در بخش‌های جاده‌ای و ایمنی خودروها ارتقا نمی‌یابد.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز جامعه پزشکی بین مردم، گفت: موقعیت جامعه پزشکی در بین مردم، یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و جامعه سلامت جزو سه گروه اول کشور در حوزه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی هستند. اگر فردی در حوزه سلامت به جز این فکر کند که باید همه تلاش خود را برای کاهش درد و آلام مردم به کار گیرد، خسارت دنیا و آخرت نصیب او می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما باید و موظفیم که درمان‌های پیشرفته را در کشور در مرزهای دانش تعقیب کنیم، هزینه‌های کمرشکن درمان را کاهش دهیم، مشکلات دارویی مردم را حل کنیم، آموزش با کیفیت را گسترش دهیم و بر اساس برنامه توسعه در حوزه پژوهش به جایگاه اول منطقه دست پیدا کنیم.

ظفرقندی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه شهدای دوران همه گیری کرونا، گفت: تلاش‌ها و فداکاری‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا، پرچم افتخاری برای حوزه سلامت است که در تاریخ، این فداکاری‌ها ثبت شد.

وی در پایان یادآور شد: با حمایت و قدردانی از صاحبان فرآیند می‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم. باید قدر کادر بهداشتی و درمانی را بدانیم؛ در درجه اول احترام و تکریم در ابعاد مادی و معنوی و بعد هم افزایش امید آنها برای خدمت در کشور اهمیت دارد. از رئیس جمهور تشکر ویژه می‌کنیم که پیگیر حل مشکلات حوزه سلامت است. شب گذشته جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و همه حمایت‌های لازم، در حال انجام است.