سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۴۵۷
دکتر «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری اسلامی ایران در نخستین سفر خارجی خود، به زودی به عراق سفر می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز چهارشنبه با اعلام این خبر، گفت که دکتر پزشکیان به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به زودی در صدر یک هیات بلندپایه به بغداد سفر می کند.

«محمد کاظم آل صادق» با اشاره به اهمیت سفر دکتر پزشکیان به عراق گفت که براساس برنامه ریزی های انجام شده ؛ این سفر در دهه سوم شهریورماه انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد تعدادی از تفاهمنامه ها که مقرر بود در سفر رییس جمهور فقید کشورمان شهید آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» به عراق به امضا روسای دو کشور برسد، در سفر آتی دکتر پزشکیان به عراق امضا و مبادله خواهد شد.

به گفته آل صادق ، بخشی از تفاهمنامه ها نیز به دلیل شروع به کار دولت جدید، نیازمند به مراجعه وزرای مربوطه در دولت دارد که در فرصت دیگری به امضا وزیران دو کشور خواهد رسید.

سفیر ایران درعراق با ابراز رضایت از سطح روابط فی مابین دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق در سطوح مختلف گفت که امیدواریم سفر رییس جمهور کشورمان به عراق به توسعه هرچه بیشتر روابط در همه سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثر گذار باشد و باعث تعمیق، ریشه داری و گستردگی هرچه بیشتر مناسبات فی ما بین شود.

پس از سقوط حزب بعث، سطح مناسبات بین دو کشور ایران و عراق به نحو فزاینده ای توسعه یافت به نحوی که هم اینک یکی از مهمترین کشورها در مناسبات اقتصادی با ایران به شمار می رود.

مقامات عالی رتبه عراق از جمله نخست وزیر و رییس جمهور این کشور در ارسال پیام های تبریک و تماس تلفنی به مناسبت پیروزی پزشکیان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیشقدم بودند و همچنین در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران شرکت کردند.

مقامات مختلفی از دو کشور در ماه های اخیر به کشورهای همدیگر سفر کرده و در جهت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فی ما بین تلاش کرده اند که برجسته ترین مقامات از ایران که به عراق سفر کردند، سرپرست وزارت امور خارجه، معاون اول ریاست جمهوری و وزیر کشور دولت سیزدهم بوده اند.

منبع: ایرنا