سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۴۷۱
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: قانون‌مندی فضای مجازی جز الزامات و اولویت‌های فرهنگی کشور است و در مجلس یازدهم برای ساماندهی این فضا اقداماتی صورت گرفت اما متأسفانه ابتر ماند‌ و در مجلس دوازدهم این امر پیگیری خواهد شد.

مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت بر ایجاد فضای مجازی با حکمرانی قانونمند تأکید کردند. ایشان فضای مجازی را یک دنیای جدید واقعی دانستند و گفتند امروز این فضا رها و ول است. باید فضای مجازی در کشور قانونمند شود تا از این رهگذر فرصت‌هایی برای کشور به وجود آید. ایشان همچنین به وجود قانون در این حوزه در دیگر کشورها اشاره کردند.

قانون‌مندی فضای مجازی از الزامات و اولویت‌های فرهنگی کشور

سید علی یزدی‌خواه نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: قانون‌مندی فضای مجازی جز الزامات و اولویت‌های فرهنگی کشور است. در مجلس یازدهم برای ساماندهی این فضا اقداماتی صورت گرفت اما متأسفانه ابتر ماند‌. در مجلس دوازدهم این امر پیگیری خواهد شد.

وی افزود: نیاز به تنظیم‌گری در فضای مجازی داریم بدون این‌که تصدی‌گری داشته باشیم. باید به این موضوع توجه بیشتری کرد چرا‌که خانواده‌ها و فرزندان ایران‌زمین از خطرات این فضا در امان نیستند و به شدت آسیب می‌بینند. وظیفه‌ ما است که در راستای صیانت و حفظ امنیت اجتماعی جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجلس یازدهم پیش‌نویسی دررابطه‌با فضای مجازی تهیه کردیم. در این پیش‌نویس صحبتی از فیلترینگ نبود. طرح نحوه استفاده را قاعده‌مند می‌کرد.

وی گفت: در این طرح در مورد حوزه‌های مالی، اقتصادی، معافیت‌ها، موضوعات قضایی و حفظ داده‌های محرمانه مردم، حریم شخصی آمده بود.