اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۳۸۴
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر بازار مالی خوب عمل نکند، تولید توسعه نمی‌یابد و رشد اقتصاد محقق نمی‌شود. در این راستا باید اعتماد به بورس بازگردد.

«عبدالناصر همتی» امروز (سه‌شنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نامگذاری امسال افزود: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد با ادامه روند فعلی بعید است رقم رشد اقتصادی تا پایان سال حتی به چهار درصد هم برسد.

وی با اشاره به حکمرانی غلط اقتصادی، توضیح داد: برای توسعه اقتصاد به سرمایه نیاز داریم، اما اعتماد به بازار سرمایه از دست رفته است.

همتی تاکید کرد: بازار ۱۴۰ میلیارد دلاری به چه دردی می‌خورد و سازمان بورس باید تلاش کند همه اقداماتش به رشد ارزش بازار منجر شود.

وی با انتقاد از قطع گاز و برق صنایع، گفت: ظاهرا کمتر کسی از لطمات و آثار این موضوع آگاه است.

وزیر اقتصاد در ادامه بر لزوم اصلاح ساز و کار تعیین نرخ ارز نیمایی تاکید کرد و از رئیس جدید سازمان بورس خواست در زمان تدوین بودجه به طور جدی منافع بازار سرمایه را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه رئیس این سازمان سه وظیفه مهم دارد، افزود: رئیس سازمان بورس باید خودش وارد عمل شود و گرنه که خودمان هم می توانستیم این بازار را  کنترل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: اقدام دیگر رئیس سازمان بورس باید برگزاری جلسات ماهانه با فعالین بازار سرمایه، مردم و رسانه‌ها باشد تا موضع‌گیری بورس مشخص شود.

لزوم فسادستیزی و شفاف سازی در بازار بورس

همتی تصریح کرد: اقدام دیگر رئیس جدید سازمان بورس باید برخورد با فساد و شفاف سازی در این بازار باشد، زیرا گلایه از فساد در عملیات بازار سرمایه بسیار زیاد است.

منبع: ایرنا