سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۴۱۱۶

وزیر پیشنهادی صمت: برنامه در راستای راهبردها و سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم است

«سید محمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به دفاع از برنامه های خود پرداخت.

«سید محمد اتابک» عصر روز سه‌شنبه در جلسه بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس افزود: برنامه من با شعار هوشمندانه «جهش تولید» است. این برنامه با بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان، تشکل‌ها، انجمن‌های مرتبط و شناخت چالش‌ها و مولفه‌های اصلی متاثر از شرایط محیطی و تحولات شاخص کلان اقتصادی کشور تدوین شده است که با در نظر داشتن فرصت‌ها، تهدیدها در عرصه صنعت، معدن و تجارت و سیاستگذاری در این حوزه برای تحقق اهداف اسناد بالادستی تقدیم می‌شود.

وی گفت: با توجه به تاثیر چشمگیر صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین بخش‌های اقتصادی کشور بر اشتغال، تولید ثروت اثرگذار باشد و میتواند سهم بالایی در میزان رضایتمندی، ارتقا سطح اقتصادی و رفاه در کشور داشته باشد.

وزیر پیشنهادی صمت تاکید کرد: در این برنامه بر اجرای دقیق و به موقع برنامه‌ها بر مبانی علمی، تخصصی، پاکدستی، وفاداری و وفاق تکیه شده است. در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت با هدف ارتقای تولید به عنوان موتور محرکه اقتصاد و با تکیه بر توان داخلی و توسعه صادارت، حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت، تنظیم بازار و موازنه عرضه و تقاضا را در دسترس قرار دهد.

سید محمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات