صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۶۷۶
افشاگری از کشتار عامدانه امدادگران در غزه

نشریه «ریسپانسیبل استیت کرفت» وابسته به «اندیشکده کوئینسی» می‌نویسد: «از هفتم اکتبر تا امروز در مجموع ۳۷۸ نفر از نیروهای امدادی در سراسر جهان کشته شده‌اند و از این میان، ۷۵ درصد از آنان در «غزه» یا «کرانه باختری» به شهادت رسیده‌اند. رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود علیه نیروهای امدادی به مدرسه‌ای در اردوگاه «النصیرات» در غزه حمله کرد که ۱۸ نفر کشته شدند، از جمله ۶ نفر از کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا). این در حالی است که کارکنان سازمان‌های بشردوستانه با رعایت پروتکل‌هایی، مانند نشانه‌گذاری تجهیزات، هماهنگی جابه‌جایی‌ها و اعلام موقعیت زنده، سعی می‌کنند از بروز چنین فجایعی جلوگیری کنند.»

این نشریه افزود: «بررسی حملاتی که به این سازمان‌ها انجام شده، یک الگوی غیرانسانی را افشا کرده است. ماجرا از این قرار است که هر گاه کارکنان این سازمان‌ها موقعیت خود را به نظامیان صهیونیست اعلام می‌کنند، صهیونیست‌ها در همان موقعیت به نیروهای امدادی حمله می‌کنند! ایالات متحده به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی هم از این جنایت باخبر است.»

این رسانه غربی افشا کرد: «در همان روزی که اسرائیل در حملات پهپادی پیاپی با تسلیحات دقیق، هفت نیروی امدادی از گروه حقوق بشری آشپزخانه مرکزی جهان را کشت، بایدن مجوز ارسال بیش از ۲۰۰۰ بمب به اسرائیل را امضا کرد....نیروهای امدادی نیز به‌خوبی از اقدامات صهیونیست‌ها آگاهی دارند، تا جایی که وقتی در ماه مارس یکی از کارکنان یک سازمان امدادی در غزه به شهادت رسید، مدیران این سازمان به کارکنان خود گفتند به منطقه‌ای نقل‌مکان کنند که صهیونیست‌ها آن را به عنوان «نقطه امن» نیروهای امدادی اعلام کرده‌اند، اما این افراد از پذیرش این پیشنهاد خودداری کردند، زیرا می‌دانستند صهیونیست‌ها دیر یا زود به آنجا حمله خواهند کرد.»