صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۰۱۴
در طول سال‌های گذشته مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود بر این نکته تاکید کرده‌اند که امنیت اساس هر نوع فعالیتی در کشور است و در صورت ایجاد نا‌امنی در کشور هیچ اقدامی چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه اجتماعی و چه در هر حوزه دیگری امکان‌پذیر نخواهد بود.  
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ سعید پورملائی هریس

در طول سال‌های گذشته مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود بر این نکته تاکید کرده‌اند که امنیت اساس هر نوع فعالیتی در کشور است و در صورت ایجاد نا‌امنی در کشور هیچ اقدامی چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه اجتماعی و چه در هر حوزه دیگری امکان‌پذیر نخواهد بود. 

نگاهی به تجربیات سایر کشور‌ها و برخی مقاطع خاص در ایران نشان می‌دهد که این نتیجه گیری کاملا به واقعیت نزدیک بوده و حقیقت دیگر توطئه‌های امنیتی پیوسته علیه ایران از سال‌های ابتدایی انقلاب تا همین امروز است.

این توطئه‌ها طیف گوناگونی از خرابکار‌های یا فعالیت تروریستی و حتی بمب گذاری‌های مخرب را در بر می‌گیرد کما این که در شهریور ماه سال ۱۳۶۰ نزدیک به ۶۰۰ نفر توسط گروهک تروریستی منافقین در میان خیابان‌های تهران ترور شدند.

خوشبختانه با وجود طیف گسترده این توطئه و مشارکت سرویس‌های اطلاعاتی بسیاری از کشور‌ها در این توطئه‌های امنیتی با این حال امنیت همچنان در کشور برقرار بوده و از هرج و مرج سایر کشور‌ها در آن خبری نیست. این امنیت امروز به اذعان بسیاری از ناظران آگاه مدیون حضور قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این میان است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدا با قدرت تمام برای سرکوب فعالیت‌های ضد امنیتی و انقلابی علیه کشور به میان آمده است و توانسته اکثرا آن‌ها را خنثی کند. در ابتدای انقلاب اسلامی و زمانی که هنوز سایر دستگاه‌های امنیتی همچون وزارت اطلاعات شکل نگرفته بودند و ساختار‌های قبلی نیز متلاشی نشده بودند این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای مقابله با این توطئه‌ها بر عهده داشت. از مقابله با توطئه نقاب تا سرکوبی فعالیت‌های منافقانه حزب توده و البته شورش‌های خیابانی منافقین که از آن سخن گفته شد.

بعد از جنگ تحمیلی هم با تغییر ماهیت این تهدید‌ها وظایف سپاه نه تنها تغییری نکرد بلکه به عمق آن نیز افزوده شد. کما این که از طرف مقابل نیز بر تنوع و پیچیدگی تهدید‌ها نیز افزوده شد. به عنوان مثال همزمان با پیشرفت ایران در توسعه فناوری هسته‌ای خود توطئه‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران نیز فزونی گرفت که نمونه آن ترور دانشمندان هسته ایران و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای بود که همین مسئله منجر به تاسیس فرماندهی حفاظت هسته‌ای از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. در فتنه‌های مختلف در سال‌های گذشته نیز در سال‌های ۸۸، ۹۸ و ۱۴۰۱ باز هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نوک مقابله با توطئه‌ها قرار داشت.

حالا هم در شرایطی که کشور وارد دوران تازه‌ای از فعالیت‌های منطقه‌ای و داخلی شده به نظر می‌رسد باز هم سپاه در خط مقدم این نبرذ قرار دارد و حالا حریف اصلی رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی نشان داده که در میدان نبرد منطقه‌ای و سیاسی علیه ایران قرار داد. نبردی که به طور حتم با نابودی رژیم صهیونیستی همراه خواهد بود و این ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از آن پیروز بیرون خواهد آمد.