صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۱۹۱
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی): این حوادث لبنان و فلسطین هم مثل حوادث جنگ تحمیلی و دفاع مقدّس ماست؛ این هم جهاد فی‌سبیل‌الله است. یک کشور اسلامی، یعنی فلسطین، به وسیله خبیث‌ترین کفّار عالم غصب شده؛ حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمان‌ها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند؛ مسجد‌الاقصیٰ را برگردانند. اینجا یک حرکت الهی دارد انجام می‌گیرد؛ مردم فلسطین و غزّه که دارند به معنای واقعی کلمه مجاهدت می‌کنند، در واقع دارند جهاد فی‌سبیل‌الله می‌کنند. (1403/7/11)

فایل word

فایل pdf

حرف روز             

   دستاوردهای وعده صادق ۲

شب گذشته عملیات غرورآفرین سپاه همگام و هماهنگ با دیگر اضلاع مقاومت در انتقام جنایات رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد. این عملیات موشکی ـ پهپادی ترکیبی و مشترک افزون بر انتقام ترورهای اخیر و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جنوب لبنان، دستاوردهای بسیاری داشت؛ از جمله؛ ۱ـ قطعاً با اصابت موشک‌ها خسارات فراوانی به صهیونیست‌ها و زیرساخت‌های نظامی و امنیتی این سفاکان وارد شده، هرچند که سعی می‌کنند آن را کتمان کنند، اما در این هدف موفق نخواهند بود. ۲ـ رژیم صهیونیستی سعی داشت اینگونه القا کند که ابتکار عمل در شکل‌دهی به معادله جدید قدرت در منطقه را دارد، اما اقتدار موشکی در عملیات گذشته و حتی مهم‌تر از آن، هماهنگی اضلاع مقاومت نشان داد ابتکار واقعی و بدون روتوش رسانه‌ای در دستان قدرتمند محور مقاومت است. ۳ـ یکی دیگر از اهداف رژیم ترمیم چهره تخریب شده خود در داخل سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن بود. عملیات وعده صادق ۲ هم در عرصه بین‌المللی باعث تحقیر مجدد این رژیم شد و هم در عرصه داخلی با ترس شدید صهیونیست‌ها، اختلافات و تردیدها در خصوص دولت جعلی نتانیاهو بیش از گذشته شد. یکی از نمونه‌های این ترس و اختلاف در صحبت‌های شهردار تل آویو به خوبی دیده می‌شود. جایی که گفت: «جنگ باید فوراً متوقف شود، نتانیاهو ما را وارد حالتی از دیوانگی و جنون کرده است.» ۴ـ مردم مسلمان منطقه که از جنایات صهیونیست‌ها خشمگین هستند و از حاکمان خود ناامیدند، حالا جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت را ناجی منطقه و خود می‌دانند و این به معنای تقویت بیش از پیش فرهنگ مقاومت در منطقه نیز خواهد بود؛ منطقه‌ای که در مقابل نظام سلطه که رژیم صهیونیستی نماد منطقه‌ای آن است، گزینه‌ای جز مقاومت ندارد. ۵ـ یک دستاورد در سطح افکار عمومی داخلی نیز اثبات روایتی است که طی دو ماه گذشته همواره افکار عمومی را به آرامش و اطمینان خاطر از برنامه انتقام محور مقاومت در زمان مقتضی دعوت می‌کرد.

توضیح آنکه فاصله بین ترور اسماعیل هنیه در تهران و هدف قرار دادن سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان در بیروت، در بعد روانی اینگونه القا می‌شد که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت دیگر انگیزه‌ای برای انتقام ندارند. در این میان، در لایه‌های افکار عمومی نگرانی‌هایی ایجاد شده بود و مطالبه آگاهی از زمان انتقام بالا گرفته بود و در این فضا برخی بر آتش تفرقه می‌دمیدند.

 اقدام جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بدون تعجیل و با هماهنگی اضلاع مقاومت، در موعد مقرر اقدام خواهد کرد. (مصطفی برزکار)

گزارش روز

  پیام‌های حماسه دهم مهر

شامگاه دهم مهرماه 1403 در تاریخ منطقه ماندگار شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ترور دکتر اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان، عملیات محدود موشکی خود را انجام داد. اگرچه ابعاد، دستاوردها و پیام‌های این عملیات غرورآفرین هنوز به صورت کامل مشخص نیست؛ ولی در این مجال می‌توان به برخی از این پیام‌ها اشاره کرد:

1- اولین پیام این پاسخ مقتدارانه به سران رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی باید بداند که نه سامانه‌های پدافندی‌شان توان ایستادگی در مقابل موشک‌های ایران را دارند و نه ایران کشوری است که در مقابل تهدیدات سکوت کند. به حتم این رژیم باید بداند که اگر غلطی از آنها سر بزند، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. اگر دیشب حدود 200 موشک بالستیک شلیک شد، هزاران موشک آماده است که در صورت خطای دیگر این رژیم، کار نیمه تمام خود را کامل کنند و در یک کلام رژیم صهیونیستی باید رؤیای شکست‌ناپذیری خود را فراموش کند. 2- دومین پیام عملیات دیشب به افکار عمومی داخل کشور بود. صبر راهبردی مسئولان امنیتی و سیاسی کشور پس از ترور شهید اسماعیل هنیه که قطعاً مبتنی بر دلایل فنی و سیاسی بود در بخشی از بدنه انقلاب این تلقی را ایجاد کرده بود که به دلیل برخی ملاحظات سیاسی و اقتصادی ایران قصد جدی برای پاسخ مستقیم را ندارد؛ عملیات غرورآفرین دیشب غبار تردید را از دل‌ها زدود و ملت و دولت ایران متحد و یکپارچه این افتخار را جشن گرفتند. 3- سومین پیام این عملیات برای اضلاع محور مقاومت بود. رژیم صهیونیستی با حملات تروریستی یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی سعی کرده بود با ایجاد رعب و وحشت بر مردم و مسئولان سیاسی کشورهای لبنان و سوریه تأثیر بگذارد و به خیال خام خود پشتوانه‌های محور مقاومت را تضعیف کند؛ اما اضلاع مقاومت به روشنی دیدند که جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدات توخالی نتانیاهو در سازمان ملل، کوچک‌ترین تردیدی در تنبیه متجاوز به خود راه نداده است. شادی مردم فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه نشان داد اضلاع مقاومت پیام اقتدار و عزت و ایستادگی را دریافت کرده‌اند. 4- چهارمین پیام برای ناظران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. رژیم صهیونیستی با وجود تقویت سامانه‌های دفاعی خود و دریافت کمک‌های مضاعف از آمریکایی‌ها (به گونه‌ای که به گفته کارشناسان ظرفیت سامانه‌های پدافندی این رژیم نسبت به عملیات وعده صادق سه برابر شده است) نتوانست در مقابل موشک ایران مؤثر واقع شود و همگان دیدند که رژیم صهیونیستی بسیار سست‌تر از آن است که بتواند حتی امنیت خود را تأمین کند، چه برسد به اینکه دیگر کشورها بخواهند در حوزه امنیت به این رژیم تکیه کنند. آمریکایی‌ها هم هر چه زودتر از قمار روی اسب بازنده انصراف بدهند تا بیشتر از این بی آبرو نشوند. (علی کارگر)

خبر ویژه 

 اخباری که صهیونیست‌ها نمی‌گذارند منتشر شود!

جنگ در غزه و تنش شدید با لبنان موجی از مهاجرت‌های داخلی و خارجی در سرزمین‌های اشغالی را ایجاد کرده است. براساس آمارها، مهاجرت داخلی از شمال فلسطین اشغالی به مناطق مرکزی به‌دلیل تشدید تنش در مرز لبنان به بیش از500 هزار نفر رسیده است. «تایمز اسرائیل» میزان افزایش مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی پس از آغاز جنگ غزه را 285 درصد برآورد کرده است. شبکه 12 اسرائیل میزان افزایش بحث و گفت‌وگو بین اسرائیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی درباره مهاجرت را 100 درصد ارزیابی کرده است. ۸۰ درصد از مهاجرت کرده‌های صهیونیست در پاسخ به نظرسنجی دانشگاه عبری تل‌آویو اعلام کرده‌اند ‌قصد بازگشت به خانه‌های‌شان در سرزمین‌های اشغالی را ندارند! این در حالی است که روزنامه عبری‌زبان «جروزالم‌پست» اعلام کرده است، مهاجرت به فلسطین اشغالی از هفتم اکتبر گذشته کاهش چشمگیری داشته و اسرائیل شاهد مهاجرت معکوس و فرار شهرک‌نشینان است.

  اخبار

پاسخ چند برابری در صورت هرگونه ماجراجویی تل‌آویو

«امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی» فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به حمله اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران و جبهه مقاومت، ابراز امیدواری کرد این عملیات مایه تسلی داغداران باشد. وی با اشاره به اقدامات نامشروع رژیم صهیونیستی و شهادت اسماعیل هنیه و تعدادی از فرماندهان ایرانی، تصریح کرد: «این اقدامات با حمایت آمریکای جنایتکار صورت گرفته و حاکمیت ما را نادیده گرفته‌اند. ما تلخی خویشتن‌داری را برای مدتی تحمل کردیم، اما دیدیم که اینها به هیچ صراطی مستقیم نیستند و باید پاسخ قاطعی دریافت کنند.» سرلشکر موسوی تأکید کرد: «ایران آغازگر هیچ جنگی نیست، اما با قدرت از حقوق خود دفاع خواهد کرد.» وی همچنین هشدار داد: «در صورت ادامه جنایات، ممکن است زیرساخت‌های اسرائیل نیز هدف قرار گیرند.» فرمانده ارتش از هم‌رزمان خود در نیروی هوافضای سپاه پاسداران قدردانی کرد و گفت: «خدا قوت به همه عزیزانی که کمک کردند تا این عملیات با موفقیت انجام شود. پاسخ‌های بعدی ایران به هرگونه اقدام خصمانه، محکم و چندبرابری خواهد بود.»

 

پیشنهاد حیرت‌انگیز یک رسانه اصلاح‌طلب!

یک رسانه اصلاح‌طلب با بیان اینکه معادلات منطقه تغییر کرده است، کوشید از دست بالای صهیونیست‌ها در منطقه سخن به میان آورده و به طور حیرت‌انگیز پیشنهاد داده است حزب‌الله از فاز نظامی به فاز سیاسی شیفت کند! روزنامه «شرق» پیشنهاد خود را در قالب یک احتمال به این شکل بیان می‌کند و می‌نویسد:  «حزب‌الله با تمرکز بیشتر بر ایفای نقش نمایندگی سیاسی شیعیان لبنان قادر خواهد بود آنان را جمع‌وجور کرده و برای این کار اغلب رهبران سیاسی آن نیز باتجربه و زنده هستند. لبنان دیر یا زود از این وضع اسفناک و جنگی که موجب آوارگی صدها هزار نفر شده است، خارج خواهد شد. مردم لبنان چندین دهه است که در وضعیت جنگ داخلی و خارجی و بی‌ثباتی قرار گرفته‌اند. باید کمک کرد تا روی آرامش را ببینند؛ البته مشروط بر اینکه اسرائیل نیز از شعارهای توسعه‌طلبانه خود در منطقه و لبنان دست بردارد.»

 

هشدار به اروپا!

«سیدعباس عراقچی» در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشورهای دیگر درباره عملیات موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تنش‌ها در غزه و لبنان گفتوگو کرد. عراقچی در این گفت‌وگوها با اشاره به بیش از دو ماه خویشتن‌داری ایران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران و تداوم جنگ‌افروزی این رژیم در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، گفت: «جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصراً پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را هدف قرار داده است.» رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: «عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی درصدد اقدام تلافی‌جویانه برآید، پاسخ ما شدیدتر خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید تنش و جنگ نیست اگرچه از جنگ هراسی ندارد.»

اگر افسار نتانیاهو کشیده نشود...

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح عملیات موشکی سپاه به سرزمین‌های اشغالی گفت: «نیروی هوافضای سپاه پاسداران با عملیات قهرمانانه خود انتقام بسیاری از جنایات صهیونیست‌ها را گرفت.» «سرلشکر باقری» با بیان اینکه در این عملیات مراکز اقتصادی و صنعتی رژیم و مردم در اراضی اشغالی نیز هدف قرار نگرفتند، در حالی که این کار کاملاً امکان‌پذیر بود، گفت: «سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چه در بعد دفاعی و چه در بعد آفند و تکرار این تهاجم و چندین برابر این کاملاً آماده هستند و اگر رژیم صهیونیستی که به دیوانگی رسیده توسط آمریکا و اروپا کنترل نشود و بخواهد جنایات خود را ادامه دهد یا علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ما وارد عمل شود، عملیات با چند برابر بزرگی تکرار خواهد شد و تمام زیرساخت‌های آنها مورد اصابت قرار خواهد گرفت.»

 

اخبار کوتاه

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه تصریح کرد: «اگر رژیم صهیونیستی خطا کند، ممکن است تصمیم‌مان را تغییر داده و ثابت کنیم که می‌توانیم فقط در یک شب، تل‌آویو را با خاک یکسان کنیم.» «سردار احمد وحیدی» گفت: «ما خواهان صلح و‌ ثبات برای منطقه هستیم و در عین حال با هیچ‌کسی در حوزه امنیت ملی‌مان شوخی نداریم. هر کس به دشمن ما کمک کند، او را همراه با دشمن درهم خواهیم کوبید.» فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه گفت: «وقت آن است تا کشورهای اسلامی مشخص کنند طرف حق هستند یا طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی. ما از غزه و لبنان حمایت کرده و‌ خواهیم کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی گفت: «ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.» وی در بخش‌های دیگری از اظهارات خود گفت: «ما در حال همکاری با ارتش و مقامات اسرائیلی برای ارزیابی تأثیر حمله ایران هستیم. با اسرائیل درباره چگونگی پاسخ به ایران گفت‌وگو خواهیم کرد.» پنتاگون نیز گفت: «حمله موشکی ایران دو برابر بزرگ‌تر از حمله آوریل گذشته بود.» پنتاگون افزود: «ما از هیچ هشداری از سوی ایران قبل از حمله به اسرائیل مطلع نیستیم.»

«عباس عراقچی» وزیر خارجه کشورمان در ارتباط با حمله ایران به پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «این اقدام بعد از دو ماه خویشتن‌داری بسیار زیاد از سوی ما، به منظور فراهم کردن امکان آتش‌بس در غزه بود.» عراقچی افزود: «اقدام ما به پایان رسیده است مگر آنکه رژیم اسرائیلی بخواهد واکنش‌های بیشتری را از سوی ما شاهد باشد. در این حالت پاسخ ما قوی‌تر و با قدرت بیشتری خواهد بود.»

گروه مقاومت اسلامی «جنبش النجباء» عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: «به برادران مجاهدمان در جمهوری اسلامی ایران این پیروز قاطع در ضربات موشکی به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در داخل اراضی اشغالی تبریک میگوییم که باعث شدند تا گنبد موسوم به آهنین که همه (صهیونیست‌ها) به آن فخر می‌فروختند، به مضحکهای در برابر جهانیان تبدیل شود.»

  عملیات موشکی مشروع و گسترده ایران به اهداف نظامی در سرزمینهای اشغالی، خشم و نگرانی شدیدی را در میان مردم و مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال داشته است. شبکه «الجزیره» گزارش داد، شهردار تل‌آویو با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر این رژیم گفت: «جنگ باید فوراً متوقف شود، نتانیاهو ما را وارد حالتی از دیوانگی و جنون کرده است.»

«یوسی میلمن» خبرنگار «هاآرتص» نوشت: «در کنار حمله موشکی ایران جنگ سایبری را هم علیه اسرائیل در  دست اجرا دارد.» وی مدعی شد: «پیامک‌هایی جعلی  به گوشی اسرائیلی رسیده است که به آنها خبر می‌دهد، حمله هوایی به پایان رسیده و می‌توانند از پناهگاه‌ها خارج شوند.»